Paras ja pahin horoskooppimerkki? Perustelut!
Eli otsikon mukaisesti, myös oman merkin voi kertoa jos haluaa. :)
Paras horoskooppimerkki omasta mielestäni on vaaka. Kaikissa tuntemissani vaakaihmisissä on jotain sisäsyntyisesti miellyttävää, käyttäytyminen on muita huomioonottavaa ja mukavaa, ei ole tarvetta lytätä muita. Vaa'at ovat myös kultturelleja ja älykkäitä sekä usein viehättäviä.
Pahin merkki on mielestäni skorpioni tai rapu. Vesimerkit ovat usein hyvin tunteellisia, mikä ei ole mitenkään huono asia, mutta varsinkin skorpioni ja rapu sortuvat helposti huonosta itsetunnosta johtuvaan manipulointiin ja ovat usein kateellisia ja katkeria, ilkeitäkin.
Itse olen härkä.
Kommentit (12684)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leina kirjoitti:
Mitä mieltä olette rapu-miehistä? :) Kannattaako aidon rapu-miehen kanssa lyöttäytyä yhteen?
Ei. Ovat emotionaalisesti kiinni äidissään joko positiivisin tai negatiivisin tuntein. Luovat sinusta mieleensä jonkin haavekuvan ja järkyttyvät tai suuttuvat jos et vastaa sitä haavetta.
Rapumies on tosiaan se perinteinen mammanpoika, hyvässä ja pahassa.
Mutta se herkkyys voi olla viehättävää, rapu on johtava merkki, jolla on kova kuori, mutta sisältä hyvin herkkä, ja osa niistä pystyy katkaisemaan sen mammanpalvomisen jossain vaiheessa.
Kaikilla tuntemillani rapumiehillä on jonkinlainen äitikompleksi. Sukulaismies on täydellinen mammanpoika vaikka on yli nelikymppinen omine perheineen (voin vaan kuvitella kuinka raskasta tuon vaimolla on kun asettuu mäkättävän äitinsä puolelle joka asiassa), toisen äiti on kuollut miehen ollessa teini-ikäinen ja tämä heijastuu hänen kaikkiin nykyisiin suhteisiinsa negatiivisesti takertumisena ja äitihahmon hakemisena, kolmannen äitisuhde on riitaisa ja vaikea, tuntuu vihaavan äitiään tämän alkoholismin vuoksi katkerasti, vaikka on itse nykyään samalla tiellä. Vaikeita, vaikeita ovat rapumiehet!
Olen oinas ja hirvittävän rauhallinen ja hiljainen tyyppi. Todellinen hiirulainen.
Pahimpia: itsekkäät ja itsepäiset Jousimies, Skorpioni
Parhaimpia: lempeät ja ystävälliset Rapu, Härkä
Tein itselleni kartan. Se selittikin paljon. Olen aina ollut maamerkiksi melko epävakaa, mutta kartallani onkin nousu ja kaikki persoonalliset planeetat vettä ja ilmaa 😎
Vierailija kirjoitti:
Oinaan kalloon ei tunnu mahtuvan esim. niinkin hämmentävä asia, että he saattaisivat olla jossain asiassa väärässä. Tai että ohjekirjan lukemisesta voisi olla hyötyä koska "kyllähän minäminäminä osaan, tietenkin". Tai että jokin esine tai asia saattaisi olla hukassa heidän itsensä jäljiltä.
Tuo ylläoleva oli kuin omasta isästäni kirjoitettu. Oinas on.
Kyllä Jousimies on pahin. Itsekäs, vastuunpakoilija, lähisuhteissaan turvaton.
Kauris on pahin: Materialistinen, lahjaton ja mielikuvitukseton pyrkyri, joka talloo kaikkien muiden merkkien havitteleman paremman maailman omiin jalkoihinsa. Pahin, ilkein, typerin ja periksiantamattomin merkki, jonka ideoita noudattamalla eläisimme yhä keskiajalla. Kauris on paljon pahempi pässi kuin oinas, jolla sentään yleensä riittää uusia, maailmaa parantaviakin ideoita. Kauriiseen verrattuna itsekkääksi kutsuttu oinaskin pyrkii yhteiseen hyvään, materialistinen kauris taa kahmii kaiken muiden hankkiman hyvän itselleen valheillaan ja perinteillään. Kauris on se, joka vain hyväksikäyttää kaikkea vanhaa omaksi edukseen. Materialistisin ja mielikuvituksettomin merkki, jota motivoi ainoastaan raha ja asema ja siinä sivussa kaikkien muiden tuominta. Oikea Saturnus, joka syö tarvittaessa tieltään vaikka omat lapsensa.
Vierailija kirjoitti:
Olen oinas ja hirvittävän rauhallinen ja hiljainen tyyppi. Todellinen hiirulainen.
Tiedätkö nousumerkkisi ja kuumerkkisi? Myös muut persoonalliset planeetat eli Venus (ihmissuhteet, rakkaus, naisen seksuaalisuus), Mars (aggressio, konflikti, miehen seksuaalisuus) ja Merkurius (kommunikointi, älykkyys, oppiminen, työ) kertovat sinusta paljon. Kuu kuvastaa syvimpiä tunteitasi, nousumerkki (asc) taas sitä minää, jonka ympäröivä maailma näkee. :)
Miksi niin monet ilmamerkit päätyvät yhteen maamerkkien kanssa? Hehän eivät sovi toisilleen muutoin kuin sillä lailla, että järkevät maamerkit voivat mahdollistaa taikka toteuttaa häilyvien ilmamerkkien unelmat omasta itsestään hetkeksi aikaa. Tunnen nimittäin ihan liian monta vesimiestä, kaksosta tai vaakaa, jotka avioiduttuaan maamerkkien kanssa jaksavat jatkuvasti toitottaa muille sitä, kuinka he ovat yhdessä kumppaninsa kanssa vain materiaalisten seikkojen vuoksi. He puhuvat kumppanistaan aika rumasti ja kaksinaamaisesti muille, esiintyvät muille kuin eivät oikeasti rakastaisi tätä lainkaan, mutta ehkä se on osa heidän omaa luonnettaan. Lojaalius heillä tipotiessään. Oma vesimies-läheiseni nai härän ja jätti saman tien miehensä, kun rahat tältä loppuivat, samoin toimi useampi muutama muukin tuttu härkä-vesimies -pari (näitä ollut useampi) ja ainakin pari muuta kauris-vesimies -paria, vaa'at sentään toimivat hieman diplomaattisemmin ja heillä aina julkinen kuva itsestä menee kaiken edelle.
Täällä kun väännettiin tuosta härkien ja vaakojen yhteensopivuudesta, niin oma kokemus vaakana häristä on se, että ystävänä natsaa tosi hyvin yhteen, mutta seksuaalisessa/romanttisessa mielessä ei yhtään eikä mitään vetovoimaa edes ole.
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin monet ilmamerkit päätyvät yhteen maamerkkien kanssa? Hehän eivät sovi toisilleen muutoin kuin sillä lailla, että järkevät maamerkit voivat mahdollistaa taikka toteuttaa häilyvien ilmamerkkien unelmat omasta itsestään hetkeksi aikaa. Tunnen nimittäin ihan liian monta vesimiestä, kaksosta tai vaakaa, jotka avioiduttuaan maamerkkien kanssa jaksavat jatkuvasti toitottaa muille sitä, kuinka he ovat yhdessä kumppaninsa kanssa vain materiaalisten seikkojen vuoksi. He puhuvat kumppanistaan aika rumasti ja kaksinaamaisesti muille, esiintyvät muille kuin eivät oikeasti rakastaisi tätä lainkaan, mutta ehkä se on osa heidän omaa luonnettaan. Lojaalius heillä tipotiessään. Oma vesimies-läheiseni nai härän ja jätti saman tien miehensä, kun rahat tältä loppuivat, samoin toimi useampi muutama muukin tuttu härkä-vesimies -pari (näitä ollut useampi) ja ainakin pari muuta kauris-vesimies -paria, vaa'at sentään toimivat hieman diplomaattisemmin ja heillä aina julkinen kuva itsestä menee kaiken edelle.
Vastaat itse omaan kysymykseesi ilmamerkkien suhteen, eli pyrkivät hyötymään maamerkkien käytännöllisyydestä (eli ovat itse sössineet asiansa tai eivät ole viitsineet panostaa töissäkäyntiin tai varsinkaan säästämiseen, vaan pyrkivät elämään siivellä). Sen sijaan on vaikeampi ymmärtää, miksi maamerkit lankeavat ilmametkkeihin. Ehkä he suoraselkäisiä eivät osaa kuvitella, että toisilla voi olla tarpeen mukaan joustava moraali? Itse olen härkä enkä muista koskaan pitäneeni yhdestäkään vaa'asta tai kaksosesta. Vesimies sen sijaan saattaisi saada minut nalkkiin. Vaikuttavat ehkä humaanimmilta ja boheemimmilta kuin oikeasti ovatkaan.
Vierailija kirjoitti:
En tähän hömppään usko pätkääkään.
Mutta sattumoisin kaikki karmeimmat tyypit ovat olleet skorpioneja. Ja onhan vastenmielinen eläin eli voisiko tässä jotain jujua olla?
Sattumaa. Varmasti löytyy karmeita tyyppejä muistakin horoskoopeista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leina kirjoitti:
Mitä mieltä olette rapu-miehistä? :) Kannattaako aidon rapu-miehen kanssa lyöttäytyä yhteen?
Ei. Ovat emotionaalisesti kiinni äidissään joko positiivisin tai negatiivisin tuntein. Luovat sinusta mieleensä jonkin haavekuvan ja järkyttyvät tai suuttuvat jos et vastaa sitä haavetta.
Rapumies on tosiaan se perinteinen mammanpoika, hyvässä ja pahassa.
Mutta se herkkyys voi olla viehättävää, rapu on johtava merkki, jolla on kova kuori, mutta sisältä hyvin herkkä, ja osa niistä pystyy katkaisemaan sen mammanpalvomisen jossain vaiheessa.
Ravun lähelle on vaikea päästä mutta heissä kiehtoo juuri lempeys, herkkyys ja aistillisuus. Kova kuori eikä päästä sydämeen kuin ne harvat ja valitut - turvalliset ihmiset. Vähäisen kokemukseni perusteella rapu viihtyy parhaiten rauhallisten ja lempeiden ihmisten seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Oinaat ovat epämiellyttäville ihmisille tahallaan vielä epämiellyttäviämpiä. En suosittele riidan haastamista heidän kanssaan.
Oinaat ei helpolla suutu tai järkähdä, mutta jos suuttuu niin siitä on leikki kaukana. Kokeiltu on.
Oinaiden kanssa tulle toimeen kun puhuu suoraan eikä pelkää niitä. Tykkäävät haasteista.
Olen itse vaaka ja päädyn keveisiin suhteisiin hurmaavien vaakamiesten kanssa. Samalla näen, millainen puoliso itse olen... Hauskaa on kaikilla ja juttu luistaa, mutta kaikki tapahtuu vaan pinnalla ja on helppo sysätä syrjään uuden tieltä.
Vaa´at on kyllä hyviä rakastajia, mutta parata seksiä mulla on ollut kaksosten kanssa. Harmi vaan, ettei niistä ole puolisoksi, jos yhtään kaipaa sitoutumista ja luotettavuutta. Ikuisia lapsia, jotka hakee aina jotain uutta.
Skorpioneista pysyn kaukana, kauriiden kanssa ei ole mitään yhteistä ja rapujen itsesälinen nyhjäys raivostuttaa.
Härkien kanssa ystävystyn, mutta niihin ei ole minkäänlaista seksuaalista kemiaa.
Vesimiehet on ollut kieroin ja pahansuopaisin merkki, jonka olen tavannut. Elävät täysin omassa sfäärissään.
Kalat on pihejä ja kieroja.
Leijonat on mun näkökulmasta hieman liian mahtailevia ja mielikuvituksettomia, mutta oikeudenmukaisia ja huolehtivia ystäviä.
Jousimiehistä on vaikea olla pitämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oinaat ovat epämiellyttäville ihmisille tahallaan vielä epämiellyttäviämpiä. En suosittele riidan haastamista heidän kanssaan.
Vesimiehet on ollut kieroin ja pahansuopaisin merkki, jonka olen tavannut. Elävät täysin omassa sfäärissään.
Jos pidät vesimiestä kierona ja pahansuopana, olet mitä todennäköisimmin ansainnut kyseiset "hyveet" niskaasi. Vesimiehen saa pahansuovaksi, jos kohtelet muita ihmisiä kurjasti tai olemalla muutoin epäkohtelias tai puhumalla pahaa muista selän takana. Ja hänen vapautensa on pyhä, sitä jos olet tavalla tai toisella loukannut, voit saada vesimiehen vihat niskaasi. Myös teeskentely, esittäminen ja valehtelu saa vesimiehen närkästymään.
Vierailija kirjoitti:
Pahimpia: itsekkäät ja itsepäiset Jousimies, Skorpioni
Parhaimpia: lempeät ja ystävälliset Rapu, Härkä
Hah! Vuoden vitsi. Ravut ovat käpertyneitä kuoreensa ja härät juttelevat toiselle vaan silloin kun just niitä kiinnostaa se tietty puheenaihe. T. Härkämiehen kanssa yhdessä.
Näin härkänaisena tekee mieli kommentoida meistä häristä :D Täällä kun liuhuu kaikenlaisia väittämiä suuntaan jos toiseenkin.
Tulen toimeen (aurinkomerkit): Kauris, jousimies, neitsyt, vesimies, skorpioni, oinas, vaaka, kalat, leijona, rapu.
Mutta en usein siedä: vesimies, oinas, skorpioni, vaaka, leijona, rapu.
Yleensä inhoan: Kaksosia. Usein hulvattoman hauskoja, älykkäitä jne, mutta en voi sietää sitä tuuliviirimäisyyttä ja suorastaan kaksinaamaisuutta. Moni kohtaamistani ollut ihan luonnehäiriöisiä, jopa skitsofrenisia.
Koen muut härät: usein itseltäni tilaa vievinä, harmittavan usein junttimaisina löhöilijöinä. Tähän vaikuttaa varmasti moni asia, mutta liian usein härkämies on mieleltään vähän laiska, moni jää duunariksi. Valitettavasti work hard, not smart pätee moniin. Härkänaiset sen sijaan elämässäni ovat olleet akateemisia, mutta lihavia suurin osa.
Mielestäni Vaaka ja Rapu ovat höhlimmät merkit, ja Oinas äkkinäisyydessään usein saa itsensä näyttämään narrilta. Lähemmin tarkasteltuna Oinaat ovat kuitenkin yleensä aika fiksuja. Leijona pöyhkeydessään voi vaikuttaa todella lapselliselta.
"Venusmaisuudesta": mitä te vikisijät, jotka valitatte härkien sensuellista nautiskelusta upeasti sisustetuissa kodeissaan *köh köh, mutta tottahan se on, että meillä on silmää kauneudelle* sitten oikeastaan suhteiltanne haluatte? Leijona-äitini sanoin, jos kerran maksaa korkeaa hintaa pytingistään, niin olisi suotavaa viihtyäkin siellä :D
Minä painan niska limassa duunia ja sen päälle kouluttaudun samaan aikaan, ja lisäksi vastaan meillä HERKULLISESTA ruuasta, käyn salilla säännöllisesti ja puunaan ja laitan kotiamme... Niin miksi hitossa en harvalla vapaa-ajallani nauttisi kodin lämmöstä ja tunnelmasta siellä designsohvallani, maistellen kullattuja konvehtisuklaita, mieheni hieroessa jalkapohjiani!? :'D Se ei suinkaan tarkoita, ettenkö osaisi heittäytyä täysin spontaaniksi (kun minulle sopii) tai peräti riettaaksi S/M-kuningattareksi (omilla ehdoillani), ja varsinkaan se ei tarkoita sitä, ettenkö tapaisi muitakin ihmisiä, kävisi konserteissa, kokeilisi välillä jotain uutta tai hups, jopa *gasp* matkustelisi!
Niin ja mitä siihen seksiin tulee... Kyllä tällä tytöllä riittää haluja ja himoja, ja erityisesti vientiä ;) Ne skorpionit on ihan kivoja, mutta saan kyllä tarvittaessa joka merkistä irti, välillä voi olla hempeämpää, välillä rajua, välillä sielujen yhteenkietoutumista kun pääsee riisumaan toisen myös henkisesti aseistaan... Lemmenleikkejä on ollut niin työpaikalla kuin leffateatterissa, teltassa ja meriveden keinuttaessa. Olenpa eroottisissa kuvissa ollut mallinakin. Ei katso aikaa eikä paikkaa.
Ei "laiskuus" ja hyggeily tarkoita mielikuvituksettomuutta tai yksiulotteisuutta. Joissain tapauksissa ehkä, mutta älkäähän yleistäkö.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksen tilaston tämän hetken tuloksista näkyy, keiden omakehu haisee ja ketkä ovat vaatimattomimmat.
:)
Jos kaikki äänestäisivät itseään, moni merkki olisi kyllä paljon korkeammalla. :)
Itse en ole äänestänyt mitään, koska (merkilleni tyypilliseen tapaan) en vain osaa päättää.
t. vaaka
Vierailija kirjoitti:
Surullista että näin moni ihminen ihna oikeasti uskoo horoskooppeihin
Kieltämättä vähän mietin, että kuinkahan moni mustakin ajattelee heti "ei tohon voi luottaa, se on ilmamerkki ja se on myös tyhmä ja pahantahtoinen vaikka muuta esittää".
Tässä keskustelussa ei ole päätä eikä häntää kun jokainen luokittelee oman horoskoopin parhaaksi.. ja huonoin on joku yks huono esimerkki jostain yhdestä tuntemastaan ihmisestä. Jo äänestystulos kertoo että omaa merkkiä äänestetty, kaikki on 1-2 pros sisällä toisustaan.
En viitsi enää edes avata tätä ketjua