Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puoliso tutkii konetta

Vierailija
18.12.2018 |

Olen kirjoittanut tänne aiemminkin tästä asiasta, haluaisin vaan lisää henkistä tukea. Eli töissä ollessani puolisoni käy PÄIVITTÄIN murtautumassa koneelleni lukuisista suojausyrityksistä huolimatta, tutkii sähköpostin ja luultavasti facen + tekee siellä jotain muuta mistä minulla ei ole tietoa. Mitään pettämistä tai muuta ei minun puoleltani ole koskaan ollut, eli hän ei saa sieltä irti mitään salaista. Silti hän tekee sitä, eniten tällä hetkellä vituttaa, että on luultavasti nähnyt tilausvahvistukset sähköpostissani hänen joululahjastaan ja siis tietää etukäteen mitä tulee saamaan.

Miten etenisitte tilanteessa? Kyseessä on kuitenkin törkeä rikos ja vaikka mitä tekisin, hän onnistuu aina pääsemään sisään. En halua kryptata konetta. Puoliso ei tiedä että minä tiedän.

a) Keräänkö lisää todisteita esim. asentamalla itse keyloggerin omalle koneelleni ja kunnes on tarpeeksi raskauttavaa materiaalia siitä, mitä hän siellä tekee, mietin jatkotoimenpiteitä?

b) Kerron hänelle että tiedän (on tehnyt tätä ennenkin ja jos mainitsen asiasta, se tulee päättymään riitaan ja hänen kiistämiseensä)?

Suora puhe olisi parasta, mutta sitten jäisi tavallaan pimentoon mitä hän oikeasti siellä kaivelee + näin joulun alla ei ole ollenkaan kiva ottaa tälläistä asiaa puheeksi.

Oon ihan umpikujassa ja todella loukattu. Vaikea käsittää miksi toinen tekee tuota päivittäin kun ei hän sieltä mitään löydä tai edes tule löytämään...

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieltä askarruttava asia tämä.

Onko miehesi mahdollista päästä käsiksi koneen BIOSiin sen käynnistysvaiheessa?

Tai muutenkin? Sieltä hän saattaisi ehkä vaihdella näitä eri asetuksia.

Vierailija
42/46 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieltä askarruttava asia tämä.

Onko miehesi mahdollista päästä käsiksi koneen BIOSiin sen käynnistysvaiheessa?

Tai muutenkin? Sieltä hän saattaisi ehkä vaihdella näitä eri asetuksia.

Veikkaan juurikin, että BIOSin kautta käy palauttamassa windowsin vanhoihin asetuksiinsa. Pakko kyllä myöntää että on se ovela. 

Luin tuota jonkun suosittelemaa mustasukkaisuuskeskustelua (tässä linkki jos jotain kiinnostaa myös: https://www.vauva.fi/keskustelu/2564185/mustasukkaisen_kumppanin_sairai…) ja löysin sieltä jonkun STALKKAAJAN kirjoituksen, sekä vastauksen siihen. Tuosta voin ottaa hyvin mallia mieheni kohtaamiseen, jospa tästä olisi apua jollekkin toisellekkin: 

"

Hyvä jos tajuat itse, toiminta on väärin. Mutta tajuatko, että se on myös järjetöntä? Ethän koskaan voi saada varmuutta tai ainakaan et pitkäksi aikaa. Vaikka kännykässä ei olisi mitään, niin voihan olla koneella. Jos ei ole, niin ehkä on poistettu. Jos ei ollut tämän kanssa niin ehkä tuon. Jos ei ollut jonkun kanssa eilen, niin ehkä on huomenna. Tuolle ei tule ikinä loppua. Et voi koskaan löytää mistään todistetta siitä, että kumppani ei ole pettänyt eikä petä.

Tarinasi todentaa myös sen, mitä arvelenkin: sellainen, joka itse pettää, kuvittelee koko ajan toisen pettävän, Jos itse oikeasti pitää uskollisuutta selviönä, ei fantasioi kumppaninkaan pettämisestä.

Oletko harkinnut terapiaa? Kykenetkö tekemään päätöksen stalkkaamisen lopettamisesta? Eikö se vain ylläpidä sairauttasi? Etkö voi muutenkaan hyväksyä elämässä sitä, ettei kaikkea voi hallita. Et omista kumppaniasi, hän voi milloin vain löytää toisen tai haluta muuten erota. Se pitää hyväksyä. Jos haluaa kumppaninsa pitää, hänen olonsa pitää olla kanssasi luottavainen, luotettu ja turvallinen - ja vapaa! Kukaan ei halua jäädä vankilaan tai olla aina epäilyn kohteena."

- AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy kaiveluun on varmaan se, että on itse etsimässä seksiseuraa treffipalstoilta.

Vierailija
44/46 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, että hän tekee noin?

Minä olen sitä mieltä, että asenna keylogger, voisitko asentaa web-kameran kuvaamaan touhujaan? Silloin ei voisi kiistää, kun oma naama on kuvassa tutkimassa konettasi.

Sähköpostissa näen hotmailista lokista, että hänen ip-osoitteellaan on käyty työpäiväni aikana kirjautumassa sisään. Kotona katson windowsin event wieveristä systeemitiedot, josta totean että jaa konettani on käynnistelty myöskin työpäiväni aikana. Sieltä totean myös että käynnistys on tehty offline tilassa vanhoilla tiedoilla eli salasanalla minkä hän tietää. Ennen myös facebookista näin ihmeellisiä ip-osoitteita joilla oli käyty ennenkuin hän hoksasi tyhjentää sen. 

Myöskin selaimessa kun avaan koneen, on saattanut jäädä historiapalkki sulkematta jota en koskaan avaa yms. Eli ei ole kuvitelmaa vaan faktaa. 

Keyloggerin kannalla itsekin olen, saan varmasti pidettyä tunteeni kurissa niinkuin olen monta kuukautta saanut jo tähänkin asti, kerätä oikeaa dataa ja saada lopulta tietää mitä hän touhuaa ja sitten kohdata hänet. Web-kameraa en valitettavasti saa laitettua pelkästään jo työpisteen sijainnin takia (ei ole mitään mihin piilottaa). Se olisi kyllä erinomainen keino, harmi vaan että vissiin taitaisin itse syyllistyä sitten rikokseen mikä ei ole hyvä jos joudun tämän asian joskus oikeuteen viemään... :D 

- AP

En kyllä epäillytkään että kuvittelisit, en vain tiennyt mistä tuollaisen saa tietää. Mitä tapahtuisi, jos vaihtaisit salasanasi? Mieshän ei voisi kysyä, miksi olet sen vaihtanut, koska muuten paljastaisi itsensä.

Jos haluat kuitenkin kuvaakin miehestä, voisit laittaa työpöytään pienen "Tallentava kameravalvonta"-kyltin ja hankkia niitä salakameroita. Ainakin kynissä on nykyään ja napeissa, jättäisit sitten sen vain johonkin hyvään paikkaan.

Jos oikeuteen joutuisit viemään tämän asian, en tiedä riittäisikö lokitiedot ja sanot, ettet ole ollut sinä kun olet ollut töissä. Se on uskoakseni aika heikkö näyttö, joten siksi kuva olisi parempi. Etkä silloin tietääkseni rikkoisi lakia, jos tosiaa laittaisit sen kyltin pöydälle näkyviin.

Mies? Minä oletin että ap on mies ja urkkija-puoliso nainen...

Vierailija
45/46 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen mustasukkainen käytös on todella suuri varoitusmerkki. Itse en uskaltaisi jäädä suhteeseen jossa toisella osapuolella on noin valtava kyttäyksen ja kontrolloinnin tarve.

Jokatapauksessa vastauksia kysymyksiisi. Ehkä et joutuisi syyttämään suoraan miestäsi, vaan kysyisit että kuka on kirjautunut sähköpostiisi kl. 12:00 kotoasi? Onko miehelläsi ollut joku kaveri kylässä joka on hakkeroitunut? Vaikka kyse on sataprosenttisesti miehestäsi, et syytä näin häntä suoraan vaan annat hänelle vähän enemmän tilaa. Tällä varjolla voit myös hyvin asentaa vaikka kameran tai muun kryptauksen, koska "joku" käy koneellasi ilman lupaa (et toki syytä suoraan miestäsi).

Kaiken kaikkeaan asentaisin kaikki mahdolliset salasanat ja blokkaukset jottei kukaan muu pääsisi koneelleni. Sitä kautta pääsee sähköpostini, facetilini yms lisäksi helposti myös pankkitietoihini jne, joten kyseessä ei todella ole mikään pikkuasia!

Vierailija
46/46 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oliko penkonut eilen konetta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi