Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä astiasarjoja teillä on?

Vierailija
17.12.2018 |

Olisi mukava kuulla. Meillä on hyvin, hyvin perinteistä, 24h lautasia, Kartio-laseja väliväreissä (asutaan outletin vieressä) ja .. totta kai Savoniaa aterimina! Kastehelmeä tarjoiluastioina.

Ultima Thulen lasit ovat mielestäni kauniit, millaisiakohan ovat käytössä?

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä turkoosia teemaa, ne ovat kuitenkin siistit ja hyvät lautaset mutta valkoinen on niin nähty niin en sitä halunnut. Olen nyt rakastunut siihen joulunpunaiseen en tiedä miksi!!

Vierailija
22/70 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnöksi saatu Valencia-astiasto, tosin arkikäytössä Teemaa. Lasit ja aterimet sitä sun tätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhaa 70-luvun painavaa Arabiaa lautasissa. Lautasista löytyy myös kaksi Pentikin sarjaa ja yksi nuorempi Arabian sarja 90-luvulta.

W&B on käytössä vain silloin kun syömme hopeilla.

Vierailija
24/70 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekalaista sakkia, tyyliin "kun halvalla sai". Viola sulatejuusto laseja, 80-luvun lasilautasia, joissa lehtikuvio, apila lehden tonttulautasia, äidiltä saatuja aterimia, englantilaisia keltaisia lautasia ja joulumarkkinamukeja, joista tykkään.

Vierailija
25/70 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaiset ovat muuten ihan hulluna tuohon Iittalan vanhaan Ultima Thuleen! Viinilasit, olutlasit, snapsilasit ja kuoharilasit löytyivät jokaisen designiin hurahtaneen perheen asunnoista ja niistä tarjoilivat meille juomat kun pistivät parasta peliin. Kävin nimittäin ruotsinserkkuni kanssa vierailulla muutaman ruotsinruotsalaisperheen luona kun siellä oli mm Luciajuhlaa ja olin ihmeissäni noista laseista :D Niiden arvo nousi heti minun silmissäni kun niitä käyttävät ihmiset olivat kauniita ja tyylikkäitä ja heillä oli upeat kodit.

Vierailija
26/70 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arabian Nero, mustaa ja valkoista

Iittalan Teema, valkoista

Iittalan Taika, mustavalkoiset

Nuo kaikki sopivat hyvin yhteen ja ne pystyy tiskata koneessa.

Sitten joku tanskalainen vähän arvokkaampi sinivalkoinen astiasarja jonka nimeä en nyt muista, jonka mieheni on saanut sukulaisiltaan omaan kotiinsa kun valmistui, ennen minun tapaamista.

Minulla oli tavatessamme mm. Arabian Harlekiini-sarjaa, niitä en ole pitkään aikaan käyttänyt.

Viinilaiseissa on kaikkea Versacesta Swarovskiin ja IIttalan Tapioa sekä Essenceä, ja jotain Italiasta tutuilta saatuja massiivisia, raskaita kristallilaseja.

Vierailija
27/70 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei astiafanit ja -tietäjät, voisitteko auttaa. Tiedättekö ne LIV-kanavan mainostaukojutut jotka siis tuli mainosten välissä jossa yhdessä niistä nainen asetteli isoja eri värisiä ja kristallisia viinilaseja? Tunnistiko kukaan niitä laseja? Tarvitsisin sellaiset! :)

Vierailija
28/70 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekalaista värikästä lähinnä 70-luvulta. Seassa ikeaa ja iittalan primaveraa. Tykkään väreistä ja vältän valkoista ja kirkasta lasia. Aterimet vanhaa sorsakoskea.

Vierailija
29/70 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsalaiset ovat muuten ihan hulluna tuohon Iittalan vanhaan Ultima Thuleen! Viinilasit, olutlasit, snapsilasit ja kuoharilasit löytyivät jokaisen designiin hurahtaneen perheen asunnoista ja niistä tarjoilivat meille juomat kun pistivät parasta peliin. Kävin nimittäin ruotsinserkkuni kanssa vierailulla muutaman ruotsinruotsalaisperheen luona kun siellä oli mm Luciajuhlaa ja olin ihmeissäni noista laseista :D Niiden arvo nousi heti minun silmissäni kun niitä käyttävät ihmiset olivat kauniita ja tyylikkäitä ja heillä oli upeat kodit.

Aika monet tykkäävät Ultima Thulesta. Me asumme Suomen ulkopuolella, ja meillä on Ultima Thule -lasit edustuskäytössä. Kerää aina kehuja. (Ja toki kohtelias vieras aina kehuu jotain, mutta ei voi olla sattuma, että laseja tullaan minulle erikseen usein kehumaan). Toinen, mikä kerää kehuja on Taika-astiasto. Minulla on juhlavampia eurooppalaisia myös, mutta ei niitä kukaan kehu. Taikaa kehutaan.

Vierailija
30/70 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lautasina Teemaa ja Taikaa, laseina Kartiota. Kahviastiastona Taikaa myöskin, viinilaseina Villeroy&Boch. Kaikista tykkään ja ovat hyvin kestäneet käyttöä :)

Vierailija
31/70 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermansaven valkoinen Oliivi.

Savonia

Iittallan kekkerit -laseja

Ultima thule jälkkärikippoja ja tarjoiluastioita. Rumat, ostaiskohan joku? Olisin halunnut solarista, mutta valmistus loppui kun olin ehtinyt pari kippoa ostaa.

Prisman jotkut halvat viini- ja olutlasit, sekä arkilasit.

Careliat ja arcticat laitoin eteenpäin kun äidin kotia tyhjensin.

Jonkin verran sinistä kiltaa.

Vierailija
32/70 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastan kauniita astioita ja luen nämä ketjut niin mielelläni!

Tällä hetkellä tulee useimmiten katettua Villeroy & Bochin Petit Fleur.

Et kuitenkaan itse kata kauniita astioita, vaan tuommoisen lastenastiastolta näyttävän hepposen. Oikeasti aivan kamalan näköinen.

Oletpas ilkeä ja tympeä ihminen 

Vierailija
33/70 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on laseina näitä paksuja laseja, joihin tuntuu nykyään törmäävän joka ravintolassa. Onko muilla näitä? https://miadesign.fi/wp-content/uploads/juomalasi.jpg

Vierailija
34/70 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on laseina näitä paksuja laseja, joihin tuntuu nykyään törmäävän joka ravintolassa. Onko muilla näitä? https://miadesign.fi/wp-content/uploads/juomalasi.jpg

Anteeksi, tarkoitin siis näitä: https://fi.warriorcoffee.com/tuotekuvat/1000x1000/aunt_hobbit_3.5dl.jpg

Vierailija
35/70 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te muut huomanneet kamalia jälkiä Iittalan valkoisissa isoissa Teema-ruokalautasissa? Ihan kuin niitä olisi hiestänyt jollain hiomakoneella eli tummia lyijykynän näköisä viivoja ja vaaleita laajempia laikkuja lautasen keskellä? Ollaanko me saatu joku kiinalaisvalmisteinen setti muutaman vuoden takaa? Ei kuitenkaan olla käytetty niitä päivittäin eikä hinkata niitä kovakouraisesti ruokailuvälineillä.

Jotkut vanhat Elloksen halpisastiatkin kestäneet paremmin ruokailua!

Vierailija
36/70 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean isoja matalia lautasia. Teeman syviä vihreitä kippoja.

Jugurttipurkkeja juomalaseina. 6 muumimukia.

Vierailija
37/70 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka-astiat violettia Illusiaa. Aterimet Savoniaa. Juomalasit kirkasta isompaa Aino Aaltoa sekä jotain nimetöntä vanhaa ohutta rösöistä lasia (samaa jälkiruokakulhot).

Kahvimukeina Rörstrand Grace tummanharmaa ja niihin valkoiset Grace asetit.

Myös valkoisia Rörstrand mukeja, joihin Rörstrand Filippa K mustavalkoiset asetit.

Teekupit ym myös violettia Illusiaa.

Tarjoiluastiat valkoista yksiväristä Illusiaa.

Lisäksi jotain muita...

Sinkkunainen

Vierailija
38/70 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrnan kahvikalusto ja Arabian Teemaa.

Muuten jotain sekalaista halpisrihkamaa.

Vierailija
39/70 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myrnan kahvikalusto ja Arabian Teemaa.

Muuten jotain sekalaista halpisrihkamaa.

Ai niin oli unohtua, japanilainen Imarin teeastiasto.

Vierailija
40/70 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lautasina minulla on englantilaisia Biltons-tehtaan oikeinkin retrohenkisiä tekeleitä. Juomalaseina on perinteiset sinappilasit jostain 60-luvulta. Aterimiksi on valikoitunut oranssikahvaiset Hackman Colorinat.

-sinkkumies-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi