Oletko hyväksynyt pitkässä suhteessa jotakin, mitä et hyväksyisi uudelta kumppanilta tapailuvaiheessa?
Olen kuullut "kolmen kuukauden testistä". Siinä kysytään itseltä, hyväksyisikö toiselta tällaista, jos suhde olisi vasta kolmen kuukauden ikäinen. Jos asia johtaisi tapailun loppumiseen, sitä ei pitäisi sietää putkässäkään suhteessa.
Kommentit (46)
Ei kyllä tule mitään sellaista mieleen. Tosin en ehkä kaipaakaan sellaista perus elämänkumppanuuteen perustuvaa suhdetta. Kaipaan toiselta ennen kaikkea hyvää seuraa, en tukipilarina toimimista. Minun suhteeni ei tarvitse mitenkään erityisesti edetä.
No ehkä jos nyt eroaisin ja alkaisin tapailla uutta, kiinnittäisin erittäin tarkasti huomiota miten mies hoitaa asiansa, peseekö pyykkinsä, siivoaako oma-aloitteisesti ja minkälaista rahankäyttö on. En sietäisi yhtään laiskuutta tai asioiden hoitamatta jättämistä tai muutenkaan sellaista "huomenna sitten" - asennetta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä tule mitään sellaista mieleen. Tosin en ehkä kaipaakaan sellaista perus elämänkumppanuuteen perustuvaa suhdetta. Kaipaan toiselta ennen kaikkea hyvää seuraa, en tukipilarina toimimista. Minun suhteeni ei tarvitse mitenkään erityisesti edetä.
Mitä tarkoitat suhteen etenemisellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat suhteen etenemisellä?
Sitä peruskaavaa, jossa tapaillaan, vakiinnutaan, muutetaan yhteen, mennään naimisiin, hankitaan lapsia, eletään perheenä ja niin edelleen.
Ei, ei se suhteen pituus varmaankaan vaikuta, jos ei ole ollut yhteyttä, mutta minulla on ollut.
Ja Kyllä varmasti yhteyden kokemus syntyy siitäkin, että olemme samalla tavalla herkkiä. Minun mieheni ovat hieman eri luontoisia, mutta suurin piirtein olen herkkyydessä molempien kanssa samalla viivalla.
Yhteisten kokemusten suhteen nämä suhteet ovat täysin erilaisia, mutta keskusteluyhteyden ja herkkyyden suhteen samanlaisia. Ja siltä pohjalta väitän, mitä väitän.