Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saaristolaisleipä

Vierailija
22.12.2018 |

Mitä on paljon puhuttu saaristolaisleipä?

Kommentit (21)

1/21 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos vaikka kokeilisit googlata.

Vierailija
2/21 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on saaristolaisleipää.

Tummaa, hiukan makeaa limppua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummaa leipää. Olen tässä parina päivänä syönyt, laittanut päälle mätiä, smetanaa ja sipulisilppua. Nam.

Vierailija
4/21 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sopii todella hyvin yhteen kalojen kanssa. Jos ei kestä maitoa niin piimän sijasta voi käyttää omenamehua.

Vierailija
5/21 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sitä leipää, johon myydään tarpeet ja paistovuoka?

Vierailija
6/21 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silppu kirjoitti:

En.

Vierailija
7/21 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen leivoin pari limppua, toinen on jo melkein mennyt. Toivottavasti riittää jouluaatoksi.

Vierailija
8/21 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se sopii todella hyvin yhteen kalojen kanssa. Jos ei kestä maitoa niin piimän sijasta voi käyttää omenamehua.

Samaa mieltä. Voita/margariinia, hiukan juustoa ja vaikkapa graavilohta. Täydellistä! (koska ollaan nettipalstalla, tähän tulee varmaankin kommentteja sekä marganiinin että voin myrkyllisyydestä, siitä miten juusto on murhaa ja graavilohi tehdään juuri siitä vääränlaisesta lohesta joka tuhoaa maailman mutta hyvältä se silti maistuu)

Vierailija
9/21 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mallasleipä

Vierailija
10/21 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silppu kirjoitti:

En.

Minä tiesin sen vatsallani jo ennakkoon!

Vierailija
11/21 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silppu kirjoitti:

En.

Minä tiesin sen vatsallani jo ennakkoon!

En ymmärrä miksi kysyisin googlelta siitä mistä täällä keskustellaan. Täällä keskusteltu saaristolaisleipä kuitenkin kyseessä.

Vierailija
12/21 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole törmännyt oikeassa elämässä, mutta netissä siitä nyt tunnutaan puhuvan. Siis makeaa, eroaako se siitä joululimpusta jotenkin?

Vierailija
13/21 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on juuri saaristolaisleivät uunissa!

Vierailija
14/21 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä paras resepti?

Vierailija
15/21 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistoin kolme saaristolaisleipää ja nyt ne odottavat pakastimessa h-hetkeä eli jouluaattoa!

Vierailija
16/21 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en ole törmännyt oikeassa elämässä, mutta netissä siitä nyt tunnutaan puhuvan. Siis makeaa, eroaako se siitä joululimpusta jotenkin?

Ai onko tää nyt joku muotijuttu?

Isoisäni on kotoisin Turun saaristosta ja meillä saaristolaisleipää on ollut aina, ihan arkenakin. Sanotaan sitä vaarin leiväksi.

Vaari teki sitä itse, kesällä mökillä ostan aina tyyliin 10 Rosalan limppua pakastimeen ja yritän saada ainakin yhden säilymään joulupöytään. Tuo on minulle se ainoa oikea valmis saaristolaisleipä. Jos ei riitä, niin pakko tehdä itse. Valitettavasti en osaa tehdä yhtä hyvää kuin vaari.

Kokeile ap ihmeessä! Sopii loistavasti kalan kaveriksi ja on mainiota ihan vaan laittamalla pikkuisen voita päälle.

Vierailija
17/21 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidl myy näin joulun aikaan Saariston Tervaleipää, hinta 3,69. Aivan ihana tervan maksu ja tuoksu. Sopii todella hyvin lohen ja muidenkin päällisten kanssa. Kannattaa kokeilla. Yleensä loppuu kaupasta ihan muutamass hujauksessa. Myynnissä tosiaan vaan suurten juhlapyhien aikaan.

Vierailija
18/21 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se sitä leipää, johon myydään tarpeet ja paistovuoka?

Tällainenkin versio on olemassa. Ihan turhaan oli pari alapeukuttajaa. Kerran olen kokeillut ja ihan kelvollista leipää siitä tuli. Se joka ei tykkää saaristolaisleivästä ei tykkää tuostakaan. Ja se joka on kovin pedanttinen saaristolaisleipänsä suhteen ei välttämättä tykkää mutta tuote ei todella olekaan heille tarkoitettu.

Kokeile. Oli muistaakseni niin että tätä leipää valellaan siirappivedellä paistaessa.

Vierailija
19/21 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä paras resepti?

Litra piimää ja muita aineita kutakin 3dl eli ruisjauhoja, maltaita, siirappia, leseitä, vehnäjauhoja 10 dl, suolaa 1 rkl,hiivaa 1,5 palaa tai pari kuivahiivapussia. Sitten sekoitetaan ja annetaan nousta tunti, paistetaan 1,5 -2 tuntia 175 asteessa.

Leivän teko ei voi olla enää tämän helpompaa...

Vierailija
20/21 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväähän se on, mutta maha menee totaalisen sekaisin. Jännä muuten että ostan sitä yleensä Vikingin laivalta hintaan 5.25 ja eilen kävin Helsingin Kolmen sepän patsaan markkinoilla ja hinta oli 8 e.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä