Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko virhe opiskella tuplamaisteriksi?

Vierailija
16.12.2018 |

Voiko haitata jos on kaksi maisterintutkintoa? Läheisiltä aloilta. Vai enemmän etua?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu ihan siitä, mihin sitä koulutusta tarvitsee. Esimerkiksi oikeustieteen ja laskentatoimen tutkintojen yhdistäminen on yleistä ja tarpeellistakin vaativia tilintarkastustehtäviä tekeville. Monilla tutkijoilla on kaksi tohtorin tutkintoakin, ja vielä useammalla sellaiset tiedot usealta tieteenalalta, että pystyisivät vaivatta väittelemään vaikka triplatohtoriksi jos kokisivat sen tarpeelliseksi. Toki voi itseään sivistääkseen myös opiskella tutkintoa suorittamatta, jos sellaista paperia ei tarvitse.

Vierailija
42/44 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos läheiset alat niin ei se haittaa että kurssit käyty ja oppinut enemmän, mutta gradu ja kahdet tukintopaperit ovat ihan turhia. Olen kysynyt tästä suuryrityksen HRstä sekä yliopiston opolta, kumpikaan ei suositellut gradua ja varsinaista tutkintoa läheiseltä alalta. Ei niin että siitä mitään haittaa olisi, mutta ihan turhaa.

Sen sijaan arvostavat kyllä jos opiskellut toisen alan oppimäärän. Esim itse olen sähkö-DI ja huvikseni luin ohjelmistotekniikan DI opinnot. Tästä ollut paljon hyötyä työnsaannissa koska ohjelmistopuolella paljon enemmän töitä kuin sähköpuolella. Se miltä alalta itse tutkinto ja ja gradu tehty, ei paljon merkitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuplamaisterius on hyödyllinen kahdessa tapauksessa:

- Jos ne on suoritettu toisiaan tukevilta aloilta, esim. kauppatieteet ja oikeustiede, sekä

- Jos ne on suoritettu ajallisesti yhtä aikaa.

Muussa tapauksessa tuplamaisteriudesta on haittaa.

Sisällöllisesti lähellä toisiaan ja ajallisesti peräkkäin suoritetut maisterintutkinnot kertovat minulle hakijasta seuraavaa:

- Henkilö on haahuilija joka ei viihdy työelämässä vaan pakenee mukavampaan opiskeluelämään mikäli siihen on mahdollisuus.

- Henkilöllä ei ole tavoitteita edetä työelämässä tai ainakaan ei käsitystä miten tavoitteisiin päästään. Parempi ratkaisu kuin suorittaa toinen lähes samanlainen maisterintutkinto olisi tehdä väitos tai ainakin hankkia toinen maisterintutkinto ns. kovalta alalta josta olisi hyötyä työllistymisen ja uralla etenemisen kannalta. 

En ottaisi töihin.

Vierailija
44/44 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei opiskelu voi olla virhe, kuinka kukaan voi esittää tuollaista totaalipaskaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi