Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko jonkun ulkonäkö muuttunut parempaan suuntaan raskauden jälkeen?

Vierailija
17.12.2018 |

Odotan esikoista, ja pelottaa oma ulkonäön rupsahtaminen enemmän, kuin kehtaa kenellekään myöntää. Olen tottunut olemaan pieni ja siro, ja googlettelen maanisesti eri diy-rasvoja ym. keinoja pitää raskausarvet loitolla...mietityttää myös oma tuleva, väistämätön univaje ja se, miten se vaikuttaa omaan ulkonäköön ja jaksamiseen ja aktiivisuuteen. Jos täällä on joku, joka kokee ettei raskaus ja lasten saanti ole vienyt ulkonäköä huonompaan suuntaan, olisin kiitollinen niistä pienimmistäkin tsempeistä! Olen täysin rakastunut lapseeni jo nyt ja odotan äitiyttä enemmän kuin mitään. Nyt olisi vain tärkeää saada kuulla, että kaikki eivät suinkaan leviä joka suuntaan synnytyksen jälkeen, vaan siitä voi myös palautua. Ja mikäli joillain on hyviä vinkkejä nopeaan palautumiseen tai raskausarpien ennaltaehkäisyys, otan niitä myös ilolla vastaan! :))

Saan hieman toivoa yhdestä kaveristani, joka näyttää mielestäni paremmalta äidiksi tultuaan. Hän oli tosin melkein sairaalloisen hoikka ennen raskautta, nyt hän on saanut vähän lisää painoa ja näyttää heti terveemmältä. Tämä on varmaan kuitenkin aika marginaalista...

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut huomaavinani, että erityisesti yksinhuoltajat tuppaavat näyttämään vanhemmilta ja väsyneemmiltä kuin muut äidit. Siihen on tietenkin ihan ilmiselvä syy, kun on itse vastuussa kaikesta. Kai ne isätkin sitten jotain tekee. Itsellä ei ole lapsia, mutta pelottaa kyllä että jos niitä joskus hankkii niin kuinka paljon sitä leviää ja lösähtää...

Miksi olet tässä ketjussa esittämässä itsestäänselvyyksiä (yksinhuoltajat on joo väsyneempiä ja keksit siihen syynkin, heureka!) ja haukkumassa äitejä? Ehkä niitä lapsia ei kannata tehdä jos sitä niin kauheasti pelkää "lösähtävänsä". Varmaan pääsisi yhteiskunta vähemmällä kun sinä et lisääntyisi. 

No nyt kuulostaa kyllä niin katkeralta YH-mammalta, ettei paremmasta väliä. Aika ilkeää sanoa ihmiselle että yhteiskunta pääsisi vähemmällä jos ei lisääntyisi, vaikka tuo kommentti nyt olikin vähän turha. Huokuu tuon takaa nuori ihminen joka ei ehkä kauhean syvällisesti ole asiaa miettinyt. Ei tarvitse silti heti lytätä. 

- Toinen yh-äiti

Vierailija
62/78 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään muulla ollut ongelmana raskausajan akne?? En tajua mitä sen kanssa pitäisi tehdä, kaikkialla aina vaan hoetaan kuinka ihon pitäisi nimenomaan hehkua ja olla parhaimmillaan mutta minulla kukkii naama niin että hyvä kun kaupassa kehtaan käydä! Eikä siis ikinä aikaisemmin ole ollut mitään finnejä, teininä nyt muutama, mutta ei mitään aknea. Toivottavasti tää helpottais kohta, ihan hirveä olo. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen että oon paremman näköinen nyt. Rinnat kasvo, lantio leveni hiukan. Ennen olin tosi hoikka ja kun oon myös pitkä, se näytti vähän hontelolta. Nyt on ns täytettä kropassa. Arpia tuli tietty mut nekin haalenee ajan kanssa. Tsemppiä.

Vierailija
64/78 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan raskauden jälkeen hoikistuin ja kiinteydyin paremman näköiseksi kuin koskaan aiemmin (aloitin juoksuharrastuksen tosissani ja söin tosi terveellisesti), en tosin ollut ennen raskauttakaan ylipainoinen. Tokan raskauden jälkeen en valitettavasti päässyt enää noihin mittoihin, mikä oli kyllä omaa laiskuutta, en tosin vieläkään ollut ylipainoinen. Kolmonen on nyt 2 viikkoa, saa nähdä miten käy.

Vierailija
65/78 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdeksän kuukautta on naisen elämässä verraten lyhyt aika. Ei ole mitään estettä sille, ettetkö voisi palautua hyvin ja näyttää jopa paremmalta kuin ennen. Äidiksi tultuani itse ainakin sain sellaista itsevarmuutta, mitä minulla ei aikaisemmin ollut, sellaista hälläväliä -asennetta muiden mielipiteistä ja sitä kautta rohkeutta tehdä esim. enemmän itseni näköisiä tyylivalintoja. 

