Lihatuotteiden valmistus töissä
Hei! Jos haen töihin esim. kahvilaan, jossa mahdollisesti valmistetaan joitain lihatuotteita, voiko työnantaja pakottaa käsittelemään niitä, jos minulla on arvoihin liittyvä syy miksi en niin halua tehdä?
Kommentit (8)
Harvassa kahvilassa valmistetaan makkaraa tai aladobia, joten ole huoleti.
En tiedeä. Minusta voit käsitellä, oli arvot mitkä vaan, vaikket syö.
Austarlian Mastercheffis oli takavuosina kun vielä katoin, musliminainen. Ei syönyt sikaa, mutta kovasti laittoi siitä ruokaa.
Miksi ihmeessä työnantaja palkkaisi työntekijän, joka ei tee tehtävänkuvaan kuuluvia töitä?
Luulisi vegaanihihhulin hakeutuvan vegaanihihhulipaikkaan töihinkin.
Sun pitää jo hakuvaiheessa kertoa työn suorittamiseen liittyvistä mahdollisista rajoitteistasi, ihan samoin kuin jos on terveyteen liittyviäkin rajoitteita. Saapahan työnantaja sitten rehellisillä tiedoilla valita palkkaako sinut vai ei. Itse pyrin kyllä jo lähtökohtaisesti välttämään hakeutumista töihin jotka ovat mielestäni eettisesti arveluttavia, niin välttyypähän turhalta vääntämiseltä työnkuvasta
Ei tietenkään tarvitsi. Itsekin meni siksi teurastamoon töihin koska vegaanina en "valitettavasti" voi osallistua siellä mihinkään töihin, joten jää mukavasti aikaa palstailuun ja palkka juoksee. Saatankin olla Suomen ainoa pelkästään etätöitä tekevä teurastamotyöntekijä.
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää jo hakuvaiheessa kertoa työn suorittamiseen liittyvistä mahdollisista rajoitteistasi, ihan samoin kuin jos on terveyteen liittyviäkin rajoitteita. Saapahan työnantaja sitten rehellisillä tiedoilla valita palkkaako sinut vai ei. Itse pyrin kyllä jo lähtökohtaisesti välttämään hakeutumista töihin jotka ovat mielestäni eettisesti arveluttavia, niin välttyypähän turhalta vääntämiseltä työnkuvasta
Kiitos asiallisesta vastauksesta!
Ap
No mitäpä luulisit?