Lähdetään vanhempien luokse joulun viettiin mutta poikkis ei halua syödä punaista lihaa
Isäni ei tule hyväksymään sitä vaan jos tähänastiset ennusmerkit pitää paikkansa, hän vähintään lyttää kinkkua lautaselle ja sanoo että nuori mies on hyvä ja syö niin jaksaa tehdä työtä. Tilanne tulee päättymään siihen että poikkikseni nousee pöydästä kesken ruokailun ja lähtee kotiin. Huonossa lykyssä joku yrittää estää häntä ja siitä voi seurata mitä tahansa.
Kommentit (35)
Puolustat poikaystävääsi ja sillä siisti. Perheesi pitää ymmärtää jossei hän halua syödä punaista lihaa
Tää on se mainos. Onneksi sun isä on tehnyt kasvisruokia.
Kinkkuhan on harmaata? Syökööt sitä ihan rauhassa vaan.
Kuka enää halua syödä lihaa?Jotkut vanhat lihavat äijät.
No miksi raahaat poikaparan sinne ollenkaan, koska kuitenkin lähtee pois kesken joulun vieton.
Vierailija kirjoitti:
Oikein sanoit että kyseessä on ”poikkis”. Miehet syövät lihaa.
Saavat miehet syödä tofuakin, ja mitä muuta tahansa, mutta pointti on että mies voi ainakin maistaa lihaa. Eikä olla niin H-elvetin estynyt soyboy.
Juuri tuollainen asenne tulee pilaamaan ap:n joulun. Kenenkään ei tarvitse syödä punaista lihaa ollakseen mies eikä kenenkään tarvitse kuulla olevansa estynyt soyboy.
Ei niin typerää provoa, ettei siihen joku tarttuisi.
Harmaat äijät syövät harmaata lihaa, sian takapuoli, namnam.
Minä viettäisin joulun kaksistaan jos se on noin vaikeaa.
Mies voi ottaa mukaan esim. seitanpaistin?
Huono provo. Jopa minun maanviljelijäisovanhempani oppivat hyväksymään kasvissyönnin eivätkä tuputtaneet lihaa edes jouluna silloin kun aloin kasvissyöjäksi joskus 20 vuotta sitten. Toki mummo muutaman kerran ihmetteli, että enkö ottaisi kalakeittoa jos hän poistaa kalat lautaseltani...
Vierailija kirjoitti:
Minä viettäisin joulun kaksistaan jos se on noin vaikeaa.
Minä tuossa tapauksessa mieluiten yksin. Ällöttää tollanen käytöstapojen puute, että keskenkaiken vaan otetaan ja häivytään kesken ruokailun tai minkä tahansa. Yksi mun expoikkis, juu poikkis, ei MIES oli just tollanen kiukuteleva pelle.
Vierailija kirjoitti:
Isäni ei tule hyväksymään sitä vaan jos tähänastiset ennusmerkit pitää paikkansa, hän vähintään lyttää kinkkua lautaselle ja sanoo että nuori mies on hyvä ja syö niin jaksaa tehdä työtä. Tilanne tulee päättymään siihen että poikkikseni nousee pöydästä kesken ruokailun ja lähtee kotiin. Huonossa lykyssä joku yrittää estää häntä ja siitä voi seurata mitä tahansa.
Jos ollaan siinä iässä, että puhutaan poikkiksista, pitäisi varmaan viettää joulua ihan siellä omassa kodissaan.
Tosimies ottaa omat eväät, jos on odotettavissa että kyläpaikan eväät on kovin vääränlaiset.
Ja käyttäytyy fiksusti muutenkin.
Hyvä tilanne toki testata poikkis. Vanhempiasi et voi vaihtaa, mutta tietysti voit (kun ilmeisesti itseäsi aikuisena pidät) vähitellen hakea omat perinteet ja tavat ja jättää vanhempasi rauhaan sinua ja poikkistasi passaamasta. Ehkä voisit jopa ottaa enemmän vastuuta yhteisen ajan vietosta esim. kutsumalla heitä luoksesi tai osallistumalla aktiivisesti yhteisen ruokailun ruokalajien valmistamiseen.
Joulukinkku ei ole punainen. Jos on, niin on raakaa.
Harmaasuolattu kinkku pelastaa päivän.
Vierailija kirjoitti:
Huono provo. Jopa minun maanviljelijäisovanhempani oppivat hyväksymään kasvissyönnin eivätkä tuputtaneet lihaa edes jouluna silloin kun aloin kasvissyöjäksi joskus 20 vuotta sitten. Toki mummo muutaman kerran ihmetteli, että enkö ottaisi kalakeittoa jos hän poistaa kalat lautaseltani...
Nyt täytyy mielenkiinnosta kysyä, että miksi et söisi sitä kalatonta kalakeittoa? (Tai näin ymmärsin tekstistäsi).
1/5