Olen laihdutuskuurilla ja äijä kantaa koko ajan erilaisia herkkuja kotiin
Maiskutellen juo saunaolutta ja ehdottelee ruuaksi kaikkea hiilarihöttöä. Lataa jääkaapin täyteen eineksiä ja kuivakaappiin piilotin tänään silmistäni sipsipussin. Meidän asunnossa on enemmän herkkuja kuin ennen tätä laihdutuskuuria!!
Kaikki tämä ”vahingossa” kun ei muista mun dieettiä, mutta kohta menee hermot!
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Miksi puoliso ei voi kannustaa, vaan rahtaa herkkuja kaupasta enemmän ja enemmän? Miksi tarvitsee olla veemäinen ja tehdä toisen olosta hankala? Kyllä se dieetissä pysyminen muutenkin vaatii itsekuria. Minun mielestä se ei ole puolison tehtävä opettaa itsekuria, vaan auttaa ja kannustaa.
En tiedä. En minä kyllä kehtaisi vaatia toisilta, että koska minä laihdutan, niin muutkaan ei saa syödä mitään hyvää. Varsinkaan juuri Joulun alla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi puoliso ei voi kannustaa, vaan rahtaa herkkuja kaupasta enemmän ja enemmän? Miksi tarvitsee olla veemäinen ja tehdä toisen olosta hankala? Kyllä se dieetissä pysyminen muutenkin vaatii itsekuria. Minun mielestä se ei ole puolison tehtävä opettaa itsekuria, vaan auttaa ja kannustaa.
Nimenomaan. Ihme hyeenat lyömässä lyötyä heti kun tilaisuus koittaa :D ”sä itse olet vastuussa blaa blaa” ihan kuin mä olisin sanonut, että syön koska mies kantaa kotiin lempiherkkujani pyynnöstä huolimatta. Sanoin että mua ärsyttää kun ne on siellä kaapissa turhaa kiusaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. En minä kyllä kehtaisi vaatia toisilta, että koska minä laihdutan, niin muutkaan ei saa syödä mitään hyvää. Varsinkaan juuri Joulun alla.
Et vissiin sitten ole sisäistänyt mitä tässä on kirjoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies testaa sun itsekuria. Ei ne herkut jatkossakaan maailmasta katoa, sun täytyy vaan oppia olemaan pistämättä niitä suuhun.
Ei vaan mies näyttää omistushalunsa. Kun vaimo on pullea, vaimon itsetunto pysyy alhaalla joten vaimo ei ala suunnitella tai toteuttaa eroa. Jos vaimo laihtuu ja alkaa näyttää paremmalta, vaimon itsetunto nousee, muut miehet kiinnittävät vaimoon huomiota ja vaimon menettämisen riski kasvaa.
Aidosti rakastava mies tukisi puolisoaan sabotoinnin sijaan.
Mietipä miehen tekoja ap. Älä sanoja.Teot paljastavat todelliset aikeet ja tunteet.
Facepalm
Köökkipsykologi vauhdissa. Nolottaa niin hirveästi sun puolesta. Mistä sun psykologin opinnot koostui? Luitko kaks naistenlehden ja yhen iltiksen artikkelin aiheesta?
Sama juttu kävi mulle, hommasin oman kämpän ja asutaan erillään. Myönnän, että mulla on tosi huono itsekuri ja jos herkkuja on kotona niin mä syön ne. En osta kotiin mitään epäterveellistä ja olen laihtunut jo 6 kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Ihme hyeenat lyömässä lyötyä heti kun tilaisuus koittaa :D ”sä itse olet vastuussa blaa blaa” ihan kuin mä olisin sanonut, että syön koska mies kantaa kotiin lempiherkkujani pyynnöstä huolimatta. Sanoin että mua ärsyttää kun ne on siellä kaapissa turhaa kiusaamassa.
Sä sanoit et mies tahallaan maiskuttaa saunaoluttaan ja vaikutit tosi agressiiviselta. Plus kontrolloivalta. Mitä jouluna meinaat? Toivottavasti et ole menossa kylään kenellekään, ettei ne vaan maiskuta herkkuja siellä. Älä mee kauppoihinkaan. Ihmiset saattaa ostaa konvehtirasioita siellä. Hermostut taas.
Vierailija kirjoitti:
Kuules nyt AP. Sinä olet lihottanut itse itsesi. Mies ei ilmeisesti ole sitonut sinua ja pakkosyöttänyt? Sinä olet aikuinen ihminen, joka on ollut laiska ja ahne ja lihonut. Mies ei liity tähän mitenkään. Aikuinen nainen on ihan itse vastuussa lihomisestaan.
Nyt olet ihan itse vastuussa laihtumisesta. Täytyyhän sulta löytyä tahdonvoimaa niin, ettet syö kaikkea lähistöllä?
Ei täällä saa noin sanoa 🤤
Kaikki on miesten syytä. Miehen vika, että lihosi, ja nyt miehen vika, ettei laihdu. Mikään ei ole ikinä naisen oma vika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies testaa sun itsekuria. Ei ne herkut jatkossakaan maailmasta katoa, sun täytyy vaan oppia olemaan pistämättä niitä suuhun.
Ei vaan mies näyttää omistushalunsa. Kun vaimo on pullea, vaimon itsetunto pysyy alhaalla joten vaimo ei ala suunnitella tai toteuttaa eroa. Jos vaimo laihtuu ja alkaa näyttää paremmalta, vaimon itsetunto nousee, muut miehet kiinnittävät vaimoon huomiota ja vaimon menettämisen riski kasvaa.
Aidosti rakastava mies tukisi puolisoaan sabotoinnin sijaan.
Mietipä miehen tekoja ap. Älä sanoja.Teot paljastavat todelliset aikeet ja tunteet.
Facepalm
Köökkipsykologi vauhdissa. Nolottaa niin hirveästi sun puolesta. Mistä sun psykologin opinnot koostui? Luitko kaks naistenlehden ja yhen iltiksen artikkelin aiheesta?
Mua nolottaa sun puolesta. En lue naistenlehtiä enkä varsinkaan iltistä, sen sijaan yliopisto kirjasto on tuttu paikka. Oliko sulla vielä jotain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä sanoit et mies tahallaan maiskuttaa saunaoluttaan ja vaikutit tosi agressiiviselta. Plus kontrolloivalta. Mitä jouluna meinaat? Toivottavasti et ole menossa kylään kenellekään, ettei ne vaan maiskuta herkkuja siellä. Älä mee kauppoihinkaan. Ihmiset saattaa ostaa konvehtirasioita siellä. Hermostut taas.
Tää on munkin koti. Mies saa vaikka elää kaljalla ja sipsillä jos haluaa, mutta vähän huomaavaisuutta kiitos. Sä et tietenkään suostu ymmärtämään sitä mitä olen tässä sanonut, että ne on suurelta ostin nimenomaan MUN herkkuja ja ne on levitelty pöydille ESILLE eikä esim omaan jemmaan kuten olen pyytänyt. Mutta ap on aina tollo, niinhän se täällä menee.
Mä heittäisin suoraan roskiin ne, mitkä tiedän miehen ostaneen mulle testiksi. Ja joka kerta sama juttu. Jos mies ihmettelee, niin sanot, että ärsyttää, ku mies ostaa kaupasta roskia.
Vierailija kirjoitti:
Mä heittäisin suoraan roskiin ne, mitkä tiedän miehen ostaneen mulle testiksi. Ja joka kerta sama juttu. Jos mies ihmettelee, niin sanot, että ärsyttää, ku mies ostaa kaupasta roskia.
Mä ilmoitin, että jos meininki ei muutu niin heitän kaikki herkut roskiin jotka mun silmiin etsimättä osuu, että mies on hyvä ja jemmaa ne itselleen mitkä haluaa säästää.
Ja vaikka joidenkin mielestä on aivan kohtuutonta odottaa kumppanilta tukea paremman terveyden ja elämänlaadun tavoitteluun, mun mielestä se ei ole. Hän itse on yrittäjä ja mä olen venynyt ja taipunut puolestani hyvinkin paljon sillä saralla.
