Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sinusta on parisuhteen tärkein koossapitävä asia?

Vierailija
18.12.2018 |

Sellainen, jota ilman parisuhde ei voi toimia. Saa mainita useammankin.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuteleminen. Jos toinen on huono suutelija, tietää heti, ettei hommasta tule mitään. Ja jos suhteella menee huonosti, pussailu loppuu ensimmäisenä.

Vierailija
22/57 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen tahtotila.

Halu tehdä asioita yhdessä, mutta antaa myös toiselle omaa tilaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se toivon mukaan on rakkaus ja uskollisuus, mutta jos kulissisuhteet lasketaan mukaan niin kaikenlaiset käytännön asiat voivat olla ihan yhtä vahvoja suhteen koossapitäjiä.

Vierailija
24/57 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritys palkitaan kirjoitti:

Se, että kumpikin osapuoli yrittää kykyjensä mukaan huolehtia kumppaninsa tarpeista. Kyse ei siis ole niinkään onnistumisesta vaan yrityksesestä. 

Esimerkiksi jättäisin kumppanin, jos se ei haluaisi huolehtia seksuaalisista tarpeistani. Sen sijaan jatkaisin suhdettani, jos hän haluistaan huolimatta olisi kykenemätön siihen.

Minusta tämä on malli, jolla aina mennään vikaan.

Parisuhteen pitäisi olla antamista, ei ottamista. Ei minulle, vaan sinulle. Ei minä, vaan me.

Eikö yritys huolehtia kumppanin tarpeista kykyjensä mukaan sitten ole antamista? Suhde loppuu, jos ei enää edes huvita yrittää pitää kumppanista huolta. Mutta ei se lopu, vaikka toinen esim. sairastuisi ja olisi kyvytön tekemään "omaa osaansa".

Vierailija
25/57 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että kumpikin osapuoli yrittää kykyjensä mukaan huolehtia kumppaninsa tarpeista. Kyse ei siis ole niinkään onnistumisesta vaan yrityksesestä. 

Esimerkiksi jättäisin kumppanin, jos se ei haluaisi huolehtia seksuaalisista tarpeistani. Sen sijaan jatkaisin suhdettani, jos hän haluistaan huolimatta olisi kykenemätön siihen.

Parisuhteen pitäisi olla antamista, ei ottamista. Ei minulle, vaan sinulle. Ei minä, vaan me.

Minusta taas tämä on se malli, jolla mennään vikaan. :D Parisuhteessa pitäisi aina säilyttää erillisyys (minä ja sinä ennemmin kuin me) ja terve itsekkyys. Sellainen suhde, jossa molemmat eivät saa mitä tarvitsevat, ei ole reilu eikä pidemmän päälle myöskään kestävä.

Itse en kylläkään jatkaisi suhdetta, jossa ei olisi seksiä, oli syy mikä hyvänsä. Sellainen olisi minusta tavattoman ontto suhde, ja keskinäinen yhteys kärsisi lopulta.

Toki parisuhde ei saa perustua hyväksikäytölle, mutta kuten meistä jokainen on vastuussa omasta onnestamme, niin myös omien tarpeidemme täyttämisestä. Toisen ihmisen vastuulle ei sitä saa sälyttää. Sitten se on sitä hyväksikäyttöä.

”Me” on parisuhde. Siinä on toki kaksi erillistä ihmistä, symbioosi ei ole hyvästä. Mutta samoin kuin hyvä tiimi on 1+1=3, niin on me-henkinen Parisuhdekin.

N50

Vierailija
26/57 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö yritys huolehtia kumppanin tarpeista kykyjensä mukaan sitten ole antamista? Suhde loppuu, jos ei enää edes huvita yrittää pitää kumppanista huolta. Mutta ei se lopu, vaikka toinen esim. sairastuisi ja olisi kyvytön tekemään "omaa osaansa".

On, mutta vastuuta niiden tyydyttämisestä ei voi toiselle sälyttää.

Katson, että on kahdenlaisia ihmisiä: toiset meistä on ottajia ja toiset antajia.

Kun suhteessa on ottaja ja antaja, on kyseessä hyväksikäyttösuhde.

Kun on kaksi ottajaa, on suhde riidantäyteinen.

Kaksi antajaa toimii parhaiten. Sillloinkin, jos et saa mitä tarvitset, ei se ole (välttämättä) puolison ”vika”.

N50

Vierailija
27/57 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että säilyy vapaus tapailla myös muita ihmisiä ja solmia heidän kanssaan suhteita.

Vierailija
28/57 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen autonomian kunnioittaminen.

Vierailija
29/57 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikin asia:

- ei vaadita toiselta liikaa, ei määräillä ja käyttäydytään sivistyneesti. En ikinä edes vihaisena nimittelisi miestäni asiattomasti tai muuten iskisi vyön alle.

- yhteiset lapset, talo, koira, auto, suvut

- yhteiset rahat ja yritys

- yhteiset haaveet ja pääämäärät

- olemme ystäviä

Erottava tekijä:

- intohimon puute

Vierailija
30/57 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi ja luottamus. Jos seksi toimii, se on 10% suhteesta. Jos se ei toimi, se on 90% ja määrittaa koko suhteen. Siksi siitä onkin erittäin hyvä pitää huolta ja panostaa hyvään seksielämään.

Vierailija
31/57 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se joku vanha aviopari todennut, että tärkein syy pitkään avioliittoon on, että ei olla koskaan haluttu erota samaan aikaan. Se oli hyvin sanottu.

32/57 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuudessa pysyminen, anteeksianto, päätös luottaa toiseen, tahto pysyä yhdessä.

Vierailija
33/57 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen hyvät ja vakaat tulot

Vierailija
34/57 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahto. Valinta. Keskinäinen kunnioitus. Rakkaus. Samanlainen ajatusmaailma tärkeissä kohdissa.

Vierailija
35/57 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se joku vanha aviopari todennut, että tärkein syy pitkään avioliittoon on, että ei olla koskaan haluttu erota samaan aikaan. Se oli hyvin sanottu.

Onko ennen vanhaan tarvittu avioeroon molempien suostumus, vai mitä tämä tarkoittaa? Kyllähän ainakin nykyisin suhteesta voi lähteä silloin kun itse kokee, ettei juttu tule toimimaan.

Vierailija
36/57 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaalisuus js erotiikka laajasti ymmärrettynä.

Vierailija
37/57 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että arjessa on oikeasti mukavaa viettää aikaa toisen kanssa, ja haluaa viettää aikaa yhdessä. Mikään ei toimi, jos puolison kanssa ei viihdy. Itse ainakin näen puolison yhtenä parhaimpana ystävänäni, jolle haluan soittaa kun jotain tapahtuu ja mielellään lähden ruokakauppaan yhdessä. :) + puhuminen ja yhteinen huumori!

Olen huomannut että huonokin seksi on hyvää, sellaisen kanssa jonka kanssa on hyvä olla. Eli itse en näe seksiä yhdessä pitävänä asiana, koska itselläni menee maku toisesta, jos on huono fiilis..

Vierailija
38/57 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nyt kauhean ylimalkaisesti sanottu, mutta minusta tärkeintä on se, että osaa ilmaista omat tarpeensa ja että toinen osaa ja haluaa vastata niihin riittävän hyvin. Kun tämä tapahtuu, eikö parisuhde ole silloin määritelmällisesti hyvä?

Vierailija
39/57 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tahto ja niin pitkä pinna, että jaksaa selvittää hankalimmatkin asiat. Helpommin sanottuna siis rehellinen halu kertoa ja keskustella, esimerkiksi me ollaan parhaimmat ystävät toistemme kanssa, koska voidaan ja halutaan jakaa lähes kaikki ajatukset ja tekemiset toistemme kanssa. Tämä taas ei tarkoita töksäyttelyä, ihan kaikkea ei tarvitse (varsinkaan tunnekuohuissa) läväytellä toisen naamalle.

Puhumisen lisäksi läheisyys ja seksuaalisuus, sellainen tunne ja himo joka on omalla tavallaan julkinen, mutta silti meidän kahden välinen salaisuus.

Vierailija
40/57 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halu olla yhdessä, huumori ja läheisyys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi