Visalla aina vähintään 2000 2500 euroa käytetty. Onko muilla?
Visallani on 4500 luottoraja. En ikinä saa sitä nollille, vaan siellä on aina muutama tuhatta. Ja ulkomaan matkojen jälkeen, jonka teen kerran vuodessa, se on melkein tapisssa.
Olen vakitöissä, netto 2500.
Shoppailu, varsinkin nettishoppailu, kodin ja kesämökin sisustelu on mulla varmaan vähän liiallista.
Onko muilla visalla aina luottoa, vai maksaako ihmiset sen yleensä ihan kokonaan pois?
Kommentit (29)
Minulla on kahdessa luottokortissa velkaa. Molemmissa luottoraja on 4000 euroa ja toisessa on velkaa 3913 euroa tällä hetkellä ja toisessa noin 3250 euroa.
Kahdessa muussa luottokortissa raja on 1000 euroa/kortti ja niissä ei ole yhtään velkaa. Viides luottokortti sulkeutui aiemmin tässä kuussa, kun en ollut käyttänyt sitä aikoihin. Maksan luottokorttivelkaa noin 1000 euroa kuukaudessa eli menee vielä jonkin aikaa, että saan nuo maksettua. Sen jälkeen aionkin elää niin, ettei velkaa enää tule.
Vierailija kirjoitti:
Minulla myös 5000€ limiitti, ostan aina perheemme matkat kortillani. Lyhennän sitä aina 1000€ /kk, ja saatan myös laittaa sinne plussaa.
Oikeastaan mitään muuta en Visalla osta kuin lentolippuja ja hotellihuoneita. En shoppaile netissä koskaan vaatteita tai muuta krääsää.
Ei kannata laittaa plussaa millekään luottokorteille, se on eräs yleisin rahanpesun muoto ja teet elämäsi helpommaksi jos ei tahallasi lähde siihen että pankin pitää selvittää rahojen alkuperä.
T. pankissa töissä
Kävin viime viikolla hammaslääkärissä ja lasku oli 2600€. Unohdin siirtää rahaa käyttötilille, joten piti maksaa luottokortilla. Maksan sitten tammikuussa pois.
Minulla oli nuorena sama tilanne ja sitten päätin lopettaa kierteen. Leikkasin saksilla kortin poikki ja pidin "en osta mitään vuoden" näin pääsin luotosta eroon. Tämän jälkeen olen aina säästänyt laittamalla muutaman kympin kuussa säästötilille, joskus enemmän joskus vähemmän ja tällä ostan jos vaikka pesukone hajoaa. Suosittelen, elämä paljon stressittömämpää.
Mulla on aina käyttörahaa jemmassa, luottokorttia en tarvitse elämisen rahoittamiseen.
Jos tulot ovat 2,5k, ei luottoa pitäisi olla lainkaan. Entä jos jäät työttömäksi? Oletko ikinä tarkistanut, kuinka paljon saisit ansiosidonnaista? Muista vähentää siitä verot ja ainakin Visan minimilyhennys. Ja huomioi, että esim. jos saat potkut töistä saatat saada karenssia, ennen kuin ansiosidonnainen alkaa juoksemaan!
Mulla Visassa luottoaja 1000€. Käytän vain tarvittaessa, muutoin käytän kortin debittiä. Tällä hetkellä luottovelkaa 130€ ja se on maksettu pois heti kuun vika.
Maksan aina 100%. Mahdollisuus toki osiin, mutta tarpeetonta.
Luottoa on helppo käyttää, kun sitä on. Itse jokunen vuosi sitten laitoin poikki 2 luottorttia. Otin pankkilainan ja maksoin velat nopeesti pois. Masterin korot oli aika kovat. Niillä kuluilla maksoi kivasti sitä lainaa pois.
Halusin pois luottokierteestä. Nyt vain tuo Visa ja se riittää.
Lomaillessa tulee visaa käytettyä (lennot+hotellit), mutta muuten tuo on nollilla. 3000 limiitti.
Maksan kuukausittain nollille, saldot 0-1500 välillä. Luottoraja tais olla 2600.
Tällä hetkellä siellä on jotain 40€, puolet netistä ostettu joululahja ja toinen puoli saunalahden pikalataus.
Tammikuussa täytyy taas ostaa alesta ipanalle isompaa vaatetta.
Ostan Visalla vain junalipun VR-mobiilista ja joskus nettiostokset. Vittuako luottokorttia kannattaa pakkasella pitää?