Musta tuntuu, että pohjimmaisena ihmisiä ärsyttää se että mä laihdutan kun ne ei itse pysty.
Lihavat loukkaantuvat tämän äijän puolesta koska ovat itsekin niitä jotka suuttuu kun joku ei ota työpaikan kahvihuoneessa tarjottua kakkua.
Miehesi on sika, mutta niinhän kaikki miehet aina ovat. Sika on siks, eikä muuksi muutu. Jätä se sika.
Olen törmännyt muutaman kerran tollaseen tilanteeseen, että mies sabotoi laihdutuskuuria. Kerran yksi mies pienessä sievässä avautui erostaan ja syy oli kuulemma se, että vaimo oli laihtunut ja lähtenyt toisen miehen matkaan. Kai ne jotkut miehet sitä sitte ehkä pelkäävät.
Sorruin syömään konvehteja. En olisi todellakaan syönyt niitä jos ne olisi kaupasta pitänyt hakea. Olen ollut sen jälkeen pahantuulinen ja nyt itkettää.
Meillä ei ole kaapissa enää mitään järkevää syötävää ja nälkä on. Pitää tämän takia lähteä tuonne myrskyyn kauppaan jos en halua tyydyttää nälkää esim. makkaralla ja limulla.
Mies ei tietenkään ymmärrä miksi minulla on paha mieli.
Vierailija kirjoitti:
Konvehtirasioita meillä on kaapissa kolme eikä mies edes erityisesti välitä makeasta! Ketähän varten nekin on pitänyt sinne raahata? Ap
Entä jos ne on lahjaksi? Ei kuulu v... vertaa sulle, mitä aikuinen mies kotiinsa ostaa. Hillitse itsesi! Et varmaan kaupassakaan käydä repimättä herkkupakkauksia auki.
Ei nykyään ole onneksi laihdutuskuureja, vaan puhutaan painon hallinnasta. Kyllä minäkin hallitsen sadan kilon painoni aivan hyvin. Herkut maistuvat! Pahinta mitä tiedän on ruokahalun menetys. Tosin tämä on nyt teoriaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis SINÄ päätit ryhtyä juhlapyhiksi dieetille ja vaadit, että mies ei saa nauttia herkuista, vaikka on viikonloppu ja joulukin tulossa?
Meinaatko, että maailman pitäisi pyöriä vain sun ympärillä?
Oi miesparkaa.Voi miesparkaa kun ei voi laittaa omia herkkujaan jemmaan eikä saa kasata kaappeja täyteen herkkuja joita itse ei syö? Voi mies parkaa kun joutuu olemaan huomaavainen! Kunpa hän jättäisi minut ja saisi itselleen parempaa, kuten ansaitsee.
Minne jemmaan?! Siis piilottaa, niinkö?Pitääkö ne syödä myös piilossa sinulta, ettei mieli pahoitu?
Tämä on juuri monen lihavan suuri ongelma: mitään vastuuta itsestä ei kanneta, vaan ollaan kuin jotain pikkuvauvoja! Ilmankos olet tuossa kunnossa. Meillä osaa pienet lapsetkin hillitä itseään, eivätkä mene ottamaan heti kun kaapissa jotain on. Ja kaapissa usein jotain on.
Minäkin ostin kaapit täyteen herkkuja loma-ajaksi, en ala jatkuvasti kaupassa käymään erikseen, jos joku tulee käymään ja juhlia tulossa monenlaisia... En kuuntelis sekuntiakaan valitusta asiasta keltään perheenjäseneltä! Enkä ala mitään piilottelemaan.
Ap, kiinnostaisi kuulla kuinka mones tämä laihdutuskuuri on vuoden 2018 aikana?
Oletko se entinen työkaverini, joka aloitti vuoden aikana noin 26 laihdutuskuuria, noin joka toinen maanantai. Yleensä kuuri loppui jo tiistaina.
Tätä vuodesta toiseen - ja ihminen sen kun paisui vaan - vuodesta toiseen.
Viimeksi kun näin hänet niin äänestä tunnistin.
Kuten ostaa mun herkkuja kaapit täyteen? Voi mies parkaa. Ap