Kylläpä on hidasta toimintaa adlibriksella
Viikko sitten maanantaina (klo 7) tehty tilaus ja vieläkin käsiteltävänä.
No luin kyllä nyt tarkemmin tilausehdot, paketti lähetetään 5-9 arkipäivän sisällä ja siitä menee vielä 2-3 päivää ennen kuin paketti on minulla.
Eipä taida jouluksi ehtiä :(
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Adlibrikselta ei ikinä kannata tilata, jos on jotain väliä sillä, milloin pakettinsa saa. Sukkalankoja odotin sieltä pari kuukautta vuosi sitten.
Lankaa ei tosiaan kannata tuolta tilata. Itse tilasin kesällä puseroa varten pallavalankaa ja ensin ne toimitti yhden kerän. Sitten meni reilusti toista viikkoa, että tuli kaksi kerää lisää ja loput tuli sitten kuukauden päästä tuosta toisesta toimituksesta.
Kaiken huipuksi jokaisen toimituksen kerät oli eri värjäyserästä, joten ei noista nyt ainakaan puseroa voi neuloa.
Mä tilaan tuolta aina lankoja. Aina kaikki tulleet kerralla ja samaa erää. Tilaan aina villatakin verran eli kilon, joten tulee aina siinä isossa muovipussissa missä ne tehtaalta lähtee, eli on kaikki samaa erää.
Adlibriksestä ei kannata enää tilata mitään. Siellä ei taida olla omaa varastoa juuri lainkaan. Tilaavat tuotteet muualta ja lähettävät eteenpäin. Toimitusaikoihin ei voi luottaa ollenkaan.
Itse yritin pari joululahjaa tilata 2.12.
1/3 tuotteesta on lähetetty viime keskiviikkona, tosin pakettiseurannan mukaan db schenkkeri odottaa lähetystä. Kaikissa luki toimitusaika 2-6 päivää.
Olen tilannut kaksi kertaa tuolta tänä syksynä ja viimeisin tilaus oli Black Fridayn aikaan. Kummatkin tilaukset meni loistavasti ja paketit tulivat 1,5-2 viikon sisällä tilauksesta. Mulla on nyt muutenkin aina toiminut tilaukset, ihan sama mistä lafkasta olen tilannut.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme näitä nettikauppoja oikein riivaa nykyisin? Zalandolla pitää maksaa tuotteet ennakkoon vaikka aiemmin sai laskullekin ja adlibrikseltä kestää ikuisuuden saada tilaus..
Ja just kun ajattelin, että pääsen tänä vuonna helpolla kun jätän kaupoissa pyörimisen niin sitten tämä nettishoppaus onkin tällaista :(
Sain kyllä itse tilattua Zalandosta laskulle viime viikolla?
Adlibris on meillä toimittanut ihan hyvin, mutta kaikki tällä hetkellä kaikki tuntuu olevan "tilapäisesti loppu"? Tämä tilapäisyys kestänyt jo pari kuukautta monien tuotteiden kohdalla, ärsyttävää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ongelmaa ei ole kun tilaa lahjat ajoissa. Osa suosikkilahjoista loppuivat jo lokakuussa. Postin on täynnä paketteja joita ei haeta joten paketteja ei saada SmartPostiin.
Se ei ole asiakkaan vika, jos yritys myy tuotetta jota ei ole olemassakaan.
Tuo on eri asia, kuin pakettiruuhka. Kiinakrääsän tilaajat tukkivat taas postin.
Mulla yksi tuote Black Fridaysta tulematta vieläkin, muut tuli hyvissä ajoin. Vielä epähuomiossa viime viikolla tilasin pari kirjaa, kun joululahjoja vielä mainostivat ja kirjat yleensä tulleet nopeammin. No toimitusaika oli 17- 30. joulukuuta siinä tilausvahvistuksessa, kiva. Vähän tylyä jos palautus maksaa kun joululahjoja vielä mainostivat, oliskohan se kuluttajasuoja-juttu jo?
Vierailija kirjoitti:
Joo-o... Tilasin itselleni kirjoja joulukuun alussa ja ne olivat viikon sisällä minulla. Niinpä uskalsin tilata uudestaan pari joululahjakirjaa 11.12., koska kirjojen tiedoissa oli, että lähetetään 1-4 arkipäivän sisällä. Nyt on viides arkipäivä, eikä vielä ole tullut ilmoitusta että tilaus olisi käsitelty. Taitaa joululahjat myöhästyä...
Tilasin kolme kirjaa mainittuna päivänä ja ihan sama juttu. Kaksi kolmesta opuksesta ei ole Adlibriksen varastossa vaan ne tulevat tavarantoimittajalta. Tilauksen käsittely venyy todennäköisesti kuun loppuun, ellei jopa tammikuun puolelle. Onneksi (tai "onneksi") kirjat ovat omaan käyttöön eikä lahjoiksi, joten toimitusviive ei ketuta niin ankarasti. Hidasta toimintaa, ei voi muuta sanoa.
