Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä jos.. Saisit nyt uuden mahdollisuuden elää asiat toisin - Mitä tekisit?

Vierailija
21.12.2018 |

Ap aloittaa. Elän ihanaa pikkulasten perhe-elämää. Hyvä puoliso, työt ok ja kaikki paremmin kuin hyvin!

Kuitenkin välillä haluaisin elää yksin. Pienessä omassa yksiössäni. Se, etten olisi koskaan tavannut puolisoani, tuntuisi hirveältä. Mutta kuitenkaan yksin eläminen ei olisi minulle vierasta. Nauttisin yksinäisyydestä. Kävisin töissä ja eläisin vain itselleni.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin miettinyt tarkkaan mitä haluan tehdä työkseni. Nyt takana jo 3 koulutusta, aloilla jotka ei olleetkaan minun juttuni.

Vierailija
42/76 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap aloittaa. Elän ihanaa pikkulasten perhe-elämää. Hyvä puoliso, työt ok ja kaikki paremmin kuin hyvin!

Kuitenkin välillä haluaisin elää yksin. Pienessä omassa yksiössäni. Se, etten olisi koskaan tavannut puolisoani, tuntuisi hirveältä. Mutta kuitenkaan yksin eläminen ei olisi minulle vierasta. Nauttisin yksinäisyydestä. Kävisin töissä ja eläisin vain itselleni.

No täällä eräs joka viettää joulunsa yksin. Kuten kaikki pyhät. Olet varmaan tosi kateellinen.

Älä ymmärrä väärin, mutta joo! Hakisin pitsaa.m, joisin punkkua. En poistuisi asunnosta koko jouluna. Olisin vain. Tuijottaisin TV:tä ja kuuntelisin pitkään lempimusiikkiani. Olisin vain :)

Ensinnäkin, mitä tekisin toisin, niin olisi pitänyt ottaa yhteyttä sosiaaliviranomaisiin, kun yritin 14-vuotiaana päästä vanhoillislestadiolaisuudesta eroon, ja minut painostettiin ja pakotettiin takaisin liikkeen piiriin "kadulle heittämisen" uhalla. En tiedä, olisiko tuolloin kuitenkaan saanut sossusta mitään apua, kun uskovaisia pidettiin yleisesti hyvinä ihmisinä. Varmaankin moni asia olisi kuitenkin toisin, koska se uskonnollinen vaaniminen "onko tuo nyt uskovaiselle sopivaa" vaurioitti pahasti ja pilasi nuoruuteni. Keneenkään ei voinut luottaa.

Toiseksi, vietän joulun yksin, mutta nautin siitä, koska koti on minulle turvapaikka, jonne kukaan ei voi tulla vaatimaan ja vaanimaan. Laitan kodin nätiksi ja teen hyvää ruokaa. Miten rentouttavat ajat edessä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetäisin pahinta koulukiusaajaa lättyyn pesismailalla

Ja lusisit nyt elinkautista murhasta.... ( lyönnistä pesäpallomailalla kasvoihin tuskin näet kukaan selviää hengissä )

Vierailija
44/76 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi katua ainoastaan niitä omia, joitain vääriksi jälkeenpäin osoittautuneita valintojaan , mutta ei mitään muuta elämässään. 

Vierailija
45/76 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin alkanut kehittää sosiaalisuutta ja ystäväpiiriä jo lapsesta asti. Olisin opetellut olemaan sosiaalisesti taitavampi ihminen ja vaalinut esim. yläasteella muodostuneita kaverisuhteita. Nyt olen 27v ja minulla on kaksi kaveria, joita tapaan pari kertaa vuodessa.

Olisi myös ollut viisasta jättää alkoholistimies heti eikä etenkään tehdä lasta hänen kanssaan. En kuitenkaan kadu lasta, enkä voisi toivoa elämää, jossa en olisi häntä saanut. Mutta minun olisi pitänyt dumpata hänen isänsä jo raskausaikana.

Vierailija
46/76 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vetäisin pahinta koulukiusaajaa lättyyn pesismailalla

Ja lusisit nyt elinkautista murhasta.... ( lyönnistä pesäpallomailalla kasvoihin tuskin näet kukaan selviää hengissä )

Alle 15 vuotiaana tuskin. Käytännössä lusin nyttenkin. Seuraukset olisivat PIENEMMÄT jos olisin tehnyt sen on koko pointti.

Vierailija
47/76 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin pyytänyt kaveriksi sitä ylä-asteen toista samantyylistä ihmistä kuin itse. Seiskalla molemmat olimme yksin, mutta niin ujoja, että ei uskallettu edes puhua.

Irrottelisin nuorena myös enemmän. Olin todella uskonnollisesta perheestä, jossa käytännössä kaikki oli syntiä. Kyllä elämä kantaa, olisinpa tiennyt silloin!

Vierailija
48/76 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustaisin blogin vuonna -08.

Niin minäkin. Aiheena omaishoitajuus. Nimikin oli valmiina blogilleni, tosi hyvä, mutten jaksanut ja uskaltanut.

