Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä järki noissa YEL-maksuissa on?!

Vierailija
17.12.2018 |

Siis aivan hirveitä summia saa maksaa kuukaudessa jos aikoo jäädä eläkkeelle 70-vuotiaana ja saada eläkettä 800 €/kk ennen veroja! Miten kukaan viitsii maksaa tuollaisia, jo se kun laittaa minimitulon niin maksu on parisataa/kk.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työeläkesysteemi tarvitsee säkkikaupalla rahaa maksaakseen 63-vuotiaina eläköityneille suurten ikäluokkien ihmisille. Kaikki nuoremmat tarvitaan maksajiksi, myös yrittäjät.

Vierailija
2/12 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeen vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeen vuoksi.

Mutta mikä järki maksaa 400 €/kk että saat 900 €/kk 70-vuotiaana? Siihen vielä työttömyyskassamaksut erikseen, ne saisivat tuolla hinnalla kuulua YEL:n piiriin! 

Vierailija
4/12 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret ja laiskat ikäluokat ei viitsi tehdä töitä, joten sinä maksat niiden etelänmatkat ja muun hurvittelun. Omat asuntolainansahan ne on maksaneet pois jo aikoja sitten.

Vierailija
5/12 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeen vuoksi.

Syntyvyys on juuri romahtanut niin alas, ettei ap itse saa noista rahoista mitään takaisin. Heti eduskumtavaalien jälkeen on pakko alkaa touhuta uutta eläkeuudistusta. Taaskaan maksussa oleviin eläkkeisiin ei kajota, pelkästään kaukaisessa tulevaisuudessa alkaviin.

Vierailija
6/12 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko joku vielä, joka ei ollut ymmärtänyt, että koko eläkejärjestelmämme on pyramidihuijaus, ponzi-scheme, jossa uudet tulokkaat maksavat edellisille rahat.

Hieman kaunistellen voisi sanoa, että koko eläkejärjestelmämme on räikeä petos. Maksat enemmän kuin mitä tulet saamaan takaisin.

Vierailija
7/12 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis aivan hirveitä summia saa maksaa kuukaudessa jos aikoo jäädä eläkkeelle 70-vuotiaana ja saada eläkettä 800 €/kk ennen veroja! Miten kukaan viitsii maksaa tuollaisia, jo se kun laittaa minimitulon niin maksu on parisataa/kk.

Tossa on vielä se, että toi on pakollinen asia olla. Kun leikkiin lähtee, niin kannattaa toivoa että onnistuu, koska raha tiettyyn suuntaan kelpaa, mutta kun joudut kuseen ja tarvit itse niin menee byrokratian rattaisiin. Loppupeleissä yrittäminen ei niinkään edes kannata. Ite olen niin täynnä kaikenlaisia maksuja, että olen monesti miettinyt miksi edes on firma. Ok, mulla on kyllä tulopuoli enemmän kun kunnossa, mutta kun vertaan lukuja siihen mitä siis minä itse toiminnallani teen ja tienaan, niin ei toi jako ihan kohillaan ole. Siksi olen sijoittanut rahojani ja firman arvo on noussu sen verran, että myyntiin menee kohta.

Kai kuitenkin vähennät vakuutusmaksut verotuksessa silti.

Vierailija
8/12 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sairastut, saat sairauspäivärahaa ja työkyvyttömyyseläkettä, jos sattuu huonosti käymään terveyden kanssa. Mutta todellakin YEL-eläkemaksu on tosi huono sijoitus, jos vertaa esim pankkien eläkevakuutussijoituksiin tai vaikka osakesijoituksiin. Olen itse jo eläkkeellä. Olisi kannattanut ennemmin maksaa noihin itse valitsemiini sijoituskohteisiin ja YEL- maksuun vain minimi.

Vähän auttaa, kun saat kuitenkin vähentää YEL-maksun verotuksessa.

Vierailija
9/12 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tossa on vielä se, että toi on pakollinen asia olla. Kun leikkiin lähtee, niin kannattaa toivoa että onnistuu, koska raha tiettyyn suuntaan kelpaa, mutta kun joudut kuseen ja tarvit itse niin menee byrokratian rattaisiin. Loppupeleissä yrittäminen ei niinkään edes kannata. Ite olen niin täynnä kaikenlaisia maksuja, että olen monesti miettinyt miksi edes on firma. Ok, mulla on kyllä tulopuoli enemmän kun kunnossa, mutta kun vertaan lukuja siihen mitä siis minä itse toiminnallani teen ja tienaan, niin ei toi jako ihan kohillaan ole. Siksi olen sijoittanut rahojani ja firman arvo on noussu sen verran, että myyntiin menee kohta.

Vähennän mutta ei lohduta, nytkin itken. Olen niin väsynyt, katkera ja täynnä tätä pskaa. Kadehdin palkollisia joilla on huoleton elämä, 4 viikon vuosilomat ja tienaavat samalla työllä n. 10000 €/v enemmän kuin minä. Haen aktiivisesti palkkatyötä mutta en saa kutsua edes haastatteluun. En jaksa. 

-ap 28 v, jolla yel 260 €/kk ja tavoite-eläkeikä 70-v, jolloin eläkkeen pitäisi olla 910 €/kk. 

Vierailija
10/12 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähennän mutta ei lohduta, nytkin itken. Olen niin väsynyt, katkera ja täynnä tätä pskaa. Kadehdin palkollisia joilla on huoleton elämä, 4 viikon vuosilomat ja tienaavat samalla työllä n. 10000 €/v enemmän kuin minä. Haen aktiivisesti palkkatyötä mutta en saa kutsua edes haastatteluun. En jaksa. 

-ap 28 v, jolla yel 260 €/kk ja tavoite-eläkeikä 70-v, jolloin eläkkeen pitäisi olla 910 €/kk. 

No sit ei auta kun hommata rikas puoliso.

Vierailija
11/12 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Ap alat miettiä, että aloitatte yrittämään lasta, niin nosta ihmeessä Yel-tuloasi ajoissa, mieluumin jokunen kuukausi ennen yritystä, koska äitiyspäivähaha maksetaan Yel-tulon mukaan. Silloin on myöhäistä, kun pulla on jo uunissa.

.

Sairastaminen ei myöskään kannata pienellä Yel-tulolla, koska sairauspäivärahat tulevat myös Yel-tulon mukaan.

Vierailija
12/12 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Ap alat miettiä, että aloitatte yrittämään lasta, niin nosta ihmeessä Yel-tuloasi ajoissa, mieluumin jokunen kuukausi ennen yritystä, koska äitiyspäivähaha maksetaan Yel-tulon mukaan. Silloin on myöhäistä, kun pulla on jo uunissa.

.

Sairastaminen ei myöskään kannata pienellä Yel-tulolla, koska sairauspäivärahat tulevat myös Yel-tulon mukaan.

Kuka hullu tähän h-lvettiin lasta tekis?!  Maksan vaan että saisin edes jotakin turvaa jos sairastunja pitäähän mun nyt kumminkin jotain eläkettä kerryttää. En tiedä elänkö sinne asti tällä menolla. 

-ap