Mitä astiasarjoja teillä on?
Olisi mukava kuulla. Meillä on hyvin, hyvin perinteistä, 24h lautasia, Kartio-laseja väliväreissä (asutaan outletin vieressä) ja .. totta kai Savoniaa aterimina! Kastehelmeä tarjoiluastioina.
Ultima Thulen lasit ovat mielestäni kauniit, millaisiakohan ovat käytössä?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Royal Doultonit käsinmaalattuine talvioineen.
Mutta Hyacinth, olet opetellut suomea eläkkeelläsi?
Oliskohan muki kotikulta tai Saimaa tai jotain.
Lautanen kaisaa. Muita en muista, jotain ellokselta saatuja kylkiäisiä on ja halpa-hallin laadukkaat aterimet muovikahvalla.
Vierailija kirjoitti:
Naapurin mämmikouralle pari mukia näiden lisäksi.
Corona, kastehelmi, ruokailuvälineet tietty Kareliaa.
Meillä on Pentikin valo-sarjaa astiat, laseina Iittalan kartiota ja essenceä, aterimina joku villeroy&bochin sarja. Lisäks tarjoiluastioina ja satunnaisina kippoina on kastehelmiä.
Kaikista oon pitäny ja ovat hyvin kestäneet käyttöä.
Paratiisia, Careliaa ja Ultima Thulea. Tiedän, tylsiä ovat!
Arabian Kosmos, Otso ja Ruska lautaset (koko serviisit) löytyy kuudelle. Kaikkiin näihin on vielä uuniastiatkin.
Aterimia on Hackmanin Scandiat, Polarit ja Mangot - kaikkia kuudelle ja lisäksi Ikean 365+.
Juomalaseina on Riihimäen Lasin Pubit. Lisäksi on Bormioli Islanda-lasit ja tietenkin aromi- sekä viinilasit.
M 42
Valkoiset Teema-lautaset, Savoniat ja vaaleansiniset Kartiot ja Taika-mukit
Ruokalautasia on 24h-sarjaa ja Arabian vanhoja lautasia (en tiedä nimiä).
Kahviastiastoja on kerääntynyt vähän monenlaista. Olen kerännyt Taika-sarjaa valkoisena ja Lumi-sarjaa. Sitten on keltaista Teemaa, kooltaan ne ovat muumimukia pienempiä. Taika-kupeille olen ostanut vain kuppien aluslautaset. Pullalautasiksi olen kerännyt niille kirppiksiltä vanhoja lasilautasia. Haluaisin alkaa kerätä jotain Arabian vanhaa sarjaa, mutta en ole osannut vielä päättää, että mikä olisi kiva. Haluaisin myös jonkun jouluastiaston.
Olen sinkku, joka ei järjestä koskaan juhlia. :D
Rakastan kauniita astioita ja luen nämä ketjut niin mielelläni!
Tällä hetkellä tulee useimmiten katettua Villeroy & Bochin Petit Fleur.
Jotain brittiläisiä valkoisia ruokalautasia, syviä ja matalia, saatu appivanhemmilta kun muuton yhteydessä karsivat tavaraa.
Kierrätyslasiset juomalasit, sama tarina, ei tietoa valmistajasta
Ikean valkoviinilasit ja kuohuviinilasit.
Iittalan Ego-sarjaa teekupit ja pikkulautasia.
Savonia-aterimet, saatu minun lapsuudenkodistani kun ostivat uudet.
Ultima thulen snapsilasit, ja jotkut kristalliset isovanhempien peruja.
Sekalainen seurakunta siis. Valkoista ja kirkasta lasia kaikki paitsi juomalasit vihertävät, joten sopivat yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne ole tylsiä, jos tykkäät niistä! Mikä väri paratiisia?
Meilläkin on kyllä monenlaista sarjaa käytössä: lautaset arkikäytössä Teemaa ja pyhänä Tanssia. Myös joitakin Ikean lautasia löytyy. Lasit on Vernaa(?), kastehelmeä ja Ikeaa, mukit muumeja. On myös Pentikin kahviastiasto, tarjoiluastiat Teemaa, Pentikkiä, Kastehelmeä, Arabiaa ja muita sekalaisia.
Mitä pidätte Arabian Talvikista? Minusta se on kaunis, mutta vähän pienehkö, kuten vanhemmat astiat usein on.
Vierailija kirjoitti:
:DDD
En ole omistanut yhtäkään astiasarjaa eläissäni, enkä tietoisesti tule omistamaankaan.
En tykkää yhdestäkään koko sarjasta, koska kokonainen sarja on tylsä. Osia on niin monesta, että en jaksa luetella.
Vierailija kirjoitti:
Meillä samat ja en pidä niitä yhtään tylsinä.
Vierailija kirjoitti:
Rakastan kauniita astioita ja luen nämä ketjut niin mielelläni!
Tällä hetkellä tulee useimmiten katettua Villeroy & Bochin Petit Fleur.
Et kuitenkaan itse kata kauniita astioita, vaan tuommoisen lastenastiastolta näyttävän hepposen. Oikeasti aivan kamalan näköinen.