Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko politiikka vaikuttanut ystävyyssuhteisiisi?

Vierailija
23.12.2018 |

Yritetään asiallista keskustelua!

Kyllähän se väkisin vaikuttaa. Oma nuoruudesta tuttu ystäväni aktivoitui poliittisesti ja on nyt kova kokoomuslainen. Aiemmin hän oli poliittisesti lähinnä tabula rasa, mutta lienee innostunut asiastaan uuden duuninsa ansiosta. Itselleni tämä on kyllä ongelma, koska arvomaailmat ovat niin etäällä toisistaan. Ja olen itse vasemmistolainen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, ei juuri puhuta päivänpolitiikasta. Ainoastaan yhden äänestyskäyttäytymisen tiedän ja se on sama kuin omani. Muistakin se käsitys etteivät näkemykset ainakaan kovin kaukana ole. Uskoisin, että voisi vaikuttaa jos tulisi esiin jotain aivan kummallisia ajatuksia ja kaveri vielä niitä latelisi ihan tyytyväisenä.

Vierailija
2/6 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikuttanut. Osaamme keskustella ja olla eri mieltä sivistyneesti ja hyvässä hengessä. Opiskeluaikana kursssillani oli yksi vihervasemmistolainen, joka silmin nähden halveksi minun mielipiteitäni. Ihmettelin hänen mustavalkoista maailmankuvaansa, vaikka suvaitsevainen oli olevinaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienesti on vaikuttanut, mutta en ole ääriajattelija.

Jos jollakin on faktaa todistaa jokin asia toisin, niin kuuntelen sen mieluusti

Vierailija
4/6 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Identiteettipolitiikka repii Suomea ja koko maailmaa palasiksi.

Vierailija
5/6 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaveri joka edustaa ääripäätä jota kohtaan minulla on negatiivisia mielipiteitä, aivan kuten minä "kuulun" ryhmään josta hän ei pidä.

Politiikka ei ole ainut. Myös ideologiat ruoan ja ekologisuuden, ylipäätänsä elämäntapojen ympärillä meillä on erillaiset.

Ei se mitään. Osaamme keskustella ilman riitaa mikä taitaa johtua siitä että kumpaakin todella kiinnostaa kuulla myös "vastapuolen" mielipide. Kumpikin perustelee kantaansa ja kumpikin yrittää ymmärtää toista vaikka itse olisi erimieltä. Avartavaa oikeastaan.

Vierailija
6/6 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samankaltainen tilanne. Löysi alfamiehen (mies näkee itsensä alfana) ja alkoi larpata liike-elämää itsekin, vaikka on aivan muun alan koulutus ja työ. Rassaa kuunnella kaverin "pörssianalyysia" aina asiasta kuin asiasta.