Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä suuria hankintoja teillä on ensi vuodelle?

Vierailija
22.12.2018 |

Olen suunnitellut ostaa sohvan, teinille jenkkisängyn ja telkkarin. Ja loppuvuodesta tulee teinin autokoulu (+auto?).

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et opeta teiniäsi pärjäämään omillaan? Yksi lellitty kermaperse lisää maailmaan. Ei voi opettaa tekemään töitä saadakseen asioita? Autokoulu ja autokin vielä valmiiksi, sääliksi käy lasta.

Nykyään teinit eivät saa edes kesätöitä ilman hygieniapassia, tulityökorttia jne sekä myös ajokortti ja auto pitäisi olla vaikka teini pystyisi pyöräilemään töihin kun kerran harrastaa muutenkin pyöräilyä.

Työnantajilla on asennevamma kun eivät käsitä ettei sillä ole mitään väliä millä tulee työpaikalle kunhan tulee sinne oikeaan aikaan.

Kyllä saa. Itse olin 14-vuotiaasta asti kaikki kesät töissä. Tuli oltua kaupungin kesätöissä (puistohommia), ruokakaupassa ja vanhantavaran kaupassa.

Hakemusta juuri kaupungille netin kautta, sitten rohkeasti vaan soittelemaan tai paikan päälle esim. kauppoihin kesätöitä kyselemään. Ei tarvita hygieniapassia, tulityökorttia, ajokorttia tai muutakaan.

Ja nämä siis 2010-luvulla, eli tuskin hirveästi on ehtinyt muuttumaan.

Ajat ovat todellakin muuttuneet. Teini lähetti 50 hakemusta ja teki ne kunnolla kertoen kielitaidostaan, hygieniapassistaan, aikaisemmasta työkokemuksesta sekä ensiapukurssin suorittamisesta muttei saanut kesätöitä. Työnantajat laittavat täällä ehdoksi sen ajokortin ja auton vaikka töihin pääsisi sillä pyörällä.

Edes suosittelijoiden yhteystiedot eivät auttaneet asiassa. Entiset työnantajat suostuivat suosittelijoiksi. Ikävä kyllä yksi entinen työnanataja on kuollut.

Mihin haki töihin? Yksityiset ottaa myös usein, heiltäkin kannattaa kysellä. Ei saisi nirsoilla jos oikeasti töihin haluaa, vaan hakea mieluummin näihin mihin ei hirveätä hakijajoukkoa ole.

Jatkossa teinisi kannattaisi käydä myös itse paikan päällä, eikä lähettää vain hakemuksia.

Se antaa ihmisestä sellaisen kuvan, että on oikeasti kiinnostunut hakemastaan paikasta. Lisäksi jää paremmin mieleen, sekä pystyy esittelemään itsensä luontevammin.

Vierailija
42/42 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miestä tarttis saada.

Käyttämätöntä vai vähän käytettyä vai liki loppuunajettua?

Mieluiten vähän käytetty ja hyvin pidetty. Puhdas ja että saa takuuvarmasti hyvät kyydit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi