Mä imetän enkä haluais lopettaa, mutta haluaisin laihtua. Apua?
Kuulun sit kai niihin joita imetys ei laihduta. nyt olen 3 kk täysimettänyt ja paino on pudonnut vaan 2,5 kg, eli ei oikein mitään. vielä on sellaiset 7-10 kg jäljellä...
niin, edellisen lapsen imetyksen loputtua laihduin nopeasti mutta nyt kun on kesä niin nämä liikakilot ärsyttäää! olen koittanut järkevästi vähentää syömistäni siinä toivossa että laihtuisin, mutta tämä saa vain aikaan maidon vähenemisen tai ainakin sen että maito on sitten niin laihaa että saa koko ajan syöttää. eli ei hyvä.
onko imettäjille olemassa jotain dieettiä? vai pitääkö mun nyt vaan sietää tätä ihravannetta tossa sylissä... imettämisestä en haluais luopua. niin itsekäs en sentään ole =)
Kommentit (7)
Painan 81kg, montako pistettä saan lisätä, kun imetän 5 vai 10 ?
kiloja jäljellä kahdeksan. Vuoteen ei vaa' an viisari värähtänytkään, ja tajusin, ettei se imetys näköjään kaikkia laihduta. Koska lapsi oli jo niin iso, yhdistin laihdutuksen ja imetyksen asteittaisen vähentämisen, ja lapsen ollessa vuoden ja 3 kuukautta loppui imetys ja olin lähes vanhoissa mitoissani. Apuja etsin netistä, Kutrin sivuilta ja ... olikohan se mammadieetti-niminen sivusto?
Se vielä, että kun lapsi sai kaiken ruokansa rinnasta, oli minulla koko ajan painostava, jäytävä nälkä, joka ei lähtenyt millään. Saatoin syödä kokonaisen reikäleivän tai 400 grammaa kanasuikaleita, ja hivuttava nälkä vain jatkui. Kun lapsi alkoi saada muutakin ruokaa, tuntui minunkin mahani joskus täyttyvän.
Näin kävi mullakin. Eli jos maltat vähän aikaa vielä odottaa ja katsoa...
Synnytyksen jälkeen oli +6 ja ne vaan hävisi jonnekin reilussa kuukaudessa. Nyt syön ihan kauheasti kaikkea ja paino pysyy samana. Odota vielä vähän aikaa :)
10 lisäpistettä per päivä täysimetyksestä.
mulla toimi ainakin.
Olikohan se niin että tavallisten pisteiden lisäksi imettäjä saa syödä 5 - 10 pistettä päivässä.
Minä kun olen luullut, että vain 4 pistettä saa syödä enemmän?