Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten pettymys/ en pystykään lähtemään matkalle

Vierailija
19.12.2018 |

Kirjoitan vaikka tiedostan että minut tunnistaa tekstistä. En jaksa välittää.

Mieheni kuoli 2vuotta sitten äkilliseen sairauskohtaukseen työmatkalla ollessaan. Elämästämme on kadonnut värit tämän tragedian jälkeen. Taloutemme on ok edesmenneen mieheni henkivakuutuksen ja perhe-eläkkeen johdosta. Lapset menettivät isän ja minä elämänkumppanin, parhaan ystävän ja elämäni rakkauden. 2 viimeistä joulua olen vain selvinnyt. Nyt päätin että tätä joulusta tulee helpompi ja otin 10 pv matkan Dubain ulkopuolella olevaan 5 tähden all inclusive hotelliin. Matkaan pitäisi lähteä sunnuntaina. Nyt kuulin, että en voi viedä maahan omaa lääkitystäni. Minulla on mieheni kuoleman jälkeen vaikea-asteinen masennus, paniikkihäiriönja krooninen unettomuus. Pystyn lääkityksen avulla käymään osa-aikatyössä, hoitamaan lapset ja kodin. Saan paniikkikohtauksia vieläkin mutta lääkitys auttaa. En tiedä kuinka kerron lapsille että matka peruuntuu. Heidän elämässään on ollut iloa niin vähän. Lapset ovat 13,12 ja 8. Sydämeni särkyy ajatuksesta, että olemme lasten kanssa taas kotona ilman isää. Olen maailman epäonnistunein ja yksinäisin ihminen ja minun on vaikea saada happea

Kommentit (54)

41/54 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sama ongelma muutama vuosi sitten MS-taudin lääkityksen kanssa (silloisessa lääkkeessäni oli osia, joita ei olisi "saanut" viedä kohdemaahan turvallisuussyistä). Sain tietää tämän myöhään, ja kävin viime hetkellä hoitoyksikössäni kysymässä, mitä tekisin. Hoitaja kirjoitti minulle englanninkielisen selvityksen sairaudestani sekä lääkityksestäni, ja paperiin pyydettiin lääkärin allekirjoitus ja leima.

Kohdemaan turvatarkastuksessa lääkkeistä kysyttiin, näytin paperia, ja se oli sillä selvä.

Kohdemaani oli USA. En tiedä, onko lähi-idän maissa tiukempaa. Toisaalta luettelemasi lääkkeet eivät edes kuulosta "vaarallisilta".

42/54 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä lääke on sellainen, ettei voi tuoda mukanaan selvitysten kera?

Arabiemiraateissa kaikki kolmiolääkkeet on ehdoton no-no. Vaikka miten olisi resepti ja kymmeneltä lääkäriltä luvat ja selvitys käyttötarkoituksesta, niin maahan ei pääse jos on mitään noita mukana. Pallontallajat-foorumilla on tästä juttua, lisäksi täti ei päässyt panacodin kanssa maahan vaikka lääkäri oli kirjoittanut kunnollisen selvityksen. Selvitys esti pidätyksen, ei muuten auttanut. Tosin tästä on muutama vuosi aikaa, ehkä nykyään on toisin (tosin useammankin palstan perusteella nope)

En ole aiemmin kuullutkaan että siellä on noin tiukka suhtautuminen kolmiolääkkeisiin... Omituista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen todella pahoillani ap. En tiedä miten voisin auttaa. Mutta pyydän anteeksi näiden typerysten puolesta, jotka ovat kommentoineet ihan kohtuuttoman ilkeästi. Huomaa miten paljon miestäsi rakastit ja toki vieläkin. Toivon, että vielä voisit nauttia elämästäsi ja olla onnellinen.

Kiitos sinulle. Juuri siksi itken, kun koen kaikin tavoin epäonnistuneeni surutyössä, elämänhallinnassa ja nyt vielä tässä joulun järjestämisessä. -ap

Niistä nenäsi ja lopeta itsesäälissä kieriskely. Lapsesi tarvitsevat äidin. Epäonnistuit ja nyt nouset. Ja olet aikuinen. Annat lastesikin välillä surra, etkä vie enää kaikkea happea itse. Tsemppiä!

