Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA! Miten päästä lääkäriin halvalla? Terveyskeskus? Korvis korvan sisällä

autsmiu korva
17.12.2018 |

Ööh, mulla siis korva turvonnut uudesta lävistyksestä, ja se timanttiosa on tippunut korusta, ja se ''koura'' mikä pitää sitä timanttia on sitten noin 3 mm korvalehden sisällä.
Oon 17, ja vakuutukset on, mutta äiti tappais mut jos sais tästä tietää.
Omaa rahaa on tilillä n. 400 ja asun omillani Turussa, mutta mihin paikkaan mun nyt kuuluisi mennä?
Eikse oo terveydenhuoltokeskus tai joku mikä on kunnan asukkaille melkein ilmainen tms? Voisin joku 60 mielellään heittää lääkäriä varten.
Tä korva pitäis varmaan paikallispuuduttaa ja tehä joku viilto että ton saisi ulos.
Oon ny 2 pvä ollut tietoinen tästä, enkä ite saa millään tota ulos...
Mitä teen?? En oo siis koskaan mennyt lääkärille yksin. :(

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutista avuttomalle.

Vierailija
2/21 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei äiti tapa.

Kerro äitille. Menet vaikka yksityiselle lääkäriasemalle, sullahan on vakuutus! Onko suoraveloitettava vai maksatko ensin itse ja haet vakuutuksesta rahat takaisin.... Äiti neuvoo, jos et itse tiedä vakuutuksestasi tarkemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös julkinen terveydenhuolto ole alaikäisille maksutonta?

Vierailija
4/21 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se on vaan niin vastaan kaikkia lävistyksiä, joudun joka tapauksessa itse maksamaan oman aiheutetun hallan, ni onko sillä väliä että meneekö yksityiselle vai julkiselle? Eihän julkinen maksa paljoa?

Vierailija
5/21 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita päivystysapuun numero 116117

Vierailija
6/21 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen on ilmainen. Mene terveyskeskukseen.

Ensiapuna irroita koru, jos pystyt, ja huuhtele runsaalla vedellä. Desinfioi jos on ainetta.

Lääkäri irrottaa korun jokatapauksessa.

Vierailija
7/21 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvä vit tu. Soita aamulla lähimmälle terveysasemalle ja homma lähtee siitä eteenpäin. Voivat ottaa sinne tai ohjeistavat toiseen paikkaan. Ja soitto heti kun aukeaa. On se niin hankalaa.

Vierailija
8/21 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi äitisi olisi onnettomuudesta vihainen? Onko kaupungissa jotain neuvontanumeroa, johon voit soittaa ja kertoa tilanteen? Kertovat, mihin sinun pitää mennä.

Tai sitten varaat ajan yksityiselle korvalääkärille suoraan, jos on kerran se vakuutuskin.

Vierailija
9/21 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suotta enää kiduta itseäsi. Soita äidille.

Yleensä äideillä ei ole tapana olla pitkävihaisia.

Vierailija
10/21 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/21 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos valtavasti kaikille tämän uusiavuttoman auttamisesta!

Soitan huomenna heti Turun Terveyskeskukseen, josko he sieltä osaisivat auttaa tarkemmin.

Meinasin soittaa päivystysapuun, mutta siinä edellytyksenä, että menee tai on matkalla päivystykseen ilmeisesti... Koitan tässä samalla googlailla, että oisko joku numero mihin voisin soittaa...

Tää minu äiti osaa olla hieman tempperamenttinen ja stressaa aivan liikaa terveydestäni, joten ehkä kerron asiasta, kun olen tämän saanut hoidettua kuntoon. Tosi aikusmaista i know en haluu et tyhäm äiti huutaa1!!1!

Vierailija
12/21 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos, et tiedä, mille asemalle kuulut, voit soittaa mille vaan, niin he siellä sitten kertoo.

Vierailija
13/21 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse menisin päivystykseen tai jotenkin tilaisin ajan terveyskeskuksen yleis/korvalääkäriltä. Tai helpoin on päästä, jos koulussa olet, terveydenhoitajan kautta lääkäriin

Vierailija
14/21 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin apteekeissa on sairaanhoitajan vastaanottoja. Noistakin voit saada tarvittavan hoidon. Maksaa vähemmän kuin lääkärin vastaanotto. Mutta halvin lienee sinun ikäiselle terveyskeskus, todennäköisesti sielläkin sairaanhoitaja hoitaa sinut.

Vierailija
15/21 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko se korvis korvakäytävässä vai painunut korvalehden sisään jotenkin? En aivan ymmärtänyt.

Vierailija
16/21 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin justiinsa, että terveydenhuolto on suurimmaksi osaksi ilmaista alle 18 v nuorille hmmm sinne siis :D

Korvis on siis painunut sinne korvalehdessä olevaan korvakorureijän sisään

Kiitos vielä kaikille avusta!

Vierailija
17/21 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verorahojen tuhlausta. Pitikö ottaa joku ihqdaa korvis!??! Ei hemmetti tuota uusavuttomuuden ja typeryyden määrää.

Vierailija
18/21 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko korun osa siis tippunut korvakäytävään ja tullut samalla korvakäytävän tulehdus? Vai onko lävistyksen kohdassa tulehdus ja korun osa jäänyt kudoksen sisään? Mene terveyskeskuspäivystykseeb näyttämöän.

Vierailija
19/21 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korun osa on jäänyt kudoksen sisään. Ei tuu mätää, mutta turvonnut on tosi paljon.

Vierailija
20/21 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin samanlaisessa tapauksessa kouluterkkarille jossa oli myös lääkäri, eivät suostuneet tekemään MITÄÄN. Mä sitten itse revin korun pois ihon sisältä, sattuihan se jumalattomasti, mutta sain sen pois. Jälkihoito on tärkeää, ettei tulehdu pahemmin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän