Odotatko kummilapselta jotain?
Mitä kummius merkitsee? Onko se vain yksipuoleista eli kummin toimintaa?
Kommentit (21)
Olishan se joulukortti kiva saada.
Odotin jotain muuta kuin lahjatoivomuksia kummilapsen äidiltä.
"Kiitos" ois kiva kuulla kun toiveen mukaisia lahjoja toimittaa perille.
En odota mitään. Lähetän lahjan ja odotan syntymäpäivää, jolloin lähetän toisen lahjan. Sen jälkeen olen 9kk miettimättä kummilasta.
En odota mitään. Mun kummilapset on vielä lapsia. Minun vastuullanihan kaikki kummiushommat on.
Kiitosta erinomaisista joululahjoista, joita lähetin paketillisen kaukomailla asuvalle lapselle. Haluaisin oikeasti kuulla reaktiot kaikkiin lahjoihin kun en pääse itse näkemään.
Tämä kummius teidän oma valinta, ei ainakaan valittaa kannata.
Odotan kummilapsen vanhemmilta kutsua lapsen syntymäpäiviä juhlistamaan. Muuten en odota mitään.
En odota mutta viimeksi kun nähtiin kirjoitti nimeni ja piirsi sydämen nimeni ympärille. Koska rakkaus. No, on kyllä läheiset suhteet ja hoidan häntä mielellään. Ihana herttainen lapsi.
Minäkin olen tätä joskus miettinyt, itse muistin täysikäiseksi ja kihla, hää ja vauvamuistamiset, nyt lähetän joulukortin. Eli onko kummina oleminen sitä loppuelämän että kummi muistaa ja kummilapsi, vaikka olisi reilusti yli kolmekymppinen on aina saava osapuoli, passiivinen. Kääntyykö tämä suhde koskaan toisinpäin? Toisaalta eihän kummitus tarkoita välttämättä mitään tänä päivänä.
En odota mitään muistamisia. Kiittää aina kirjeestä sen saatuaan. Toivon ahkeruutta ja hyvää koulumenestystä kevätkaudella niin kuin nyt syksyllä.
Lapseni on 6v. Hän uskoo vielä joulupukkiin joten ei osaa joululahjasta kiittää kummia..
Minä muistan lapseni kummeja kuitenkin lapsen tekemällä piirustuksella ja lahjalla.
Joulun jälkeen kerron kummeille kuvien kera miten joulu kummilapsella meni.
Että ne käyttäytyvät suhteellisen säällisesti kun ollaan julkisilla paikoilla kummitäteilemässä. Yleensä käyttäytyvät, jopa silloin kun olen syöttänut niille jättileivonnaisia ja juottanut limonadia.
En yhtään mitään. Joskus on tullut kiitos lahjasta, joskus joulukortti, aina ei niitäkään ja sekin on ok.
t. Kuuden lapsen kummi.
Kyllä odotan vastavuoroisuutta luonnollisesti. Pienten kummilasten vanhemmat hoitavat vastavuoroisuuden. Se on normaalia ja hyvää käytöstä.
En ole toistaiseksi yhdenkään lapsen kummi enkä sellaiseksi halua, ellei kyseessä ole todella läheinen ystävä tai oma sirarus, jolloin lapsen elämässä olisi oikeasti muutenkin mukana. Miehelläni kummilapsia on useita, kavereiden lapsia, käytännössä kummi on lahja-automaatti kun on synttärit ja joulu. Yhteyttä ei pidetä juuri muutoin. Tälläkin hetkellä hirveä stressi etsiä toivottua joululahjaa lapselle, jota ei edes tunne. Tuntuu ihan järjettömältä.
En odottanut mitään. Yli 30v sitten ompelin kummitytölle kastemekon ja nyt hänen tyttärensä kastetaan samassa mekossa. Todella liikuttavaa ja toivon, että mekko pysyy juhlan ajan kasassa.
Minulla on kolme kummilasta. En kaipaa mitään. En koskaan osta lahjoja vastalahjan toivossa. Muutenkaan en ole sen tyylinen ihminen, että kaipaisin huomiota tai lahjoja. Nautin eniten siitä kun voin ilahduttaa.
Kurissa ja herran nuhteessa elämistä.