Eli pukeuduit lapsesi kanssa samanlaiseen me&i-mekkoon ja trikoopipoon? ;)

Vierailija
66/78 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tätä kroppaa voi kolmen lapsen jälkeen sanoa paremmaksi kuin ennen, jos ihan puhtaasti estetiikasta puhutaan. Mutta se toimii hyvin, joten olen kiitollinen. 

Vierailija
67/78 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aihe. Minuakin tämä kovasti huolettaa. Olen aina ollut hoikka androgyyni ja tämä hoikka androgyyni on minun kauneusihannekin. En missään nimessä haluaisi minkäänlaista pehmeyttä minnekään, isommat rinnat olisivat todella ällöttävät, roikkuva vatsanahka kauhistus. Mulle ei olisi mikään kehu, jos joku kuvailisi minua "ihanan pehmeäksi." Hyi h3lvetti! Mutta jos se on se hinta, minkä lapsesta joutuu maksamaan, niin ilollahan sen maksaa. Ei voi mitään. Kai sitä pitäisi yrittää omaksua uudenlainen kauneusihanne sitten. Kaikki vartalot ovat kauniita ja niin edelleen! 

Vierailija
68/78 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko oli tulla kirjoittamaan vähän miesnäkökulmaa tähänkin asiaan. Tuntuu että naiset stressaa tästä ihan älyttömästi mutta ainakin minun mielestä turhaan. Raskaana oleva nainen on tosi kaunis sellaisella hiljaisesti hehkuvalla ja lämpimällä tavalla. Tuore äiti on liikuttava näky väsymyksensä ja pehmeän ruumiinsa kanssa. Eräs naispuolinen kaveri sai lapsen vähän aikaa sitten ja vaikka hän ei sitä itse tunnu näkevän, hän on mielestäni nykyään paljon kauniimpi kuin ennen! Aina siis ollut tosi huomiotaherättävä ja näyttävä, mutta nyt hänessä on sellaista lempeyttä mitä ennen ei ollut. Tykkään siitä ettei hän enää juurikaan meikkaa ja hän kantaa itsensä nykyään anteeksipyytelemättä ja arvokkaasti. Naisen ruumishan on tehty synnyttämään ja hölmöjä on ne miehet, jotka ei tätä osaa arvostaa. Naiset ovat Elämä itse.

Oksensin hieman suuhun.

Vierailija
69/78 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko oli tulla kirjoittamaan vähän miesnäkökulmaa tähänkin asiaan. Tuntuu että naiset stressaa tästä ihan älyttömästi mutta ainakin minun mielestä turhaan. Raskaana oleva nainen on tosi kaunis sellaisella hiljaisesti hehkuvalla ja lämpimällä tavalla. Tuore äiti on liikuttava näky väsymyksensä ja pehmeän ruumiinsa kanssa. Eräs naispuolinen kaveri sai lapsen vähän aikaa sitten ja vaikka hän ei sitä itse tunnu näkevän, hän on mielestäni nykyään paljon kauniimpi kuin ennen! Aina siis ollut tosi huomiotaherättävä ja näyttävä, mutta nyt hänessä on sellaista lempeyttä mitä ennen ei ollut. Tykkään siitä ettei hän enää juurikaan meikkaa ja hän kantaa itsensä nykyään anteeksipyytelemättä ja arvokkaasti. Naisen ruumishan on tehty synnyttämään ja hölmöjä on ne miehet, jotka ei tätä osaa arvostaa. Naiset ovat Elämä itse.

Oksensin hieman suuhun.

Mikä tuossa nyt noin ällöttävää oli?

Vierailija
70/78 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näytän vartalosta paremmalta kuin ennen lasta. Olin kanssa tosi pieni ja siro ennen raskautta, mutta lapsen saannin myötä lantio leveni ja näytän nyt pieneltä, sirolta ja naiselliselta. :) rinnat ei pysynyt kyllä sellaisina kuin olisin halunnut vaan on vähän tyhjät verrattuna entiseen.

Raskausarpia ei tullut, käytin koko raskauden manteliöljyä monta kertaa päivässä vatsan iholle. Ja raskauskiloja tuli vain 9-10kg ja ne putosi synnärille/imetyksen myötä.

Naama on ihan yhtä tavallinen/ikäisensä näköinen kuin ennenkin.

Vierailija
71/78 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että synnytyksen jälkeen kiinnostaa enemmän muut asiat kuin peilikuva. Halutessasi saat itsesi ihan niin timmiksi kuin intoa piisaa.

Ja kannattaa muistaa että paikat rupsahtaa ajan myötä vaikka et yhtään lasta hankkisi. Esim olkavarsista näkee vanhenemisen. Mutta todellakin luulen että laitat asiat mielessäsi tärkeysjärjestykseen :)

No kyllähän se oma ulkonäkö kiinnostaa sittenkin ja varsinkin sitten. Mitä paremmin itse voi ja mitå tyytyväisempi on itseensä sen parempi vanhempi ja puoliso on. Nainen on ennen kaikkea nainen ja sitten vasta äiti.

Ei kumma että tulee eroja ja miehet pettää jos naiset ei välitä ulkonäöstään ja itsestään kaikin puolin tultuaab äidiksi

Vierailija
72/78 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni pykkäsi 5 lasta. Oli väsynyt ja vanha siihen asti kunnes pienin meni yläasteelle. Sitten puhkesi uuteen loistoon ja näyttää nuoremmalta kuin muut :D

Vierailija
73/78 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä näytän edelleen kolmen raskauden jälkeen, mutta töitä olen kyllä sen eteen tehnytkin. Ensimmäisen lapsen jälkeen kilot putosi nopeasti ja palauduin normaaleihin mittoihini puolessa vuodessa, mutta toisen lapsen jälkeen aikaa itselle ei ollutkaan enää niin paljon ja kolmannen jälkeen vielä vähemmän. Kolmannen lapsen jälkeen olin 25 kiloa painavampi kuin ennen raskauksia, mutta nyt, nuorimman ollessa neljä, olen saanut ylimääräiset kilot pudotettua. Enää en voi herkutella tai olla liikkumatta jos haluan säilyttää vartaloni, mutta niin se menee vanhetessa ihan kaikilla - töitä pitää tehdä enemmän. Tsemppiä ap raskauteen! 

Vierailija
74/78 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään muulla ollut ongelmana raskausajan akne?? En tajua mitä sen kanssa pitäisi tehdä, kaikkialla aina vaan hoetaan kuinka ihon pitäisi nimenomaan hehkua ja olla parhaimmillaan mutta minulla kukkii naama niin että hyvä kun kaupassa kehtaan käydä! Eikä siis ikinä aikaisemmin ole ollut mitään finnejä, teininä nyt muutama, mutta ei mitään aknea. Toivottavasti tää helpottais kohta, ihan hirveä olo. 

Täällä toinen. Ei tosiaan ollut minulla raskausaikana mitään hehkua, oli hirveän näköinen olo. Hiukset meni huonompaan kuntoon, finnejä tuli naamaan ja selkään ja todella turvonnut olin.

Mulla oli teini-iässäkin akne, voisiko tämä jotenkin vaikuttaa? Puhkeaisi uudelleen hormonien vaikutuksesta, kuten murrosiässä.

Vierailija
75/78 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni sai rinnat saatuaan kaksi lasta. Aikaisemmin hän oli lähes rinnaton. Nyt hänellä on ylävartalokin naisellinen ja näyttää parikymppiseltä. Tiedän, koska näemme aika usein uimahallissa.

Hänellä on aasialaiset geenit mikä varmasti auttaa.

Vierailija
76/78 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Univajetta ei tule, kun nukut vauvan vieressä. Uni on aluksi katkonaista, mutta äiti voi rintaruokkia samalla kun itse nukkuu/lepää, ja vauva nukahtaa ruokailtuaan. Kun varaa nukkumiseen n. 10h per yö, niin molemmat äiti ja vauva ovat päivällä täysin toimintakykyisiä

Itsellä meni suunnilleen vuosi imetyksen lopettamisesta (jäin heti tehodieetille), että ulkonäkö palautui. Pientä venymää on navan ympärillä, se tuskin muuttuu miksikään

Vierailija
77/78 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-kupin rinnoista tuli d-kupit 😅

Vierailija
78/78 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä aihe. Minuakin tämä kovasti huolettaa. Olen aina ollut hoikka androgyyni ja tämä hoikka androgyyni on minun kauneusihannekin. En missään nimessä haluaisi minkäänlaista pehmeyttä minnekään, isommat rinnat olisivat todella ällöttävät, roikkuva vatsanahka kauhistus. Mulle ei olisi mikään kehu, jos joku kuvailisi minua "ihanan pehmeäksi." Hyi h3lvetti! Mutta jos se on se hinta, minkä lapsesta joutuu maksamaan, niin ilollahan sen maksaa. Ei voi mitään. Kai sitä pitäisi yrittää omaksua uudenlainen kauneusihanne sitten. Kaikki vartalot ovat kauniita ja niin edelleen! 

Raskauden ja imetyksen aikana sitä pehmeyttä tulee ja se on ihan hyväkin, on ruokavarastoa vauvalle. Kannattaa ennemminkin luopua tuosta odotuksesta, että pitäisi säilyttää sama vetävyysaste koko ajan. Nauti vauvasta ja vauvan kanssa olemisesta, se vie kaiken huomiosi ja on ihanaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän