Joulun valmisteluja
Käytiin eilen illansuussa laittamassa mökille lämmitys päälle, siellä oli illan "sininen hetki" ja "hämärän hyssy."
Tiedättekö sellainen kun on täysikuu ja järvelläkin näkee kävellä ihan ilman lamppua, tosin nyt vain ihan rannalla. Puissa ja maassa on vähän lunta joka myös tuo tunnelmaa ja valoa. Ja pihakuusessa valot.
Huomenna mennään, lämmin kesämökki odottaa joulun viettäjiä. Ensimmäinen joulu omassa pikku piilopirtissä.
Pitkästä aikaa oloni on tyyni.
Kommentit (34)
On varmaan aaika paskaa kököttää mökissä pimeässä koko joulu.
Meillä on suunnitelmissa ostaa kanssa mökki, nyt tulevana keväänä.
Olen niin kauan haaveillut sellaisesta, ja nyt se näyttäisi toteutuvan.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin pimeässä, valot on keksitty!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo siis mahtavaa pirtissä valot. Ulkona täysin pimeää, sudet vaeltaa. Onnea vaan jos haluat mennä paskalle ulkohuussiin yöllä.
Oispa tuollainen joulu. En jaksa tätä härdelliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo siis mahtavaa pirtissä valot. Ulkona täysin pimeää, sudet vaeltaa. Onnea vaan jos haluat mennä paskalle ulkohuussiin yöllä.
Mikä sä oot? Joku kateellinen? Sitä paitsi ulkohuussissa käyminenkin voi olla ihan jänskä kokemus nykyihmiselle.
Saunaan ja sit voi vaikka alasti vilvoitella pihalla, vautsi!
Vierailija kirjoitti:
Meillä on valoja ihan hirmusti! ap.
Saarimökkiä ei kannata hommata, sinne ei nyt pääse, on ikävä!
Kuulostaa ihanteelliselta. Mutta itse en jaksaisi alkaa roudaamaan kaikkia ruokia, juomia, koristeita, kynttilöitä ja petivaatteita (puhtaat ja kuivat mukana,) jne, pitkien matkojen päähän. Sitten siellä vielä hyysätä kaikille saunat ja sapuskat eteen. Mielummin pysyn kotona ja hoidan kaiken täällä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihanteelliselta. Mutta itse en jaksaisi alkaa roudaamaan kaikkia ruokia, juomia, koristeita, kynttilöitä ja petivaatteita (puhtaat ja kuivat mukana,) jne, pitkien matkojen päähän. Sitten siellä vielä hyysätä kaikille saunat ja sapuskat eteen. Mielummin pysyn kotona ja hoidan kaiken täällä.
Elellään vaatimattomasti ja pienellä porukalla. Autoon mahtuu mitä tarvitaan. Kuusen voi hakea mökin takaa pikkuisesta omasta metsästä, tuoksu riittää, koristeita ei tarvita. Muutenkin asenne ratkaisee paljon.
Sori, mutta kuulostaa todella kamalalta. Toivottavasti teillä ei ole lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Elippä kuullostaa enemmän painajaiselta kuin ihanteelta. Kaikki kunnia toki ap:lle yksin pimeässä mökissään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elellään vaatimattomasti ja pienellä porukalla. Autoon mahtuu mitä tarvitaan. Kuusen voi hakea mökin takaa pikkuisesta omasta metsästä, tuoksu riittää, koristeita ei tarvita. Muutenkin asenne ratkaisee paljon.
No joo, kyllähän tämä pistää v*tuttaa, kun ole yksin jäänyt joulupäälliköksi hoitamaan ja huolehtimaan kaikesta. Olisihan se hauskaa vaihtelua, jos edes joku osallistuisi ja auttaisi, mutta meillä on niin laiskaa ja saamatonta porukkaa, ettei niitä kiinnosta. Tästä tämä joulumieli kumpuaa. Hyvää joulua vaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Elippä kuullostaa enemmän painajaiselta kuin ihanteelta. Kaikki kunnia toki ap:lle yksin pimeässä mökissään.
En todellakaan ole yksin enkä pimeässä, kaiken muun valon lisäksi saan nauttia takkatulen valosta ja lämmöstä. ap.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin mökkeilen mieluiten kesällä, kun on kantovesi ja ulkohuussi.
Oispa mukavaa.