Vierailija
49/76 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olidin lopettanut huonot suhteet. Vaihtanut miestä. Tosin eipä niitä miehiä niin ruuhkaksi asti ollut nuorenakaan. Nyt ei enää ketään kun en ole netissä tai baareissa.

Vierailija
50/76 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä voisi muuttaa niitä jälkikäteen huonojakaan valintoja, tai päätyisin johonkin ihan muualle kuin missä olen, ja nyt olen onnellinen. Jos menisin ensimmäiseen opiskelupaikkaan, jonka sain, en päätyisi kaupunkiin, jossa olen asunut jo 20 vuotta. Jos en menisi naimisiin exmiehen kanssa, en saisi lastani. Jos en menisi tylsään työpaikkaan, en tapaisi nykyistä puolisoani... Ei, mitään en vaihtaisi.

Vierailija
51/76 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon etten olisi koskaan alkanut seurustelemaan eksäni kanssa. Tai vähintään tajunnut lähteä hyvissä ajoin.

Vierailija
52/76 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Minä tekisin varmaan lähes KAIKKI toisin. Elämäni on ollut ihan pskaa johtuen omista huonoista valinnoista.

Vierailija
53/76 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kaikissa asioissa tyytyväinen elämääni, mutta toisaalta, ei ole yhtä yksittäistä asiaa, minkä "toisin tekemällä" olisi joku muuttunut varmasti hyväksi. Tai olisin tehnyt virheen, jota kadun.

Joskus ajattelin, että lääkäriksi opiskelemalla olisin saanut hyvän toimeentulon, tai ainakin sellaisen, että perhe pärjäisi hyvin yhden palkalla. No, nyt nettotuloni ovat yli 4000 euroa kuussa, että kai silläkin perheen pitäisi pärjätä... Raha-asioita olisin lähtenyt hoitamaan paremmin heti kun tulot alkoivat nousta (vaikka ei se ole myöhäistä nytkään)

Jos pääsisin tästä hetkestä muutaman vuoden päähän takaisin, yrittäisin saada isääni myymään firmansa ja jäämään eläkkeelle.

Vierailija
54/76 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi aloittanut tupakointia.

Tämä ei vaatine perusteluja.

En olisi alkanut seurustella kummankaan exäni kanssa.

Yht. 12 vuotta tuhlattu suhteisiin, joissa ei mitään järkeä, ei rakkautta tai kunnioitusta vaan pelkkää tyytymistä ja sinnittelyä, jatkuvia repiviä riitoja.

Olisin opiskellut eläin- enkä ihmislääkäriksi.

Symppaan eläimiä enemmän ja eläimet eivät manipuloi, valehtele, tavoittele taloudellisia etuuksia jne.

Vierailija
55/76 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä päästäisi ensirakkaudestani eroon.

Vierailija
56/76 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin hirttäytynyt napanuoraan.

Vierailija
57/76 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytänyt teininä hanakammin tukea miltä tahansa aikuiselta. En tuntenut itseäni yhtään ja olisin tarvinnut apua identiteetilleni ja löytääkseni vahvuuteni, sillä en osannut nähdä tai kiinnostua tulevaisuudesta lainkaan. En ihan oikeasti jotenkin tajunnut että mulla on oma elämä käsissä ja tulen olemaan aktiivinen toimija, voin tehdä päätöksiä. Valitsin alan mille en mielestäni ole sopiva enkä vieläkään tiedä mitä haluan elämältäni. 

Vierailija
58/76 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen voi katua ainoastaan niitä omia, joitain vääriksi jälkeenpäin osoittautuneita valintojaan , mutta ei mitään muuta elämässään. 

Haluaako tämän alapeukuttaja siis syyttää kaikesta vain olosuhteitaan elämässään  ?

Vierailija
59/76 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä päästäisi ensirakkaudestani eroon.

Siis irti. Anteeksi. Hän olisi ollut minulle se oikea. Nyt hän on naimissa komean rikkaan miehen kanssa. Heillä on lapsi ja paljon rahaa. He ovat unelmapari ja olen heidän puolestaan onnellinen. Mutta itse onneton. Olin nuori. Nuori ja tyhmä. Eikä mikää ikinä tule sitä muuttamaan.

Vierailija
60/76 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi aloittanut tupakointia.

Tämä ei vaatine perusteluja.

En olisi alkanut seurustella kummankaan exäni kanssa.

Yht. 12 vuotta tuhlattu suhteisiin, joissa ei mitään järkeä, ei rakkautta tai kunnioitusta vaan pelkkää tyytymistä ja sinnittelyä, jatkuvia repiviä riitoja.

Olisin opiskellut eläin- enkä ihmislääkäriksi.

Symppaan eläimiä enemmän ja eläimet eivät manipuloi, valehtele, tavoittele taloudellisia etuuksia jne.

Jep. Komppaan. Ihmiset on ihan pe seestä.