Jos et kuulu kirkkoon etkö usko Jumalaan niin annatko lapsille silti joululahjoja
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole kornia viettää joulua jos kerran ei kuulu kirkkoon. Vietättekö myös ramadania vaikka ette ole muslimeja ?
Suurin osa kirkkoon kuuluvista on tapakristittyjä ja vihaan heidän tapojaan. Arkipäivän elämässä kristillisyys ei näy vaan tehdään syntiä olan takaa eikä kirkot kumisevat tyhjyyttään kun kukaan ei tule jumalanpalvelukseen. Vaan annapas kun pitää kastaa lapsi, vihkiä pari tai siunata vainaja, niin ollaan niin helvetin kristillisiä. Samoin joulunakin kirkot pullistelevat liitoksistaan kun omantunnontuskiin tulleet tapakristityt päättävät kerran vuodessa näyttäytyä pyhätössä. Se se vasta kornia on. Miksi kuulua kirkkoon, jos sillä on merkitystä elämässä vain muutamana hetkenä?
Ja jos olet sattunut huomaamaan, joulu on nykyisin kaupallinen, ei kristillinen juhla. Siellä ne myös uskovaiset juoksee muiden mukana hamstraamassa jouluksi ties mitä herkkua ja härpäkettä vaikka pitäisi olla hiljentymässä Jeesuksen syntymäjuhlaan.
Juhlin joulua ja lapset saavat lahjoja. Joulukirkossa ei käydä eikä virsiä veisata.
Naimisiin ei menty kirkossa eikä pappi tule kuolleena minua siunaamaan, joten ole huoletta.
Vierailija kirjoitti:
Pappi tulee viimeiselle matkalle, kirkkohäät ym. Ateistin vakaumus jää suunsoiton tasolle.
Ei muuten tule pappi viimeiselle matkalle Kas kun siunaustilaisuus ei ole mikään lakisääteinen juttu. Eikä kirkkohäät kiinnosta.Ihan turhaan käliset täällä.
Vierailija kirjoitti:
Pappi tulee viimeiselle matkalle, kirkkohäät ym. Ateistin vakaumus jää suunsoiton tasolle.
Ainakaan mulla ei tule. Ja jos yrittää tulla, tulee musta silmä. Tämä koskee myös muita mielikuvitusolentojen varjolla mielivaltaa käyttäviä tahoja.
Toki ateismini ei olekaan mikään vakaumus, vaan ihan vain havainnointia siitä miten asiat ovat.
Olen vapaa tekemään mitä haluan. Ei ahista taikaukko ;-)
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole kornia viettää joulua jos kerran ei kuulu kirkkoon. Vietättekö myös ramadania vaikka ette ole muslimeja ?
Ramadan ei ole juhla. Olen kyllä Indonesiassa osallistunut siihen sillä tavoin, että en mässäillyt ruoalla paikallisten edessä julkisilla paikoilla vaan odotin eväiden kanssa auringonlaskuun ja söin kotona muuten, vaikka kukaan ei odottanutkaan turistilta minkäänlaista osallistumista. Aidilfitrin (Eid al-Fitr) viettoon olen paikallisten kanssa juhlimalla jonkun tyypin kodissa ja syömällä lentokoneessa tarjottua kakkua. Oli kivaa, menisin uudestaan. Ei tarvinnut edes laulaa mitään virsiä eikä rukoilla.
Jos olet kristitty niin miksi juhlit Jeesuksen syntymäpäivää paistamalla sian takapuolta uunissa vaikka sika ei edes kuulunut Jeesuksen ruokavalioon ja sitä pidettiin saastaisena eläimenä. Jeesus ajoi riivajat sikoihin koska sikaa ei käytetty ravintona.
Meille ei mitkään Itämaan tietäjät tule käymään! Mitä me mirhamilla muka tehdään?!
Pukki saa käydä, lapset tykkää. Vaeltakoot ne kolme urpoa vaikka naapuriin. Myös islantilainen joulukissa on kutsuttu kylään!
Hauskaa Yulea sullekin!
En usko jumalaan,koska hän on arvaamaton rankaisija.
Annatko lahjoja,vaikka kuulut kirkkoon ja olet kristitty?Mitä muita ei-kristittyjä pakanaperinteitä noudatat?Syöttekö pipareita tai kinkkua?
Eikös uuden tutkimuksen mukaan Jeesus syntynyt juhannuksena? Eli Jeesus ei liity mitenkään jouluun
Minkälainen ääliö tehtailee näitä typeriä aloituksia tänne?! Mene vaikka tekemään joulusiivous.
Kuinka moni kuuluu kirkkoon vain koska niin on tapana? Kuinka moni on uskossa? Joulu on vanha pakanajuhla, johon on päälle liimattu kristilliset aiheet. Meillä juhlitaan talven tonttujuhlaa hyvän ruuan ja lahjojen kera, ihanaa!
Tottakai annetaan lahjoja. Ei se tarvitse uskoa. Joulupukkitarina on vanha satu ja soihen kuuluu lahjat. Kirkko ei ole satu vaan verovaroilla toimiva yhteisö.
Vierailija kirjoitti:
Joulu on kristinuskoa vanhempi juhla.
Sanot sinä, joka et asiasta mitään tiedä ja samanlaiset pakanat komppaa.
Joulu on tiiviisti suomalaiseen / eurooppalaiseen kulttuuriin kiinnikasvanut juhla, jolla on monenlaisia juuria. Viettäköön sitä iloisin mielin itsekukin, joka haluaa, ja olkoon viettämättä, joka ei halua! Minua joulu ahdistaa, joten en vietä.
Annan. Vähän vaikee antaa Jeesukselle vaikka sen synttäreistähän on kyse. Mutta kyllä se ja faijansa varmasti iloitsee siitä että me ollaan toisillemme kilttejä.
En kuulu kirkkoon mutta Jumalaan uskon. Miten kirkkoon kuuluminen liittyy mihinkään?
Ja annan lahjoja.