Jos et kuulu kirkkoon etkö usko Jumalaan niin annatko lapsille silti joululahjoja
Kommentit (37)
Joulu on kristinuskoa vanhempi juhla.
Miten nuo kaksi asiaa liittyy toisiinsa?
Jos Jumalaan uskoo, on parempi jättää lahjat väliin.
Jos kirkko on tärkeämpi, on syytä keskittyä vain materiaan.
Lapsille annetaan lahjoja vain sen verran, että saavat enemmän kuin muiden lapset.
t. kirkon passiivijäsen, ei uskosta.
Pappi tulee viimeiselle matkalle, kirkkohäät ym. Ateistin vakaumus jää suunsoiton tasolle.
Joulu ei ole vain uskovaisten juhla. Annan lahjan lapselle.
Eikö ole kornia viettää joulua jos kerran ei kuulu kirkkoon. Vietättekö myös ramadania vaikka ette ole muslimeja ?
Annan nimenoman siksi. Uskovaisethan eivät tarvitse lahjoja jouluna kun heillä on ihan muut syyt juhlia.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole kornia viettää joulua jos kerran ei kuulu kirkkoon. Vietättekö myös ramadania vaikka ette ole muslimeja ?
Olen joskus "viettänyt". Syönyt mulle tarjottua ramadan-ruokaa. En toki ollut syömättä ennen sitä valoisan aikaan.
Joululahjat ovat peräisin Roomalaisten Saturnalia juhlasta. Niillä ei ole varsinaista yhteyttä kristinuskoon.
Tiesitkö, että suurin osa kirkkoon kuuluvista ei usko Jumalaan vaan ovat tapakristittyjä? Ihan samalla tavalla minä kirkkoon kuulumattomana vietän joulua rusinat pullasta- menetelmällä kuin tapakristitytkin eli syön hyvin, koristelen kuusen ja annan lahjoja. Erosimme kirkosta siksi, ettemme halunneet kummeja. Jos lapset olisivat päässeet kirkon jäseniksi ilman kummeja, olisimme mekin tapakristittyjä.
Jos et usko jumalaan etkä kuulu kirkkoon niin ajatko silti autolla? Jumalahan loi taivaan ja maan.
En muuten oikein osaisi juhlia jonkun syntymää, kun tiedän jo, miten stoorin lopussa hänelle kävi. Joten joulu jouluna kuten sitä on aina meillä vietetty, ilman virsiä.
Totta kai, mutta miksi kristityt juhlivat pakanallista keskitalven juhlaa?
Vierailija kirjoitti:
Pappi tulee viimeiselle matkalle, kirkkohäät ym. Ateistin vakaumus jää suunsoiton tasolle.
Hirveä tappelu isäni uskissukulaisten kanssa siitä, että isää ei pappi hautajaisissa siunannut. Välit eivät vieläkään kunnossa. Se oli ateisti-isäni toive.
Vierailija kirjoitti:
Joululahjat ovat peräisin Roomalaisten Saturnalia juhlasta. Niillä ei ole varsinaista yhteyttä kristinuskoon.
Lapissa sen sijaan juhlitaan Masturnaliaa revontulten loisteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus "viettänyt". Syönyt mulle tarjottua ramadan-ruokaa. En toki ollut syömättä ennen sitä valoisan aikaan.
Niin ja lisään vielä sen, ettei mun ramadanin viettämättömyyteni näyttänyt haittaavan heitä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
ja vietät joulua ?
Onko sulla suuriakin vaikeuksia tajuta että joulu on kristinuskoa VANHEMPI juttu?
Niin?????
Tietysti