Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntuu, että minua käsitetään jatkuvasti väärin siksi, etten juurikaan osoita tunteitani kasvojeni ilmeillä.

Vierailija
21.12.2018 |

Yritän välittää viestejä äänenpainoilla ja sanavalinnoilla. Minua pidetään täysin huumorintajuttomana ja leikistä suuttuvana, koska heitän huumoria täysin vakavalla naamalla. Olen yrittänyt väkisin hymyillä sillon kun joku juttu on mielestäni hauska, mutta sen hymyn teenäisyyskin näkyy kauas. Ja ei, en ole masentunut, tunneskaalani on hyvinkin laaja, ja yksin vaikkapa kaupassa kävellessäni saatan hymyillä typeränä. Minulla on mitattu korkea älykkyysosamäärä, voiko sosiaalinen lahjattomuus ilmetä näin?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliselta kömpelyydeltä kuulostaa kyllä. Mutta vähän samaa mutta toisinpäin taitaa olla itsessänikin: minulla on suuria vaikeuksia tunnistaa vitsi jos se heitetään vakavalla naamalla. Minulla on taipumus ottaa ihmisten puhe aina täytenä totena. Siksi tarvitsen ne kasvojen ilmeet tueksi.

Vierailija
2/15 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä sinusta muka todella niin yllättävää, ap? Ihmiset uskovat tulkinnassaan aina enemmän kasvojen ilmettä ja muuta sanatonta viestintää, kuin vain sanoja.

Älykkyysosamäärällä sen sijaan tuskin on vaikutusta kasvojesi ilmeikkyyteen tai sen puutteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ikä tehnyt tehtävänsä ja kasvot roikkuvat. Suun vierestä roikkuvat molemmat posket kohti maata ja näytän yleensä sen vuoksi vihaiselta vaikka en ole vihainen.

Pitäisi voittaa Lotossa ja käydä etelä-Koreassa leikkauttamassa plastiikkakirurgilla suu sievään kestohymyyn niin kukaan ei luule minua masentuneeksi tai vihaiseksi.

Vierailija
4/15 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkönen jatkaa vielä. Oletko kuullut sellaisesta termistä kuin puolihymy? Se tarkoittaa sitä, että aktivoit hymyillessäsi käyttämäsi kasvojen lihakset juuri ja juuri sen verran, että tiedostat niitä käyttäväsi. Silloin kasvojen ihme pehmenee ihmissilmällä havaittavasti sen verran, että toinen näkee että et ole ihan naama näkkärillä. Eli ihan pikkuriikkinenkin suupielien/poskipäiden liikutus periaatteessa riittää. Mallitermein sanottaisiin, että hymyile silmilläsi. Harjoittele vaikka peilin edessä. Kyse on tavallaan siitä, että kuinka hymyilet "mahdollisimman vähän". Tämä voisi toimia sinulla sellaisen väkinäisen kokohymyn tilalta paremmin. 

Vierailija
5/15 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, no mikä tähän sitten auttaa? Vääntää väkisin niitä ilmeitä?

Vierailija
6/15 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho! Kuin minun kirjoittamani. Eli et ole ainoa.

Vierailija
7/15 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, no mikä tähän sitten auttaa? Vääntää väkisin niitä ilmeitä?

Kyllä. Eikun vaan rohkeasti harjoittelemaan!

Vierailija
8/15 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, vituttaa kaikenlainen teennäinen yliartikuloiminen

Vierailija
9/15 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko autismikirjon häiriö tutkittu? Kuulostaa aspergerilta tai HFA:lta.

Vierailija
10/15 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestinnästä suurin osa on non-verbaalista, joten vaikeuttaahan tuo kommunkointia ja sitä, että tulet ymmärretyksi oikein. Tutkitustkin jos henkilö sanoo yhtä, mutta elekieli kertoo toista, ihmiset uskovat elekieltä.

Vierailija
11/15 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että ihmiset ymmärtävät sinut väärin, koska sinulla ei ole kasvonilmeitä. Entä ymmärrätkö sinä muiden ihmisten ilmeitä? Osaatko lukea sanatonta viestintää?

Vierailija
12/15 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Olen ihan perus tyytyväinen, mutta miksi pitäisi koko ajan näyttää se koko maailmalle? Nytkin minua yritetään psykologien ja lääkärien toimesta pakkoauttaa, kun olen mielestäni ihan normaalisti puhunut pikkulapsiajan väsyttävyydestä. Tai ylipäätään jos sanon että mulla menee ihan hyvin, niin se ei taida välittyä ilmeistäni. Tosin mulla on Asperger, mutta mitä sitten? Ei minua silti tarvitse auttaa.

Vierailija
13/15 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemuksesi on oikea, ihmisten on vaikea ymmärtää sinua, jos sinulla ei ole kasvojen ilmeitä. Sun peilisolut ei taida toimia.

Vierailija
14/15 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tutkittu, mistä ilmeettömyytesi johtuu?

Vierailija
15/15 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen pokerinaama. Se nyt vaan on temperamenttikysymys kuinka voimakkaasti ilmaisee tunteita. Itse näytän niin vihan kuin ilonkin hyvin hillitysti. Toisaalta tulkitsen joitakin vahvemmin tunteita näyttäviä ihmisiä väärin, esim. miten joku voi pikkuasiasta niin raivostua, myöhemmin asiasta kysyttäessä asia vain vähän harmitti ko. ihmistä. Olen huomannut että monet ihmiset jotka tuntevat minut vain kauempaa, ovat alkuun aika penseän oloisia, mutta kun oppivat minua tuntemaan ja myös toisin päin, suhtautuminen muuttuu lämpimämmäksi.