Meinasin sanoa ihan samaa! Ap kuulostaa aivan äidiltäni, joka isäni kuolemqn jälkeen jäi vellomaan itsesäälissä ja aina kaikkeen tekemiseen/tekemättömyyteen löysi tekosyyn isäni kuolemasta. "No kun se iskäkin kuoli", "En minä jaksa teitä yksinään hoitaa" "Teidän pitää ymmärtää, että yritän kasvattaa teidät yksin" jnejne. Kaikki tuntemattomatkin saivat kuulla isäni kuolleen, koska äitini suurinpiirtein esitteli itsensä: "Hei, olen se ja se, mieheni on kuollut, säälikää minua". Katselin sitä sivusta vuositolkulla voin kertoa, että sen takia lapsuuteni oli aivan sysipaska. Ihan kun kenenkään muun mies ei olisi ikinä ollut menehtynyt, kyllä hekin siitä ovat selvinneet ilman, että siitä on pitänyt koko maailmalle huutaa. Sen jälkeen en ole voinut sietää tuollaisia itsesäälissä vellovia säälikerjäläisiä. Anteeksi vain, mutta kokoa itsesi ihan jo lastesi tähden.

Vierailija
44/54 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arabiemiraattien lääkepolitiikasta tai matkan onnistumismahdollisuuksista en osaa sanoa mitään, mutta kommentoisin yhtä muuta esille tullutta asiaa, jos vaikka siihen osaisin jotain sanoa.

Eli tässä on ap:lle esitetty, että tuo mielentila ja lääkitystarve ei ole ihan normaalia 2v miehen kuoleman jälkeen, ja ap tuntuu reagoivan tähän siten, että syyttää itseään epäonnistumisesta surutyössä. Mutta eihän tässä siitä ole kysymys! Ei se ole ihmisen oma aikaansaannos tai suoritus, selviääkö isoista järkytyksistä normaalina pidettävällä tavalla vai sairastuuko, yhtään sen enempää kuin sekään, saako vaikka flunssasta jälkitauteja.

Vierailija
45/54 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä meni pupu pöksyyn ja lääkkeistä löytyi hyvä porsaanreikä perua matka. Kuitenkin hän sai jo selkeät ohjeet kuinka toimia lääkkeiden ottamiseksi mukaan. Jos hän ei halua ohjeisiin tarttua niin matkan peruuttaminen on hänen oma valintansa eikä asiassa ole enää mitään keskusteltavaa.

Vierailija
46/54 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan näissäkin maissa matkustaa miljoonia ja miljoonia ihmisiä. Ei ne nyt kolmiolääkkeet näissäkään ole mikään ennenkuulumaton tai outo asia. Samalla lailla siellä käytetään kuin täälläkin. Paperit vaan on hyvä olla kunnossa, englanninkielinen lääkärinlausunto tai apteekista leimalla varustetut reseptit riittää. Siellä länsimaalaisille omat tullijonot ja harvoin niissä keneltäkään mitään kysellään. Reippaasti vaan matkaan!

Vierailija
47/54 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista, sain hankittua lausunnon ja reseptit englanninkielisinä. Olemme lähdössä matkaan. -ap

Vierailija
48/54 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää matkaa sinulle ja lapsille.

Jätä se miehesi t-paita kotiin

Vierailija
49/54 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista, sain hankittua lausunnon ja reseptit englanninkielisinä. Olemme lähdössä matkaan. -ap

Hienoa että asia onnistui. Hyvää matkaa teille ja Hyvää Joulua ♥️

Vierailija
50/54 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri tulossa kirjoittamaan että vein sinne ja takaisin juuri vastaavia lääkkeitä, otin vain tarvittavan määrän ja englanninkielisen reseptin mukaan. Lääkärintodistusta ei edes ollut. Ei mitään ongelmia.

Tärkeintä on se ettei vie niitä 3 kk määrää viikon reissulle. Silloin selviää huomautuksella vaikka papereita puuttuisi tai ne olisi suomenkieliset. Matkalaukullinen ilman reseptiä on huumekauppaa ja siihen suhtaudutaan tiukasti.

Naisella ja lapsilla on siellä hyvät oltavat. Ihanaa kuljeskella kaupungilla ilman humalaisia ja pelottavia ihmisiä.

Vierailija
51/54 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Upeaa! Hyvää ja virkistävää joulua!

Toivottavasti tämä matka auttaa pääsemään elämässä eteenpäin.

Vierailija
52/54 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää matkaa ja informoi matkan jälkeen meitä kuinka matka meni:) olette sen ansainneet!

Vierailija
53/54 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mennyt hyvin, lapsilla ollut ihana loma. Tämä on tehnyt hyvää meille kaikille. -ap

Vierailija
54/54 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla, että tunnistankin sinut, ainakin samantapaisen tarinan tiedän. Olen ajatellut sinua usein ja toivonut sinulle paljon jaksamista sekä onnea elämääsi. Menetyksestäsi on vasta niin vähän aikaa, että ymmärrettävästi olet kiinni vielä surussa. Uskon, että tilanne helpottaa ja löydät vielä uudenkin onnen elämään. Lapset tuovat nyt lohtua. T: samankaltaisessa tilanteessa oleva

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme