Miks Salkkareissa II
Onko keskustelijoita enää linjoilla? Ilmeisesti kaikki muut keskustelut on poistettu. Harmi homma sillä neljän vuoden ajan tuli keskusteltua aktiivisesti. Hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta!
Kommentit (2651)
SAMIIIIIII WE MISS YOU ALREADY<3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Spoiler huomisesta:
Rupesin itkemään myös sille, kun Kalle kohtaa poliisin kuljetettavana olevan Teron, joka huutelee tehneensä teon meidän takia ja että rakastaa Kallea. :(
Teron suhtautuminen Kalleen oli jotain himon aikaansaamaa pakkomiellettä ennemmin kuin rakkautta. Pelottava tyyppi.
Munkaan mielestä Tero ei todellakaan vaikuta siltä että rakastaisi Kallea. En ihmettelisi, jos sanoisi noin vain sympatiaa kerjätäkseen tai päästäkseen pälkähästä. Kyseessä ei kuitenkaan ole mikään suutuspäissään hetken mielijohteesta tehty tappo vaan todennäköisesti Tero suunnitteli teon kylmäverisesti.
Omasta näkökulmastani oli nimenomaan älyllisesti vajaan ihmisen suutuspäissään tehty teko. Jos Tero olisi kylmäverinen murh-aaja, ei olisi tap-panut paikassa jossa kameravalvontaa lähistöllä, puhumattakaan siitä että toteuttaisi sen puuk-olla paljain käsin. Tuossa ei mikään vaikuttanut suunnitelmalliselta, siksi en edes tiedä voisiko tuota oikeasti kutsua mur-haksi, kun Kalleahan Tero tuli tapaamaan. Eli ”pelkkä” ta-ppo.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Teroa ei todeta mielentilatutkimuksen kautta syyntakeettomaksi. Kuten Ulla sanoi murha ei vanhene niin ihan kiva kakku kahdesta teosta. Ei pitäisi olla heti muutaman kuukauden päästä riehumassa Pihlajakadulla.
Eiköhän Teron tarina ollut tässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulkitsin tilanteen hieman erilailla. Spekulaatio perustuu myös perjantain jaksoon eli älä lue jos et halua tietää.
Tero olisi halunnut jutella Kallen kanssa, mutta Sami tuli vastaan. Kosonen lähti viemään Teroa ulos ja puhui putkastakin jonka jälkeen tuikkasi Samia. Kylmästihän Tero jätti Samin hissiin ja lähti pois eikä missään tapauksessa oli terveen ihmisen puuhia. Vaikutti poliisiasemalla kuitenkin katuvaiselta ja miksi olisi tunnustanut molemmat teot? Ihan samanlailla Marianna oli niin rakastunut Sebastianiin ja halusi lapsen ja suunnitteli kamalia juttuja. Toivottavasti Kalle pääsee joskus yli tapahtumasta ja eteenpäin.
Voihan se olla että tunnusti, koska olisi joka tapauksessa jäänyt kiinni. Miksi on pitänyt Tyyne mummelin murhan salassa näin kauan ja mikä siihen oli motiivina?
Eikä unohdeta sitä, että psykopaatit ja narsistit ovat mestareita esittämään katuvaista. Varsinkin viranomaisille.
Tero vaikuttaa vajaalta eikä psykopaatilta. Mielenterveys ei varmastikaan ole kohdillaan, mutta psykopaatti toimisi täysin päinvastaisesti mitä Tero.
Vierailija kirjoitti:
Häiritsee, kun ei tuosta Tyynen murhasta voi olla salkkarimaailmassa 20 vuotta. Sen voi laskea että välissä on syntynyt esimerkiksi Oona ja Tale. Tale syntyi kun Oona oli suunnilleen teini-ikäinen. Nyt Tale on vähän päälle 20. Tyynen murhasta on siis noin 35 vuotta. Esimerkiksi Kalle on nyt joku 5-kymppinen, vaikka näyttelijä on paljon nuorempi.
Ei Kalle ole viisikymmentä, veikkaisin jopa hieman alle neljääkymmentä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiintoista olisi tietää kerääkö juhlajakso erityisen paljon katsojia television ääreen tai kuinka monta kertaa jaksoa on käynnistetty mtv.fi:ssä. Itse tunnustan katsoneeni useamman kerran tänään ja vielä illalla uudestaan ihan televisiosta.
Että ihan kolme kertaa jaksoit katsoa yhden sarjan tylsimmistä jaksoista.
Harmi jos jakso ei kaikkia miellyttänyt. Itse pidin siitä, vaikka en Samia olisi halunnut menettää. Vyyhti alkaa kuitenkin vasta selviämään ja Kalle romahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun Aki oli myymässä Tyynelle murtohälyttimiä (tai mitä lie), oliko Alissa silloin jo olemassa? Koska puhuttiin tasan 20 vee takaisesta murhasta Alissan asunnossa. Ja Alissahan on reippaasti yli 20-v. Asuiko tuolloin äitinsä kanssa ulkomailla tms? Tiesikö Aki jo sarjan alkuaikoina olevansa isä?
Ajat eivät mene realistisesti sarjassa, siksi olikin iso moka että sarjassa puhuttiin tasan 20 vuodesta. Alissa on ymmärtääkseni samaa täysin samaa ikäluokkaa Talen, Jannen ja Larin kanssa, eli 22-24. Kun Jiri ja Alissa menivät yhteen, Eva puhui Alissasta teini-ikäisenä, eli olisiko ollut 19?
Alissa taitaa olla aavistuksen Sannia ja muita vanhempi. Alkaessaan seurustella Jirin kanssa taisi olla 18-19v, nyt olisi 22-23v. Sanni ja muut puolestaan olisivat nyt noin 21v, koska pääsivät ylioppilaaksi 2016 ihan loppuvuodesta eli olivat tuolloin 18-19v.
Teron teko oli minustakin impulsiivinen. Jotenkin hän tuntuu elävän lähinnä "eläinviettien" varassa. Himo saa ahdistelemaan, ja kun himolle ei saakaan vastakaikua, niin ryntää suutuspäissään kostamaan verisesti.
Vierailija kirjoitti:
Tyyne Puustinen oli Teron mummo ja tappoi sen perinnön takia. Sukulaisia ei kuitenkaan löytynyt eli jäikö Tero ilman perintöä? Ei ainakaan enää kovin rikasta elämää elä jos sairaalan käytäviä moppaa.
miksei tero saanut asuntoa perinnöksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun Aki oli myymässä Tyynelle murtohälyttimiä (tai mitä lie), oliko Alissa silloin jo olemassa? Koska puhuttiin tasan 20 vee takaisesta murhasta Alissan asunnossa. Ja Alissahan on reippaasti yli 20-v. Asuiko tuolloin äitinsä kanssa ulkomailla tms? Tiesikö Aki jo sarjan alkuaikoina olevansa isä?
Ajat eivät mene realistisesti sarjassa, siksi olikin iso moka että sarjassa puhuttiin tasan 20 vuodesta. Alissa on ymmärtääkseni samaa täysin samaa ikäluokkaa Talen, Jannen ja Larin kanssa, eli 22-24. Kun Jiri ja Alissa menivät yhteen, Eva puhui Alissasta teini-ikäisenä, eli olisiko ollut 19?
Toi on kyllä hauska että Tyynen kuolemasta muka kulunut vasta 20 vuotta. Elinahan oli silloin hädintuskin +20v ja hänhän oli n. 30v kun Tale syntyi :D ja Talehan on nykyään yli parikymppinen.
Kallesta ja Terosta ei olisi voinut tulla mitään. Kalle on tunneherkkä, älykäs (lääkäriksi lukenut) ja pyrkii auttamaan muita. Terolla taas ei tunnu olevan vastaavia älynlahjoja saati tunnetaitoja.
Jos Kalle päätyy vielä Larin tai uuden miehen kanssa yhteen niin toivottavasti sen kanssa saisi onnen aikaiseksi. Mielusti sitten jotain muuta draamaa, kun mitään pettämis-alkoholi-toiseen ihastumisjuttuja.
Älkää viitsikö valittaa. Kyllä alkuvuosien tapahtumista voi ollakin 20 vuotta. Se tosin edellyttää sitä, että Pihlajakadun todellisuudessa jotkut lapset ovat kasvaneet nopeasti. Onko se enää mikään yllätys?
Itse asiassa luulen että tuo lasten nopeasti kasvaminen on jätetty viime vuosina pois. Milloin viimeksi, Elias, Tale? Sarjan pitkäikäisyys aletaan ottaa huomioon ja mahdollisuus pitkään tulevaisuuteen samoin, siksi lapsia ei enää pikakasvateta. Ekat 10 vuotta meni formaatin hakemiseen, ja lapset vanhenivat hetkessä kun luultiin että pian tää kuitenkin loppuu. Ehkä virhe, mutta ei sille enää mitään voi. Voi olla että nykyään pyritään tapahtumien kalenteritarkkuuteen, jota ei ole aiemmin ollut. Itse tykkäisin siitä, että tulisi historian tuntua. Jokin kompromissi on tehtävä, ja mielestäni paras on se, että jotkut lapset vain ovat kasvaneet nopeasti. Vaikka se kuulostaakin typerältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häiritsee, kun ei tuosta Tyynen murhasta voi olla salkkarimaailmassa 20 vuotta. Sen voi laskea että välissä on syntynyt esimerkiksi Oona ja Tale. Tale syntyi kun Oona oli suunnilleen teini-ikäinen. Nyt Tale on vähän päälle 20. Tyynen murhasta on siis noin 35 vuotta. Esimerkiksi Kalle on nyt joku 5-kymppinen, vaikka näyttelijä on paljon nuorempi.
Ei Kalle ole viisikymmentä, veikkaisin jopa hieman alle neljääkymmentä.
Niin, Kallen _näyttelijä_ on.
Vierailija kirjoitti:
Älkää viitsikö valittaa. Kyllä alkuvuosien tapahtumista voi ollakin 20 vuotta. Se tosin edellyttää sitä, että Pihlajakadun todellisuudessa jotkut lapset ovat kasvaneet nopeasti. Onko se enää mikään yllätys?
Itse asiassa luulen että tuo lasten nopeasti kasvaminen on jätetty viime vuosina pois. Milloin viimeksi, Elias, Tale? Sarjan pitkäikäisyys aletaan ottaa huomioon ja mahdollisuus pitkään tulevaisuuteen samoin, siksi lapsia ei enää pikakasvateta. Ekat 10 vuotta meni formaatin hakemiseen, ja lapset vanhenivat hetkessä kun luultiin että pian tää kuitenkin loppuu. Ehkä virhe, mutta ei sille enää mitään voi. Voi olla että nykyään pyritään tapahtumien kalenteritarkkuuteen, jota ei ole aiemmin ollut. Itse tykkäisin siitä, että tulisi historian tuntua. Jokin kompromissi on tehtävä, ja mielestäni paras on se, että jotkut lapset vain ovat kasvaneet nopeasti. Vaikka se kuulostaakin typerältä.
Eihän Tale ja kumppanit ole enää edes teinejä vaan ihan aikuisia jo. Vai mitä tarkoitat milloin viimeksi?
Vierailija kirjoitti:
Mutta mikä pakko oli puhua 20 vuodesta, jos se kerran kuulostaa typerältä? Pelkkä vuosipäivä olisi ajanut saman asian.
Kosonen valittiin uhriksi koska me katsojat pidämme hänestä. Jo se riittää aiheuttamaan tunnereaktion.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mikä pakko oli puhua 20 vuodesta, jos se kerran kuulostaa typerältä? Pelkkä vuosipäivä olisi ajanut saman asian.
Koska se tuo juuri sitä kalenterimaista tunnelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se tuo juuri sitä kalenterimaista tunnelmaa.
Mitä ihmettä on kalenterimainen tunnelma?
Ehdottomasti! Itse katsoin viime yönä Raulin ja Mannisen tekemän Selviytyjät Niemisjärvellä ja hekottelin yksinään. :D https://www.youtube.com/watch?v=EZiPdOS7bYQ&list=PLGi7oQqBM5hooPuxo8phV…