Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaisitko oikeasti vapaana kasvaneen possun kinkun 3 kertaa sillä hinnalla, mitä ns. normikinkku maksaa kaupassa?

Onko sen väärti?
20.12.2018 |

-

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ostaisi. Ei ole sen arvoista.

Joku arvostaa eläimen lajinmukaista ja elämisenarvoista elämää, joku taas ei. Luomutuotannossa siihen ainakin pyritään voimakkaammin, vaikka ei sekään täydellistä ole.

Eiköhän kaikki ostaisi mieluummin lihaa, joka on mahdollisiman vähällä kärsimyksellä ja puhtaasti tuotettu.

Niin kauan kuin näiden ruokien hinnat ovat niin korkeat kuin nykyään, se ei vain tule olemaan kaikille mahdollista.

Ja ei, en aio pakottaa lapsiani kasvissyöjiksi, kun "vihanneksia saa kaupasta halvalla, ole kokonaan ilman lihaa jos ei ole varaa luomuun."

Vierailija
22/73 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei luomu takaa eläinten hyvinvointia, voiivat olla samanlaisia kärsiviä häkkieläimiä, kuin muutenkin raukat ovat, luomupossuille vaan syötetään luomurehua, siinä se.

mutta ap:n kysymykseen vastaan: kyllä. Tosin en syö lihaa, vaikka muuton olen sekasyöjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty ostamaan stressattua tehotuotantolihaa, olen sitten mieluummin ilman. Toivottavasti ihmiset heräisivät todella näille asioille. 20 v. päästä tehotuotantoa toivottavasti pidetään aivan sairaana asiana ja petrimaljassa soluista kasvatettu liha on arkipäivää. Sitä toivon!

Vierailija
24/73 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei luomu takaa eläinten hyvinvointia, voiivat olla samanlaisia kärsiviä häkkieläimiä, kuin muutenkin raukat ovat, luomupossuille vaan syötetään luomurehua, siinä se

mutta ap:n kysymykseen vastaan: kyllä. Tosin en syö lihaa, vaikka muuton olen sekasyöjä.

Ei kai, onhan niiden pito-olosuhteillekin tarkemmat vaatimukset.

Vierailija
25/73 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei luomu takaa eläinten hyvinvointia, voiivat olla samanlaisia kärsiviä häkkieläimiä, kuin muutenkin raukat ovat, luomupossuille vaan syötetään luomurehua, siinä se.

https://luomu.fi/elaimet/siat/

Vierailija
26/73 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ostan aina kuin mahdollista (logistiikka) niittylihaa. Maku on jotain ihan muuta kuin rehulla kasvaneessa sisäeläimessä. Luomua en sinänsä kannata, mutta eläinten hyvinvointia kannatan.

Laki ei salli possun kasvattamista niityllä ilman erittäin kalliita erityisjärjestelyjä.

So? Siksi se varmaan onkin kalliimpaa....

Vierailija
27/73 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaas tyhmälle, mitä tässä yhteydessä tarkoittaa "vapaa". Juoksentelevatko metsissä?

Jos se metsä on aidattu. Eli pääsevät tonkimaan maata ja ulkoilemaan halutessaan.

Vierailija
28/73 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osta kinkkua ollenkaan, koska ei ole varaa, koska en tänä vuonna ole säästänyt kunnollista kinkkua varten. En siis osta myöskään tanskalaista antibioottilihaa. Helppo sinänsä olla kokonaan ilman kinkkua, koska perhe on pieni ja lapset aikuisia.

Meillä on jo monena vuonna ollut sinappihunnun alla vajaan kilon pala filettä, enempää ei tule pienessä perheessä syötyä.

Vierailija
29/73 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos söisin lihaa, niin kyllä. 

Lihan pitäisi maksaa huomattavasti enemmän muutoinkin. kärsimykselle ja tehotuotannolle pitäisi saada muutenkin stoppi, ei kestä enää planeettakaan moista öykkäröintiä, suurin saastuttaja=lihateollisuus, hyi helvetti.

Ruoka on liian halpaa, jos sitä on vara heittää roskikseen, ja sitä kautta jätelaitokselle. Kunnioitus puuttuu, kun kaikkea on liikaa saatavilla liian helposti.

46v

Höpö höpö.

Vierailija
30/73 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty ostamaan stressattua tehotuotantolihaa, olen sitten mieluummin ilman. Toivottavasti ihmiset heräisivät todella näille asioille. 20 v. päästä tehotuotantoa toivottavasti pidetään aivan sairaana asiana ja petrimaljassa soluista kasvatettu liha on arkipäivää. Sitä toivon!

Mä en kyllä ikipäivänä halua petrimaljassa kasvatettua muka-ruokaa.

Vierailija
31/73 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et syö lihaa ja kuitenkin ostaisit jotain spurttaavaa possua:)

Vierailija
32/73 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ostaisi !

Vierailija
33/73 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut jo 2 kinkkua. Toinen 11kg, toinen 8kg.

Kun halvalla saa niin pitää ostaa:)

Joulunkin jälkeen tulee nälkä.

Vierailija
34/73 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei luomu takaa eläinten hyvinvointia, voiivat olla samanlaisia kärsiviä häkkieläimiä, kuin muutenkin raukat ovat, luomupossuille vaan syötetään luomurehua, siinä se

Eipä taia olla, katsoin jonkun dokumentin aiheesta, samanlaisissa rautahäkeissä elivät kuin muutkin siat ja lehmät, tilallinen vaan syötti niille luomurehua.

kannattaa ottaa selvää missä eläimiä kohdellaan hyvin, voi olla että jossain tapauksessa ei-luomusika elää siedettävämpää elämää ja luomusika ei pysty häkissään edes kääntymään ja on kyljet verillä ja pikkupossut huutaa äitiään toisessa häkissä.

Mistä noista hulluista tilallisista tietää, raha on tärkein. sosiopaattien touhua.

Vierailija
35/73 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä ikipäivänä halua petrimaljassa kasvatettua muka-ruokaa.

enkä mää häkissä kidutettua mukaruokaa.

en o se kelle vastasit. 

44v

Vierailija
36/73 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaas tyhmälle, mitä tässä yhteydessä tarkoittaa "vapaa". Juoksentelevatko metsissä?

Jos se metsä on aidattu. Eli pääsevät tonkimaan maata ja ulkoilemaan halutessaan.

Ja tarkennetaan vielä, että jos se metsä on aidattu kaksinkertaisella aidalla, joista toisen tulee olla joko sähköaita tai teräsverkkoaita, joka on upotettu 40 cm maan sisään.

Vierailija
37/73 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä taia olla, katsoin jonkun dokumentin aiheesta, samanlaisissa rautahäkeissä elivät kuin muutkin siat ja lehmät, tilallinen vaan syötti niille luomurehua.

kannattaa ottaa selvää missä eläimiä kohdellaan hyvin, voi olla että jossain tapauksessa ei-luomusika elää siedettävämpää elämää ja luomusika ei pysty häkissään edes kääntymään ja on kyljet verillä ja pikkupossut huutaa äitiään toisessa häkissä.

Mistä noista hulluista tilallisista tietää, raha on tärkein. sosiopaattien touhua.

Missä ihmeen rautahäkeissä lehmiä pidetään? Enpä ole sellaisia vielä eläissäni nähnyt, piikkilanka-aitaa voi tuskin pitää rautahäkkinä.

Vierailija
38/73 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://luomu.fi/elaimet/siat/

Vierailija
39/73 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos söisin lihaa, niin kyllä. 

Lihan pitäisi maksaa huomattavasti enemmän muutoinkin. kärsimykselle ja tehotuotannolle pitäisi saada muutenkin stoppi, ei kestä enää planeettakaan moista öykkäröintiä, suurin saastuttaja=lihateollisuus, hyi helvetti.

Ruoka on liian halpaa, jos sitä on vara heittää roskikseen, ja sitä kautta jätelaitokselle. Kunnioitus puuttuu, kun kaikkea on liikaa saatavilla liian helposti.

46v

Ilman tehotuotantoa sitä lihaa ei vaan riitä kaikille, joten ehdottomasti olen tehotuotannon kannalla. Säästää luonnonvaroja kun kaikki tuotetaan tehokkaasti ja minulla köyhälläkin on varaa ostaa lihaa.

Vierailija
40/73 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ostan aina kuin mahdollista (logistiikka) niittylihaa. Maku on jotain ihan muuta kuin rehulla kasvaneessa sisäeläimessä. Luomua en sinänsä kannata, mutta eläinten hyvinvointia kannatan.

Laki ei salli possun kasvattamista niityllä ilman erittäin kalliita erityisjärjestelyjä.

So? Siksi se varmaan onkin kalliimpaa....

Suomessa ei taida olla ainuttakaan niittysikalaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi