Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihtaisitko synnytyksessä kätilöä, jos

Vierailija
19.07.2008 |

kävisi niin, että työskentelisit itse esim. lasten toimintaterapeuttina tai vaikkapa päiväkodissa lastentarhanopettajana ja kätilöksi sattuisi jonkun lapsen äiti?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen synnyttänyt haikaranpesässä ja siellä oli kaksi kätilöä yöllä paikalla, joista toinen hoiti toista synnytystä ja toinen tuli automaattisesti minulle. En sitten tiedä olisivatko vaihtaneet meitä keskenään, jos en olisi "hyväksynyt" tätä kätilöä... todennäköisesti olisi tullut lähtö alakertaan tavalliselle synnärille.

Vierailija
22/42 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaistakin tapahtuu.

Älä lue tätä ketjua, jos vain itsepintaisesti haluat jankuttaa asiasta, ok?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muista ympyröistä tuttu ihminen voi olla varsin pätevä ja hyvä kätilö.

Vierailija
24/42 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä voi vaihtaa, jos siihen on jokin syy.

Ei heitä nyt kovin montaa siellä sairaalassa vuorossa ole.

Vierailija
25/42 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse en haluaisi jakaa noin intiimiä tilannetta "asiakkaani" kanssa...

ap

muista ympyröistä tuttu ihminen voi olla varsin pätevä ja hyvä kätilö.

Vierailija
26/42 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teoriassahan varmaan voi vaihtaa, mutta käytännössä en usko, että onnistuisi tuosta noin vaan. Ja jos alkaisin vaatimaan kätilön vaihtoa, niin voi olla, että saisin tuhahtelua niskaani, ja jättäisivät tahallaan yksin pitkäksi aikaa. Toisaalta jos kätilö sattuisi olemaan joku vanha koulukiusaaja tai miehen ex, niin silloin kyllä haluaisin toisen.

Vierailija
27/42 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on jo omat asiakkaansa, jotka he hoitavat niin pitkälle kuin vuoronsa aikana ehtivät. Joku asiakkaista alkaa vaatia toista kätilöä ja niin sitten vaan lennossa vaihdetaan jollekkin mammalle uusi ihminen sen takia että joku haluaakin toisen? Entäs jos se toinen mamma haluaakin pitää "oman" kätilönsä?

Vierailija
28/42 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaistakin tapahtuu.

Älä lue tätä ketjua, jos vain itsepintaisesti haluat jankuttaa tuosta asiasta, ok?

Kaikilla on jo omat asiakkaansa, jotka he hoitavat niin pitkälle kuin vuoronsa aikana ehtivät. Joku asiakkaista alkaa vaatia toista kätilöä ja niin sitten vaan lennossa vaihdetaan jollekkin mammalle uusi ihminen sen takia että joku haluaakin toisen? Entäs jos se toinen mamma haluaakin pitää "oman" kätilönsä?

Vierailija
29/42 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh vaan itsellesi.

Vierailija
30/42 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kaikkien äitien täytyy tietenkin suostua vaihtoon.

Vierailija
31/42 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua maata pelit ja vehkeet paljaana asiakkaani edessä. Voisin perustella sen ihan suoraan ko. kätilölle ja uskoisin, että se riittäisi syyksi kätilön vaihtoon.

Vierailija
32/42 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suostuuko hän kätilön vaihtoon. Ja tuskinpa sitä tuossakaan tilanteessa alettaisiin kyselemään.

Siinä vain ilmoitetaan toiselle äidille tyyliin "valitettavasti joudun poistumaan, mutta kätilö XX tulee jatkamaan synnytyksessä avustamista".

mutta kaikkien äitien täytyy tietenkin suostua vaihtoon.

Vierailija
33/42 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä tarkoita vaan tätä ketjua... huoh

ja vastaus alkuperäiseen. En vaihtaisi

Vierailija
34/42 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on ammattilainen omassa työssään ja minä omassani.

Mulla oli synnytyksessä kätilönä tutuntuttu ja ymmärrän kyllä pointin, mutta ajattelin silloinkin, että hän tekee työtään eikä mun synnytys ole hänelle mitenkään kummoinen.

Vierailija
35/42 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sairaalassa teholla töissä ja tunnen mm. kaikki nukkumatit. Olen joskus kyllä miettinyt kaikenlaisia vaihtoehtoja mitä nukutuksessa tehtäväksi voisi eteen tulla itselle siis. Mutta minkäs sille voisit, aina sattuisi tuttu narkkari ja muu leikkaussalin henkilökunta.

Vierailija
36/42 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein voi vaatia jäämään yliötöihin, koska nyt sattuu vain tykkäämään kyseisestä kätilöstä.

Yleensä ottaen terveydenhuollon asiakkaalla on oikeus vaatia vaihtoa, eri asia sitten on, miten resurssit antavat myöten.

Itseäni ei mitkään kemiat kiinnosta, kunhan vain homma toimii. Ei kiinnosta mitkään sydänystävä-hommat kätilön kanssa. Epiduraali riittää, näin kärjistetysti sanottuna.

Vierailija
37/42 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosin synnytyssalissa. EIkä olisi tullut kuuloonkaan, että etukäteen tehtyjä järjestelyjä olisi alettu vaihtaa yhden potilaan oikkujen takia.

Vierailija
38/42 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse on tuskin pelkästä oikusta.

Vaikuttaa siltä, että olet vähän hankala henkilö.....

EIkä olisi tullut kuuloonkaan, että etukäteen tehtyjä järjestelyjä olisi alettu vaihtaa yhden potilaan oikkujen takia.

Vierailija
39/42 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuoksinassa ole se ja sama, pääasia että kätilö osaa hommansa ja on asiallinen, terv 2Xsynnyttänyt

Vierailija
40/42 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun uskallan kyseenalaistaa asioita enkä suostu kulkemaan lauman mukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan