Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulun valmisteluja

Vierailija
21.12.2018 |

Käytiin eilen illansuussa laittamassa mökille lämmitys päälle, siellä oli illan "sininen hetki" ja "hämärän hyssy."
Tiedättekö sellainen kun on täysikuu ja järvelläkin näkee kävellä ihan ilman lamppua, tosin nyt vain ihan rannalla. Puissa ja maassa on vähän lunta joka myös tuo tunnelmaa ja valoa. Ja pihakuusessa valot.
Huomenna mennään, lämmin kesämökki odottaa joulun viettäjiä. Ensimmäinen joulu omassa pikku piilopirtissä.
Pitkästä aikaa oloni on tyyni.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, mutta kuulostaa todella kamalalta. Toivottavasti teillä ei ole lapsia.

Toki meillä lapsia on, ja he vasta innoissaan ovatkin. ap.

Kaupungissa saa kyllä olla ihan tarpeeksi. ap.

Vierailija
22/34 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle joulu on kiireetöntä lepoa mukavuuksien äärellä, eli kotona. En suostuisi lähtemään mökille alkeellisiin oloihin tekemään ruokia ja juoksemaan pakkasessa jääkylmään huusiin. Ei kiitos. Roudata vielä kaikki ruuat, lahjat, petivaatteet, vaatteet, juomat ym. ja körötellä muutama tunti autossa jouluruuhkassa. Sitten pakata taas kaikki kasaan, siivota mökki, roudata roskat , ruuanjämät ja kaikki muu taas takaisin. Ihanaa olla kotona 😍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihanteelliselta. Mutta itse en jaksaisi alkaa roudaamaan kaikkia ruokia, juomia, koristeita, kynttilöitä ja petivaatteita (puhtaat ja kuivat mukana,) jne, pitkien matkojen päähän. Sitten siellä vielä hyysätä kaikille saunat ja sapuskat eteen. Mielummin pysyn kotona ja hoidan kaiken täällä.

Minäkin mökkeilen mieluiten kesällä, kun on kantovesi ja ulkohuussi.

Talvessa on taikaa.

Varsinkin mökillä.

Vierailija
24/34 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle joulu on kiireetöntä lepoa mukavuuksien äärellä, eli kotona. En suostuisi lähtemään mökille alkeellisiin oloihin tekemään ruokia ja juoksemaan pakkasessa jääkylmään huusiin. Ei kiitos. Roudata vielä kaikki ruuat, lahjat, petivaatteet, vaatteet, juomat ym. ja körötellä muutama tunti autossa jouluruuhkassa. Sitten pakata taas kaikki kasaan, siivota mökki, roudata roskat , ruuanjämät ja kaikki muu taas takaisin. Ihanaa olla kotona 😍

Ihmiset on erilaisia. Omaa laiskuuttani en jättäisi mökkijouluja väliin vaikkei ihan kaikkia mukavuuksia olisikaan.

Vierailija
25/34 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa mökissä voi ottaa rennommin kuin vuokramökissä.

Vierailija
26/34 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on erilaisia. Omaa laiskuuttani en jättäisi mökkijouluja väliin vaikkei ihan kaikkia mukavuuksia olisikaan.

Ankeus karaisee.

Vierailija
27/34 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on selvästi kovin stereotypinen kuva mökeistä. Meillä ei valitettavasti ole mökkiä, mutta ystävällä on ja on siis ihan kakkoskoti. Järvenrannalla ulkosaunalla (sisällä on myös suihku), vessat ja kaikki löytyy sieltä. Jääkaapit on, makuuhuoneet, vaatekaapit joissa ne mainitsemasi lakanat ja muut. Periaatteessa siis kuin kotioloissa, mutta omassa rauhassa metsän keskellä. Ja se ihana järvimaisema... ja tiedätkö, sinne ajaa heidän kotoaan 20min. Tosin en itse koe tota kovin mökkeilyksi kun on kaikki mukavuudet, mutta ystävälle ja hänen perheelleen se on tärkeä paikka.

Vierailija
28/34 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on selvästi kovin stereotypinen kuva mökeistä. Meillä ei valitettavasti ole mökkiä, mutta ystävällä on ja on siis ihan kakkoskoti. Järvenrannalla ulkosaunalla (sisällä on myös suihku), vessat ja kaikki löytyy sieltä. Jääkaapit on, makuuhuoneet, vaatekaapit joissa ne mainitsemasi lakanat ja muut. Periaatteessa siis kuin kotioloissa, mutta omassa rauhassa metsän keskellä. Ja se ihana järvimaisema... ja tiedätkö, sinne ajaa heidän kotoaan 20min. Tosin en itse koe tota kovin mökkeilyksi kun on kaikki mukavuudet, mutta ystävälle ja hänen perheelleen se on tärkeä paikka.

Meillä ei edes ole noita kaikkia mukavuuksia, mutta viihtymistä se ei estä. Avannosta haetaan vesi saunaankin ja tiskivedeksi. Juomavesi haetaan läheisestä lähteestä. Mutta tuo kaikki touhuaminen on vain mukavaa vaihtelua. Pääasia että sähköt löytyy ja mökin saa mukavan lämpöiseksi.ap.

Erilaista kuin kotona.ap.

Vierailija
29/34 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mentäisiin mutta mökissä niin hatarat seinät ettei pidä lämpöä ollenkaan, harmi.

Vierailija
30/34 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mökkijoulujen voittajaa! Minä olen piilotellut ulos "tonttuja" joita lapset innoissaan etsivät.

Siellä on lääniä.

Vierailija
31/34 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On varmaan aaika paskaa kököttää mökissä pimeässä koko joulu.

Miten niin pimeässä, valot on keksitty!

Joo siis mahtavaa pirtissä valot. Ulkona täysin pimeää, sudet vaeltaa. Onnea vaan jos haluat mennä paskalle ulkohuussiin yöllä.

Tontut vaeltaa, täysikuun aikaan. 

Vierailija
32/34 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihanteelliselta. Mutta itse en jaksaisi alkaa roudaamaan kaikkia ruokia, juomia, koristeita, kynttilöitä ja petivaatteita (puhtaat ja kuivat mukana,) jne, pitkien matkojen päähän. Sitten siellä vielä hyysätä kaikille saunat ja sapuskat eteen. Mielummin pysyn kotona ja hoidan kaiken täällä.

Oletko ainoa aikuinen vai miksi hyysäät ja hoidat kaiken itse (olit kotona tai ei)? Kuulostaa kamalalta.

Vierailija
33/34 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo siis mahtavaa pirtissä valot. Ulkona täysin pimeää, sudet vaeltaa. Onnea vaan jos haluat mennä paskalle ulkohuussiin yöllä.

Olen yhden joulun viettänyt mökillä oikeasti yksin, ja se oli ehkä ihanin ja rauhoittavin joulu koko elämässäni. Lämmittelin ulkosaunaa ja saunoin useaan kertaan, ulkoilin paljon, istuin pimeässä illassa takkatulen ja kynttilöiden loimutessa, luin kirjoja, hörpin viiniä, söin herkkuja, ja ennen kaikkea nautin siitä taivaallisesta hiljaisuudesta ja rauhasta. Voi kun olisi mahdollista taas. Yhtään ainoaa "mukavuutta" ei siitä joulusta puuttunut.

Eikä niitä susiakaan tarvitse pelätä. :)

Vierailija
34/34 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yhden joulun viettänyt mökillä oikeasti yksin, ja se oli ehkä ihanin ja rauhoittavin joulu koko elämässäni. Lämmittelin ulkosaunaa ja saunoin useaan kertaan, ulkoilin paljon, istuin pimeässä illassa takkatulen ja kynttilöiden loimutessa, luin kirjoja, hörpin viiniä, söin herkkuja, ja ennen kaikkea nautin siitä taivaallisesta hiljaisuudesta ja rauhasta. Voi kun olisi mahdollista taas. Yhtään ainoaa "mukavuutta" ei siitä joulusta puuttunut.

Eikä niitä susiakaan tarvitse pelätä. :)

Kiitos kirjoituksestasi! Liikutuin tästä aidosti. Melkein vastaavan Joulun olen viettänyt 2 kertaa edesmenneen mieheni kanssa. Lämmintä ja rauhaisaa Joulua!