Riittääkö 2,5 kg kinkun paistamiseen 12 tuntia?
Haluan murenevaa - inhoan siivutettavia kinkkuja. Kiitos avusta!
Kommentit (23)
Riittää, kunhan uuni on päällä ja lämpötila on suunnilleen järkevästi asetettu.
Jos tietokoneessasi on AMD:n näytönohjain, paistoaika koneen päällä on noin 4,5 tuntia.
Eikömole muita, jotka pitävät murenevasta kinkusta ja osaisivat neuvoa? Ap
Paista pieni kinkku kannellisen uunipadan sisällä. Niin tein itse ja tuli mehevää ja mureaa. Noin kolme tuntia.
Yäk! Pitää vähintään olla sen 12 tuntia. Mieluummin 15.
Oisit ostanut niskaa ja tehnyt pulled porkia, kerran murenevasta tykkäät.
Ap just halusi mureaa kinkkua! Ei taida tulla näillä ohjeilla.
Luin aluksi että 25kg kinkku 12 tunnissa ja olin että "WTF, en muuten olekaan varma..."
Kyllä kinkustakin saa pulled porkia. Kinkun jämälle kannattaa se ehdottomasti tehdä.
Tiskikoneessa kypsyisi neljällä ohjelmalla.
Itse tykkään semmoisesta ylikypsästä murenevasta kinkusta ja jonkun ohjeen siihen katoin netistä ja siinä oli että 4kg kinkulla menee 16 tuntia. Meillä on 6kg kinkku ja se on nyt ollut 20 tuntia uunissa eikä vieläkään ole 88 asteinen niin kuin ohjeessa tehtiin. Ja meillä on semmoinen uuni missä on integroitu lämpömittari ja siitä ei näe minkä asteinen kinkku on nyt vaan se sitten ilmottaa vaan kun kinkku on valmis. Pitäs hitto vielä joululaatikotkin paistaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään semmoisesta ylikypsästä murenevasta kinkusta ja jonkun ohjeen siihen katoin netistä ja siinä oli että 4kg kinkulla menee 16 tuntia. Meillä on 6kg kinkku ja se on nyt ollut 20 tuntia uunissa eikä vieläkään ole 88 asteinen niin kuin ohjeessa tehtiin. Ja meillä on semmoinen uuni missä on integroitu lämpömittari ja siitä ei näe minkä asteinen kinkku on nyt vaan se sitten ilmottaa vaan kun kinkku on valmis. Pitäs hitto vielä joululaatikotkin paistaa.
Teen myös aina ylikypsää murenevaa kinkkua. Todellakin riittää jo paistaminen! Jos uuni n.110 astetta, niin 6 kg kinkku uunissa 13 tuntia, ihan perfect!
AP, sun kinkkua paistaisin 6 tuntia, vain reilu satanen uunissa riittää!
Vierailija kirjoitti:
Se uuni kannattaa laittaa päälle, niin kypsyy nopeampaa.
Kauhea aika noin pienelle kinkulle mutta jos haluat kuivunutta kyrsää niin siitä vaan.
Yleensä ohjeissa on tarvittava aika puoli tuntia + tunti/kilo. Joten tuo sinun kinkkusi pitäisi olla uunissa 3 tuntia.