Vähän tylyä kun vielä viimeviikolla kuitenkin joululahjoja mainostivat, ei todellakaan kuluttajaystävällistä. Selkeästi pitäisi mainita että suurista tilausmääristä johtuen eivät voi taata paketin ehtimistä jouluksi
Itsellä kirja tuli jo kahden päivän päästä tässä kuussa
Tilasin 9.12. ja sain kirjat 14.12. Isäni tilasi 1.12. eikä ole saanut niitä vieläkään, odottaa edelleen käsittelyä eli palautukseen menevät.
Langat tilattu 2.12 , 13.12 ilmoitus pakettisi on matkalla.
Tiedä sitten missä. Schenkerin seuranta kertoo:kuljetus tilattu db schenker odottaa pakettia.
Juu. Reilusti ennen joulua tilattu kirja tuli perille etukansi revittynä (ei siis ollut vaurioitunut kuljetuksessa vaan oli lähetetty niin että kannesta puuttuu iso pala), enkä ole saanut vielä uutta tilalle. Muutenkin Adlibris on nykyään erityisen hidas ja virheitä sattuu paljon eikä asiakaspalvelu vastaa (Facebookin kautta tosin vastaavat melko nopeasti). Lankoja en enää tilaa, koska ne saattaa tulla eri värjäyserästä. Kirjatkin tilaan mahdollisuuksien mukaan muualta, ovat usein jopa halvempia muualla.
Minä tein tilauksen ennen itsenäisyyspäivää ja oli vielä tänäkin aamuna käsiteltävänä niin peruin koko tilauksen, kun lähdemme reissuun torstaina. Kyllä ottaa päähän. Oli kaikkia paketointitarpeita, jouluaskartelutarpeita ja kirjoja lahjoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Tilasin 9.12. ja sain kirjat 14.12. Isäni tilasi 1.12. eikä ole saanut niitä vieläkään, odottaa edelleen käsittelyä eli palautukseen menevät.
Kannattaa ennemmin perua se heti. Palautus maksaa melkein 15e.
Sama homma täällä. Peruin tilauksen, kun eivät ne jouluksi ehdi. Ihme tilanne kyllä, ensin oli tila, että odotetaan varastolle pari päivää ja tämän ymmärrän hyvin, eihän tuotetta voi lähettää, jos sitä ei ole. Sitten sen jälkeen olivat saaneet varastolle ja sen jälkeen tilana ollut kaksi viikkoa, että käsiteltävänä. Mikä siinä käsittelyssä nyt niin kauan kestää??
Peruin tilauksen eilen, koska heikolta näytti jouluksi ehtiminen. JA TOSIAANKIN KANNATTAA PERUA KOSKA ADLIBRIKSEN PALAUTUS ON TOSI KALLISTA! Joudut Adlibiriksella itse maksamaan palautuksesi postarit ja jos on painavampi pakkaus, kuten kirjat usein on, niin ei ole halpaa lystiä.
Itse ostin lahjakortin marraskuun 26 pvä ja nyt sain sen kauhean meuhkaamisen jälkeen sähköpostiini, eli melkein kuukausi meni.
Ei koskaan enää mitään sieltä. Ja tämä oli jo toinen kerta, kun näin kävi.
Vähän OT, mutta itsellänikin on jostain syystä kestänyt kaikkien pakettien tuleminen perille nyt joulukuussa ihan hävyttömän kauan!
Positiivinen poikkeus ja oikeastaan yllättäjä oli ApteekkiShop. Tilaus tuli kahden (!!) vuorokauden sisällä tilauksesta lähipakettiautomaattiin ja vielä ilman toimituskuluja. Lämmitti mieltä :')
Vierailija kirjoitti:
Tätä ongelmaa ei ole kun tilaa lahjat ajoissa. Osa suosikkilahjoista loppuivat jo lokakuussa. Postin on täynnä paketteja joita ei haeta joten paketteja ei saada SmartPostiin.
Minulla sama systeemi. Loka-Marraskuussa tilasin kaikki lahjat. Joten nyt on voinut ottaa rennommin jouluukuussa. Muutenkin tuntuu että samoilla ihmisillä on kaikista mahdollisista nettikaupoista aina ongelmia. Olen tilannut tänä vuonna suomalaisesta, cdon, Stockmann, ikh, adlibris, verkkokauppa + muutama muu. Eikä yhdestäkään ole ollut ongelmia. Meillä ei siis ole paljoa kauppoja lähellä, joten harrastan paljon netin kautta shoppailua
Ja samaan aikaan kaikki lahjat joita olen tilannut Aliexpressistä ovat jo saapuneet.
Se riippuu ihan kirjasta minkä tilaa. Niillä ei ole kaikkia omalla varastolla vaan ne lähetetään ensin sinne ja sitten asiakkaalle. Mun tilaus tuli alle viikossa viime viikolla.