Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita surullisen joulun "viettäviä"?

Vierailija
23.12.2018 |

Meiltä on ainoa lapsi kuollut pari vuotta sitten. Raskain tunnelmin ollaan kaksin kotona. Ei huvita tehdä joulua, mutta toisaalta ilman sitäkin on vaikeaa olla. Lapsi tykkäsi joulusta ja oli siinä iässä, että odotti joulua ja lahjoja.

Ahdistaa, surettaa ja masentaava vain.

Onko muilla surullinen tai ahdistava joulun aika?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap:lla on mennyt tänään?

Vierailija
22/26 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon voimia ap:lle. <3 itselläni on meneillään kolmas joulu ilman rakasta äitiäni, ja yhtään ei ole helpottanut. Aiemmi rakastin joulua mutta nykyisin ennemminkin vihaan sitä. Se oli äidille ja minulle todella tärkeä yhteinen perinne. <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskasta joulua vaan!

Vierailija
24/26 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surut, murheet ja huolet, niistä ovat viime vuodet tehty. Pahin pohja on selätetty, silti joulu on yksi pahimmista ajoista vuodessa. Mutta uskon, että vielä joskus on iloa ja rauhaa, myös jouluna. 

En muista, koska olisin viimeksi toivonut mitään joululahjaa, mutta nyt olen oivaltanut, että onhan minulla yksi iso toive, etten olisi enää yksin, aina.

Hyvää joulua kaikille, ja kuten ap totesi, ei näitä suruja pidä alkaa vertailemaan, jokaisella omat taakkansa.

Vierailija
25/26 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon voimia ap:lle. <3 itselläni on meneillään kolmas joulu ilman rakasta äitiäni, ja yhtään ei ole helpottanut. Aiemmi rakastin joulua mutta nykyisin ennemminkin vihaan sitä. Se oli äidille ja minulle todella tärkeä yhteinen perinne. <3

Minulla on nyt viides joulu menossa ja ensimmäinen, kun suru on poissa. Sinullakin on siis toivoa. Yhteiskunnassamme ei puhuta riittävästi siitä kuinka kauan suru voi kestää, etenkin ilman turvaverkkoa olevalla surijalla.

Vierailija
26/26 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on osittain surullinen joulu, kävimme eilen viemässä kynttilän vauvana kuolleen poikamme haudalle. Onhan siinä suuri kontrasti siihen, että sen jälkeen kotona avasimme lahjat elävien kahden lapsemme kanssa. Ensimmäiset joulut olivat aivan murheen alhoa ilman iloa, varsinkin kun poika kuoli joulun alla. Nyt siitä on kuitenkin jo lähemmäs 10 vuotta ja vaikkei suru koskaan lähde pois, pystymme myös olemaan iloisia jouluna. Olo on kuin haljenneella,kasaan liimatulla ruukulla; särö ei koskaan voi täysin hävitä. Tosin jos olisi ollut ainoa lapsi, ei varmaan olisi selvitty yhtä hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi