Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siskoni syyttää minua perheensä joulun tuhoamisesta ostamalla lapsillensa eettisiä joululahjoja. Olen niin pettynyt.

Vierailija
23.12.2018 |

Siskoni mukaan 6-7 vuotias ei vielä ymmärrä afrikkalaiseen kylään ostetun vuohen tai rokotteiden päälle. Hänen mukaansa olen aiheuttanut hänen perheensä joulun tuhoamisen ja hän pyytää minua olematta tulematta joulupöytään.

Miksei lapsille voi selittää, että hän on tehnyt hyvän teon Afrikan perheille? Itse koen tehneeni oikein ja olen suuresti harmistunut siskoni käytöksestä. Yksinäinen joulu on nyt edessäni.

Maija (nimi muutettu eli Maija ei ole oikeasti oikea nimeni, mutta haluan varjella siskoni lasten individiteettiä ja sen vuoksi en oikeasti paljasta oikeaa nimeäni)

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että ap:n nimi on oikeasti Maija.

Koko muu teksti on tuulesta temmattua.

Vierailija
22/24 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuttui munkin sisko meidän äidille, kun äiti sairastui eikä ostanutkaan joululahjoja. Oli kohtuutonta, että hänen piti ostaa nyt lapsilleen enemmän, kun muuten totuttu taso tippuisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuttui munkin sisko meidän äidille, kun äiti sairastui eikä ostanutkaan joululahjoja. Oli kohtuutonta, että hänen piti ostaa nyt lapsilleen enemmän, kun muuten totuttu taso tippuisi.

Olisit sanonut siskolle, että lahjoja pitää olla joka vuosi enemmän, koska maailmantalous romahtaa mikäli kulutus ei kasva koko ajan.

Totuttu taso ei siis riitä mihinkään.

Vierailija
24/24 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmi kirjoitti:

Harmi. Minusta on hienoa, jos täti haluaa opettaa sisarustensa lapsille hyviä arvoja ja epäitsekkyyttä. Joulun tarkoituksena ei pitäisi olla tavaravuori.

Joulun tarkoituksena ei pitäisi olla myöskään lapsille vittuilu ja oman erinomaisuuden korostaminen antamalla "lahjaksi" ilmotuksen, että et saa lahjaa.