Taas pomo pölli mulle tarkoitetut lahjasuklaat
Joka vuosi sama juttu. Pieni firma ja meille ei tule kovin paljon lahjoja. Mulla on vakituinen yhteistyökumppani, jonka kanssa teen enemmän töitä kuin pomo. Hän tuo mulle aina suklaarasian ja pomo vie sen joka vuosi kotiinsa. Tää tyyppi jättää sen meidän kahvioon käydessään ja on maininnut, että jätti mulle taas perinteiset suklaat. No perinne on se, että pomo vie. Ei tuolla oikeasti suurta väliä, mutta periaatteellisella tasolla ärsyttää. Ei se pomo varmana katso edes korttia, ehkä sitten kotona huomaa. Mä tarjoan tälle yhteistyökumppanille yleensä jouluruuan omasta pussistani, se on mun lahja kun en muuta keksi ja hän tuo mulle töitä ja tuloja, saan provikkaa niistä tuloista.
Kommentit (8)
Kaikihan siinä voitaa, et joudu edes lihoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Erikoista että jättää lahjasi kahvihuoneeseen ja kuitenkin tulee sanomaan sinulle.
Tulkitsisin että suklaat on kaikille töissä syötäväksi. Näitä ainakin meidän kahvihuoneeseen tuodaan.Typerä silti pomosi.
No mä teenkin niin, että jätän kaikkien syötäväksi. Omassa perheessä on maitoallergiaa. Ap. Kahvihuone on vähän hassu meillä, sen kautta tullaan firmaan sisälle, ja se toimii myös neukkarina.
Aika outoa, että tarjoat jouluruuat, mutta yhteistyökumppani ei mitenkään voi antaa sitä suklaarasiaa samalla sinulle.
Edellisen työpaikan pomo oli tommonen. Olin päiväkodissa töissä ja vanhemmat toi usein kahvihuoneeseen suklaata jouluksi. Pomo pisti ne aina kassiin ja vei kotiin.
Mä sovin jo ajat sitten tukkurien yms. kanssa, että lähjakortit ja vastaavat joulumuistamiset tulee joko mun sähköpostiin tai kotiosoitteeseen. Nimim. on mullakin ahne TJ
Omituinen ap, omituinen asiakas ja omituinen pomo.
Meilläkin tuli omistaja aina ammoin kärkkymään, jos oli jotain herkkuja (joita ei ollut tarkoitettu hänelle). Toisaalta hän oli muuten ikuisella dieetillä ja kommentoi muiden painolle sopivia tavoitteita.
Erikoista että jättää lahjasi kahvihuoneeseen ja kuitenkin tulee sanomaan sinulle.
Tulkitsisin että suklaat on kaikille töissä syötäväksi. Näitä ainakin meidän kahvihuoneeseen tuodaan.
Typerä silti pomosi.