Millainen työnjako teillä on jouluvalmisteluissa? Oletko tyytyväinen tilanteeseen?
Meidän perheessä on vanhemmat ja teini, ja jouluvalmistelut menee näin:
-Koristelusta vastaan minä teinin kanssa, koska meistä se on mukavaa mutta miestä ei kiinnosta.
-Lahjat hankitaan yhdessä miehen kanssa, teini antaa yleensä jotain pientä itse tehtyä
-Leivon joulutorttuja, teini osallistuu joskus. Tykkään leipomisesta, joten ei stressaa. Piparit ostetaan valmiina, koska niitä menee niin vähän että turha leipoa.
-Ruuat laitetaan yhdessä miehen kanssa. Tosi vähän on perinteisiä jouluruokia, koska niitä menisi meillä niin vähän ettei tunnu järkevältä laittaa esim. jotain yhtä annosta lanttulaatikkoa (vain yksi perheessä tykkää eikä hänkään haluaisi syödä useammalla aterialla) tjsp. Kaloja on, mutta ei juuri muuta. Ruuat valitaan ihan sen perusteella mitä minäkin vuonna halutaan. Ai niin, aattona lounaaksi on riisipuuroa, sen teen minä koska minä sitä eniten haluan.
-Minä paketoin, koska tykkään siitä. Paketteja yleensä noin kymmenkunta joten ei ole iso homma, etenkin kun oman perheen paketit menee kestopakkauksiin.
-Normaali viikkosiivous, kaikki osallistuvat samalla tavalla kuin muulloinkin.
Lyhyesti voisi ynnättä, että jokainen osallistuu oman halunsa mukaan niihin juttuihin jotka kiinnostavat. Minä tykkään laittaa joulua eniten, ja teenkin eniten mutta ihan vaan siksi että oikeasti tykkään.
Kommentit (22)
Mies hankkii kuusen ja laittaa pihalle valot, minä teen kaiken muun mm laitan ruoat, joulusiivoan, ostan lahjat yms, kuusen koristelen minä sekä lapsi yhdessä.
Ap eihän sun mies tee juuri mitään.