Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko masennus pätevä syy jättää joululahjojen antaminen välistä?

Vierailija
20.12.2018 |

Loukkaantuisitko, jos tämä kerrottaisiin syyksi miksei sinulle tänä jouluna ole lahjaa hankittuna?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei masentuneet kaipaa mitään lahjoja. Niillä on muitakin ongelmia.

Vierailija
2/24 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis antajalla on masennus? On pärevä syy.

Vai toinen ei saa lahjaa, koska on masentunut? Ei ole pätevä syy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei masentuneet kaipaa mitään lahjoja. Niillä on muitakin ongelmia.

Niin, en kaipaakaan sitä jokajouluista suklaa ja tee -yhdistelmää, jonka aina saan lahjaksi. Lähinnä mietin sitä, että entä jos en vain anna mitään takaisin? En jaksaisi juosta kaupoilla.

Vierailija
4/24 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei oikein ole pätevä syy, nykyisin voi tilailla monenlaista netistä jos kauppaan ei kykene.

Vierailija
5/24 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei oikein ole pätevä syy, nykyisin voi tilailla monenlaista netistä jos kauppaan ei kykene.

Eivät enää ehdi perille. Luulin jaksavani miettiä joululahjoja jossain vaiheessa, mutten ole jaksanut. Lähinnä vain nukun koko ajan. Olen kyllästynyt lahjaruljanssiin, mutta sukulaiseni eivät suostu luopumaan siitä.

Vierailija
6/24 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Masentuneena ei välttämättä kykene edes pesemään hampaita, imuroimaan tai edes käymään suihkussa. 

Joten kauppaan lähtö ihmisryysikseen ei välttämättä haluta ja ei ole mukavaa "normaalillekkaan" ihmiselle.

Ei kannata ressata, tärkeintä on oma hyvinvointi ja jaksaminen, ei lahjat.

Vierailija
7/24 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi laittaa masennuksen syyksi, ettet osta lahjaa varsinkin kun jaksat tänne kirjoitella. Kyllä sun syyt taitaa olla muualla. Mutta ainahan voi suoraan sanoa, etten nyt halunnut mitään ostaa.

Vierailija
8/24 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantuisi, koska itsekkin olen masentunut enkä jaksa ostaa lahjoja. Kun näen niin kysyn että mitä pientä haluavat ja ostan sen.

Vierailija
9/24 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi laittaa masennuksen syyksi, ettet osta lahjaa varsinkin kun jaksat tänne kirjoitella. Kyllä sun syyt taitaa olla muualla. Mutta ainahan voi suoraan sanoa, etten nyt halunnut mitään ostaa.

Oletko oikeasti sitä mieltä, että tälle palstalle kirjoittelu on merkki siitä, ettei masennus ole ongelma? Toivottavasti et ole hoitoalalla töissä.

10/24 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masentuneella ei välttämättä riitä voimavarat tällaiseenkaan. Vaan se, että jätetään muistamiset masentuneelta väliin sairauden takia, ei ole oikein. Liian usein kuulee, että sairastunut hylätään. Pelätään varmaan tartuntaa tai jotain. Toki pitkäaikaissairaudet verottavat sairastuneen lähipiirin jaksamista myös mutta että jätetään sairastunut kokonaan oman onnensa nojaan ja suoranaisesti hylätään. En ymmärrä.

Vierailija
11/24 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukka, suklaa, raha, arvat, valmiit hajustepakkaukset. Niistä valitset sopivan kaikille.

Vierailija
12/24 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko olla joku syy? Ei kai kukaan tule kysymään miksi et ostanut lahjaa...

Vierailija
13/24 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen masentunut.

Puolisolle kahvia, pojalle pähkinöitä, tyttärelle omega mitä onkaan.

Vierailija
14/24 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse ostaa kenellekkään muutenkaan mitään, jos ei halua, ilman että olisi masennusta. 

Vierailija
15/24 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjat voi jättää antamatta, kun kertoo siitä etukäteen. On masentunut tai ei. Ei siitä tarvitse tehdä numeroa miksi.

Vierailija
16/24 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoja ei ole mikään pakko ostaa. Lasten lahjat on ok, mutta aikuisille lahjomisen pakosta ostetut lahjat ovat turhia. Itse ne halua yhtän turhaa lahjaa. Joulun kaupallisuus ja ihmisten tavarapaljous on mennyt liiallisuuksiin

Ap, ehkä voit laittaa jouluterveyhdyksen hyvissä ajoin näille henkilöille, joiden lahjat on ostamatta ja jotka odottavat saavansa lahjan. Joulutervehdyksessä voit mainita, että keskityt viettämään rauhallista joulua ja siksi olet jättänyt lahjashoppailun väliin tänä vuonna.

Vierailija
17/24 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on itse asiassa niinpäin, että pitää olla syy ostaa se joululahja toiselle, eikä tarvitse syytä olla ostamatta. Pelkästään se, että olet saanut joltain lahjan, ei ole yksistään syy.

Vierailija
18/24 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse hankkia lahjoja. Mutta on reilua että ilmoitat etukäteen sukulaisille/muille potentiaalisille lahjan antajille  että tänä vuonna et ole jaksanut hankkia lahjoja kenellekkään. Saavat sitten sukulaisesi päättää antavatko lahjansa sinulle (vai pitävätkö itse ne suklaansa ja teensä). Minulla oli yksi ystävä aikoinaan jonka kanssa annoimme lahjat vuosia, kunnes yhtenä vuonna annoin oman lahjani hyvissä ajoin joulukuun puolessa välissä koska olin lähdössä ulkomaille loppu vuodeksi. Tammikuussa kun näin ystävääni, hän vain totesi että tänä vuonna emme hankkineet kavereille/ ystäville lahjoja. Olin pettynyt koska olin miettinyt tarkkaan mitä heille annan ja mielestäni lahjani oli todella kiva ja oletin saavani jotain myös lahjaksi koska näin olimme aikaisemmin toimineet. Mielestäni olisi todella noloa lahjanantamistilanteessa että saat muilta lahjoja ja sitten siinä samassa kun sinulle on lahjat annettu vasta ilmoitat että sori tänä vuonna en jaksanut hankkia teille lahjoja. Mutta kun lahjan antaja tietää etukäteen niin ikävää tilannetta ei pääse tulemaan kummallekkaan puolelle.

Vierailija
19/24 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus on tappava sairaus, joka ei iske tolvanoihin ja laiskoihin. Se iskee herkkiin, tunnollisiin ja älykkäisiin.

Hoida itsesi, ap. Ei sinun tarvitse miettiä lahjoja. Jos joku niitä kinuaa, hän on moukka.

❤ Hyvää joulua ap. Lepää!

Vierailija
20/24 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarviiko olla joku syy? Ei kai kukaan tule kysymään miksi et ostanut lahjaa...

Olen monen vuoden ajan ehdottanut, ettei aikuisten kesken annettaisi enää suvussa lahjoja. Joka kerta idea on tyrmätty täysin, koska "lahjat ovat niin kivoja ja kuuluvat jouluun ja syntymäpäiviin".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän