Kun pilalle hemmoteltu lapsi saa liikaa lahjoja
Sukulaislapsi, hieman alle 10-vuotta, sai viime jouluna niin paljon lahjoja että ei enää jaksanut avata kaikkia paketteja, vaan määräsi äitinsä avaamaan ne. Sitten hän viskoi niitä nurkkaan kun ei kiinnostanut. Joukossa oli todella kivoja ja mukavia lahjoja, joista monet lapset olisivat olleet innoissaan. Mutta ei tämä. Pilalle hemmoteltu lapsi, joka hakee huomiota eikä tunne kiitollisuutta mistään. Sama paska edessä varmaan tänäkin vuonna. Minulta toki saa ainoastaan villasukat, koska olen jo läksyni oppinut enkä lähde enää pelleilemään hemmoteltujen penikoiden kanssa. Uskomatonta että voi näin aikuistakin ottaa päähän.
Kommentit (5)
Lapsen saa pilalle monella tavalla, tavaroihin hukuttaminen on yksi keino.
Miksi meet tuollaiseen paikkaan? Ja jos nyt jostain syystä on pakko, niin miksi haluat viedä juuri villasukat, jotka takuusti heitetään nurkkaan.
En ole koskaan nähnyt vastaavaa käytöstä. Liikaa lahjoja kyllä olen nähnyt omien lasten kohdalla. Kun oli ensimmäinen lapsenlapsi, niin mummit ja vaarit ostelivat, lisäksi vielä kummit, sedät, enot ja tädit.
Mutta kaikista on kiitetty ja iloittu. Tai ainakin teeskennelty iloa. Kuuluu tapoihin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi meet tuollaiseen paikkaan? Ja jos nyt jostain syystä on pakko, niin miksi haluat viedä juuri villasukat, jotka takuusti heitetään nurkkaan.
En ole koskaan nähnyt vastaavaa käytöstä. Liikaa lahjoja kyllä olen nähnyt omien lasten kohdalla. Kun oli ensimmäinen lapsenlapsi, niin mummit ja vaarit ostelivat, lisäksi vielä kummit, sedät, enot ja tädit.
Mutta kaikista on kiitetty ja iloittu. Tai ainakin teeskennelty iloa. Kuuluu tapoihin.
Jouluna on valitettavasti velvoitettu osallistumaan ison suvun joulujuhliin, enkä viitsi yhden ärsyttävän tenavan takia jäädä yksin kotiinkaan.
Onneksi on punaviini..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouluna on valitettavasti velvoitettu osallistumaan ison suvun joulujuhliin, enkä viitsi yhden ärsyttävän tenavan takia jäädä yksin kotiinkaan.
Onneksi on punaviini..
Mistä tällaiset velvoitteet tulevat? Ei ainakaan perustuslaissa ole mainintaa.
Ettei perintöjä odotellessa?
Jos näin, niin kestät vain, kun villasukat heitetään vee-alkuisen sanan kera nurkaan :D
Taidankin tänä vuonna olla se suorasanainen, vähän jurrinen sukulainen, joka sanoo että nuo lahjat voidaan viedä jonnekin lastenkotiin kun ei tunnu kuninkaalliselle kelpaavan. Siellä ne skidit osaisivat niitä sentään arvostaa. Sitten katsellaan vanhempien naamanliikkeitä, kun joku möläyttää totuuden.