Miksi ne jotka viihtyvät yksin eivät ymmärrä niitä jotka eivät viihdy?
Itsellä hirveä tuska ja ahdistus kun joudun viettämään taas joulua yksin. Eikä ole ketään kerä kiinnostaisi tai jonka luokse saisin tulla. Nautin jouluna juhlien järjestämisestä ja yhdessä olosta. Yksinäisyys on suoranaista kidutusta. Se ei kuitenkaan lohduta, että lohdutukseksi kehitetaan viettämään oman näköistä joulua ja juhlimaan sitä kerrankin niin kuin itse haluaa. Sitten ylistetään miten yksin on aikaa itselleen, voi rauhoittua ja ladata akkuja. Mutta minulle yksinäisyys on ollut kaikkea muuta. Tulen hulluksi itseni kanssa, minulla on päällä kokoajan stressi ja koen koen yksinäisyyden jotenkin vain niin kuluttavaksi ja voimia vieväksi. Joskus pohdin onko ihmisten todella pakko v-tuilla minulle vai tekevätkö he sen tietämättömyyttään. Aivan kuin kaikkien pitäisi jouluna muuttua introverteiksi.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän että jouluna haluaisi että on muitakin siinä seurana viettämässä, mutta sitä en ymmärrä miten yksinolo voi aiheuttaa jotain ahdistusta ja stressiä.
Kyllähän sitä pitäisi yksin kuitenkin osata olla ettei aina tarvitse jotakuta siihen viereen koko ajan, kannattaa siis miettiä että mikä siinä yksinolossa on niin kamalaa.
Voi kun ymmärtäisit, että yksinäisyys ja yksinolo eivät ole sama asia.
Todellakin osaan nauttia yksinolosta, mutta yksinäisyys musertaa minut.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin on tosi nurinkurista ajatella, että jonkun muun pitäisi sinulle järjestää seuraa ja läheisyyttä jouluna. Kyllä se seura sun muut täytyy hankkia omalla toiminnalla sen vuoden aikana.
Vaan kun sitä (mieleistä) seuraa eivät kaikki löydä sen vuodenkaan aikana.
Taas meni minulta vuosi hukkaan kovasta yrityksestä huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin on tosi nurinkurista ajatella, että jonkun muun pitäisi sinulle järjestää seuraa ja läheisyyttä jouluna. Kyllä se seura sun muut täytyy hankkia omalla toiminnalla sen vuoden aikana.
Vaan kun sitä (mieleistä) seuraa eivät kaikki löydä sen vuodenkaan aikana.
Taas meni minulta vuosi hukkaan kovasta yrityksestä huolimatta.
Osallistu johonkin joulutapahtumaan, jossa on muitakin yksinäisiä. Sua varmaan kehotetaan opettelemaan nauttimaan yksinolosta, koska mitä muutakaan voisit tehdä, jos kerran yrityksistäsi huolimatta et löydä sellaista seuraa, joka kelpaisi sulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän että jouluna haluaisi että on muitakin siinä seurana viettämässä, mutta sitä en ymmärrä miten yksinolo voi aiheuttaa jotain ahdistusta ja stressiä.
Kyllähän sitä pitäisi yksin kuitenkin osata olla ettei aina tarvitse jotakuta siihen viereen koko ajan, kannattaa siis miettiä että mikä siinä yksinolossa on niin kamalaa.Voi kun ymmärtäisit, että yksinäisyys ja yksinolo eivät ole sama asia.
Todellakin osaan nauttia yksinolosta, mutta yksinäisyys musertaa minut.
Puhuit että yksinolo saa sinut stressaantuneeksi ja otsikossa lukee ettet viihdy yksin.. olisit sitten sanonut että sinusta tuntuu yksinäiseltä, todellakin kaksi eri asiaa.
Miksi kuvittelet ettei introverttikin voisi olla yksinäinen?