Miks Salkkareissa II
Onko keskustelijoita enää linjoilla? Ilmeisesti kaikki muut keskustelut on poistettu. Harmi homma sillä neljän vuoden ajan tuli keskusteltua aktiivisesti. Hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta!
Kommentit (2651)
Jumala ei luonut mitään pahaa. Kaikki oli aluksi hyvää. Jumala tarkasti luomakuntansa ja totesi sen hyväksi.
Jumala loi taivaan ja maan asukkaat vapaiksi olennoiksi. Niillä oli ajatuksen vapaus, valinnan vapaus toimissaan ja tehtävissään. Sen voi päätellä siitä kuten meillä on yhäkin.
Vapaita olivat palvelijoiksi luodut enkelit, vapaita lapsiksi luodut ihmiset.
Vapaa sekin kerubi, joka oli Jumalan puutarhassa ja täydellinen kauneudessa. Sitten se ylpistyi, tahtoi olla Jumalan vertainen. Sen ajatus oli "minä.. minä teen itseni Jumalan vertaiseksi, nousen valtaistuimelle pohjimmaiseen pohjolaan.. minä minä minä..."
Se tuli täyteen vääryyttä kaupankäynnissään. Sen keskeltä puhkesi tuli joka tuhosi sen kauneuden ja puhtauden.
Koska se teki sen täysin tietoisesti, sillä ei ole paluuta korkealle paikalleen.
Vierailija kirjoitti:
Sannin näyttelijä näyttää kyllä ikäistään vanhemmalta. Ei uskoisi että on vasta 22-vuotias. Normaali tuon ikäinen ei näytä vielä noin aikuiselta.
Sanni näyttää kyllä ihan parikymppiseltä ja normaali parikymppinen näyttää aikuiselta.
Pohdintaa, mitä sarjassa tulee tapahtumaan ensi viikolla. Perustuu juonipaljastuksiin, viikon kurkistukseen, jaksonimiin ja -kuviin.
- Kari tarvitsee Lolan apua tietokoneongelmissa. Olisi halukas auttamaan kuullessaan Karin rahatilanteesta. Camilla ei pidä siitä, että Lola työskentelee jollekkin muulle? Ajautuuko samaan tilanteeseen, kuin Sannin kanssa?
- Pietari, Peppi, Janne ja Aino päätyvät viettämään iltaa yhdessä. Tiistaina nähdään luultavasti ainakin jotain siihen liittyvää. Pietarin suostuttelusta Janne saa Ainon lämpeämään, mutta uskon, että tästä saadaan vielä ainakin jonkun asteinen kolmiodraama aikaan. Puhuuko Peppi viikon kurkistuksessa Pietarin, Ainon vai Kallen kanssa. En ole täysin varma siitä, että liittyisi edellä mainittuun kohtaukseen mitenkään.
- Viola kertoo Nellalle tämän olevan ainoa henkilö, joka välittää hänestä. Uskon, että Kari puuttuu tilanteeseen edes jollain tasolla. Ottaako yhteyttää jotenkin Lindaan? Kari oli kuitenkin hetken tavallaan kuin isäpuoli Violalle. Mikään ei tällä hetkellä kuitenkaan viittaa siihen, että Miraa näkyisi ruudussa ensi viikolla paljoakaan tai edes yhtään. Mielenkiinnolla odotan, tapahtuuko vielä jotain erityistä, mikä ajaa Violan puhumaan Nellalle.
- Kari ja Jiri säikäyttää Aaron. Aaro saa kohtauksen ja taitaa joutua sairaalaan. Lisää todennäköisesti Violan tuskaa. Uskon, että tämä ja edellisessä kappaleessa mainittu liittyvät jopa melko vahvasti Lindan paluuseen. Siihen tuskin menee kovinkaan pitkään. Ymmärtääköhän Aaro, mitä/mikä se oli, joka hänet säikäytti. Tavallaan ihmettelen, jos ei osaa yhdistää edes jotenkin Jiriä tähän, mutta toisaalta en ylläty, vaikka uskoisi sen olevan jotain "hengellistä". Tämä taitaa tapahtua jo alkuviikosta, maanantaina tai tiistaina.
- Ullan, Dahlian ja Gunnarin kolmiodraamasta tulee tavallaan mielenkiintoista, mutta tavallaan tylsää katseltavaa. Toivottavasti tämä saadaan mahdollisimman pian päätökseen, ja asioissa mennään eteenpäin. Ulla tullaan todennäköisesti näkemään ruudussa ensimmäisen kerran keskiviikkona, kun Ulla yllättää Dahlian ja Gunnarin kotoaan.
- Kallen tilanne tulee olemaan ikävä läpi ensi viikon. Toivon, että asiassa edettäisiin melko nopeaa ja Kalle saisi välillä jotain positiivista ajateltavaa. Viikon kurkistuksessa nähty kohtaus on todennäköisesti se Jutan järjestämä "iloinen yllätys". On kyllä erittäin hämmentävä kuvio, mitä Jutta on keksinyt... Perjantain jaksonimi ja -kuva eivät lupaa hyvää. ("Pilleri Kalleri pohjalle putosi"). Kuvassa Jutta, Kalle ja Sanni. Jutan naamaa ei näy, Kalle näyttä siltä, että ei hyvältä näytä ja Sanni näyttää mielestäni todella huolestuneelta.
Synnin palkka on kuolema kirjoitti:
Jumala ei luonut mitään pahaa. Kaikki oli aluksi hyvää. Jumala tarkasti luomakuntansa ja totesi sen hyväksi.
Jumala loi taivaan ja maan asukkaat vapaiksi olennoiksi. Niillä oli ajatuksen vapaus, valinnan vapaus toimissaan ja tehtävissään. Sen voi päätellä siitä kuten meillä on yhäkin.
Vapaita olivat palvelijoiksi luodut enkelit, vapaita lapsiksi luodut ihmiset.
Vapaa sekin kerubi, joka oli Jumalan puutarhassa ja täydellinen kauneudessa. Sitten se ylpistyi, tahtoi olla Jumalan vertainen. Sen ajatus oli "minä.. minä teen itseni Jumalan vertaiseksi, nousen valtaistuimelle pohjimmaiseen pohjolaan.. minä minä minä..."
Se tuli täyteen vääryyttä kaupankäynnissään. Sen keskeltä puhkesi tuli joka tuhosi sen kauneuden ja puhtauden.
Koska se teki sen täysin tietoisesti, sillä ei ole paluuta korkealle paikalleen.
Alkuperäisen Raamatun kirjoittamisen aikaan heprean- ja kreikankielissä ei ollut erityisiä sanoja kuvaamaan homo- tai heteroseksuaalisuutta, vaan sanaa homoseksuaalisuus käytti ensimmäisenä saksalainen psykiatri Karoly Maria Benkert vasta 1800-luvun lopulla. Hankalaksi tulkinnan tekee myös se, että homoseksuaalisiin tekoihin viittaavat raamatunkohdat ovat usein niukkasanaisia ja niissä käytetyt alkuperäiset termit toisinaan tulkinnanvaraisia. Onkin ehdotettu, että tieteellisesti täysin aukottomasti perusteltavissa olevaa tietoa siitä, millaista homoseksuaalista käyttäytymistä Raamatussa tarkoitetaan, ei kenties ole enää mahdollista saada, sillä jokainen tutkijakin tulkitsee termejä omasta näkökulmastaan."
Tällä usein uskovat sanovat että Raamattu selkeästi kieltää homoseksuaalisuuden, kuitenkaan sanaa ei siis kirjoittamisen aikaan heprean- ja kreikankielessä ei ole edes ollut, eli taidetaan taas mennä Raamatun tulkitsemisen puolelle :-)
"Viittauksia (homoseksuaalisuuteen) on sekä Uudessa että Vanhassa testamentissa, mutta Jeesuksesta tai hänen opetuksistaan kertovista teksteistä ei löydy selkeää homoseksuaalisten tekojen kieltoa."
Eli Jeesukseenkaan ei voi homoseksuaalisuutta vastustaessaann vedota.
Palstan uskovien käsitys on siis käytännössä Raamatun tulkintaa, ja tulkitahan voi monella eri tavalla. Tulkinta että homoseksuaalisuutta ei ole Raamatussa kielletty on siis yhtä oikea kun tulkinta että homoseksuaalisuus on kielletty.
Ja tärkeintä kristinuskon kannalta on tietysti se että Jeesuksen itsensä opetuksessa kieltoa ei löydy.
Eheytykää - oi ihmiset - eheytykää!
Mua kans ihmetyttää miten Kosonen saadaan sotkettua tohon rappukäytävässä olevaan viulistiin. Oletan myös, että kyse on siitä Jutan yllätyksestä millä järkyttää Ismoa. Ihan varmasti Kallella aukeaa korkki tai muuta perjantaina. Kallea muistutetaan kokoajan Kososesta. Onko tällä joku muukin syy, kun saada Kalle muistamaan tapahtunut uudestaan ja uudestaan?
Onko erikseen ketjua, jossa voisi jutella tämän viikon jaksoista sen jälkeen kun on katsonut ne ennakkoon? Vai tännekö vain, spoiler-merkkien kera?
****Spoiler****
.
.
.
.
En nyt ala paljastelemaan mitään viikon päätapahtumia (muuta kuin sen, että Aaron, Noelin, Pietarin ja Karin juonikuviot oli ennakoitavissa).
Sen sijaan mainitsen pikkujuttuja, jotka huvitti itseäni. Nauratti kun Kari oli käynyt ostamassa jonkin sortin wrapin Delismosta ja alkoi nyppiä siitä salaatinlehtiä pois kadulla. Pupun valmistama risotto valmistui niin nopeasti ettei tosikaan. Ja kaiken lisäksi Pupu taitaa olla parempi kokki kuin Ulla! Jannen juomapeli-idea oli mahtava: Juha Tapion soittolista pyörimään ja ryyppy aina kun mainitaan sydän tai elämä :'D
Vierailija kirjoitti:
Onko erikseen ketjua, jossa voisi jutella tämän viikon jaksoista sen jälkeen kun on katsonut ne ennakkoon? Vai tännekö vain, spoiler-merkkien kera?
Ei ole enää olemassa, kun ne kaikki on poistettu. Mua kyllä kiinnostaa isommatkin paljastukset. Pitäis kai hankkia C More :D Etenkin vaivaa mitä Kallelle tulee tapahtumaan vai tapahtuuko mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole enää olemassa, kun ne kaikki on poistettu. Mua kyllä kiinnostaa isommatkin paljastukset. Pitäis kai hankkia C More :D Etenkin vaivaa mitä Kallelle tulee tapahtumaan vai tapahtuuko mitään.
Minispoiler
.
.
.
Kallea näytetään vasta viikon loppupuolella. Ja ei ainakaan vielä tee mitään kamalaa, vaikka rappukäytävän yllätyksestä järkyttyykin. Vasta perjantain jakson maanantain kurkistuksessa pahempi juttu.
Cmore-ketjuun voisi kirjoittaa enemmän ja tarkemmin viikon tapahtumista, mutta tosiaan, ne jostain syystä aina poistetaan.
Tuli vaan tosta Dahlian Gunnarin Ullan ja Peppi & kump. mieleen, eikö noi kolmiodraamat koskaan lopu? Mielestäni aika käytetty aihe jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minispoiler
.
.
.
Kallea näytetään vasta viikon loppupuolella. Ja ei ainakaan vielä tee mitään kamalaa, vaikka rappukäytävän yllätyksestä järkyttyykin. Vasta perjantain jakson maanantain kurkistuksessa pahempi juttu.Cmore-ketjuun voisi kirjoittaa enemmän ja tarkemmin viikon tapahtumista, mutta tosiaan, ne jostain syystä aina poistetaan.
Arvaa vaan jääkö vaivaamaan! Tänne vaan kaikki :D Kuitenkin viestit poistetaan aika pian...
Kallen alkoholismia esitetään kummallisesti. Muutama vuosi taaksepäin kaikki alkoi viattomasta iltatissuttelusta ja lopulta Kalle ei voinut olla ilman viinaa, vaikka ei koko aikaa ollutkaan kännissä. Onko sama homma nyt? Ei juurikaan ole näytetty mitä Kallen kämpillä tapahtuu. Ismo olettaa Kallen olevan kuivilla ja se yksi retkahduskin tuntui olevan vaan se yksi kerta. Tossa mielentilassa tuskin sitä tahdonvoimaa kovin paljoa on.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3407139/salkkarit-cmore
Uusi Cmore-ketju. Sinne vain höpöttelemään viikon tapahtumista ja spoilereista!
Laittakaa joku sinne Kallen jutuista ja siitä seuraavassa jaksossa jutusta? Pelkään vaan, että ketju katoaa jälleen yhtä nopeaan ku viimeksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuli vaan tosta Dahlian Gunnarin Ullan ja Peppi & kump. mieleen, eikö noi kolmiodraamat koskaan lopu? Mielestäni aika käytetty aihe jo.
Tuskin koskaan tulee loppumaan. Mediassa on tuotu esille tuotannon näkemystä siitä, että ihmissuhteissa kiehtoo erilaisten ystävien ja pariskuntien matka yhteen, mutta sitten ku pitäisi tulla arkea se käy tylsäksi ja on pakko kehitellä jotain draamaa.
Itse olen ihan eri mieltä asiasta. Ei jokaisessa suhteessa tarvitsisi olla lyhyen ajan sisällä useasti draamaa. Ismo ja Jutta on hyvä esimerkki; ensin oli niin vaikeeta päästä yhteen, ja riitelivät aika nopeasti suhteen aikana. Nyt kaikki on ollut hyvin, mutta eiköhän taas kohta käy jotain. Samoin Sami ja Kalle seurustelivat jo 2017, kunnes erosivat. Palasivat yhteen ja taas tuli ero. Loppu tehtiin tarkoituksella ihan mahtavaksi.
Mikä se paketti oli joka Kallelle tuotiin Samin kuoleman aikoihin?
Vierailija kirjoitti:
Mikä se paketti oli joka Kallelle tuotiin Samin kuoleman aikoihin?
Selviää tuolta uudesta C more ketjusta. Linkki sivulla ylempänä.
Ikäisensä näköinen parikymppinen näyttää lapselta/teiniltä, ei aikuiselta. Piste.