Voinko käyttää esitelmässä av-palstan kommentteja?
Eräässä keskustelussa on tosi ytimekäs, hieno kommentti joka sivuaa esitelmäni aihetta. Voinko laittaa sen power pointtiini? Lähinnä nolottaisi että av-palstailuni tulisi ilmi jos mainitsisin lähteen.
Kommentit (23)
Sanoma Media Finland omistaa kaikki palstan kommentit. Kysypä heiltä!
Ota omiin nimiin vaan! Niin ne muutkin tekee.
.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Me, jotka niitä kommentteja lauomme, emme omista niitä itse.
Onhan näistä tehty ihan laulujakin. Mitenhän ne tekijänoikeustulot on jaettu?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko noin, mutta tommosesta ei kukaan järkevä ihminen välitä yhtään mitään.
Muuta hieman sanoja, ja sen on siinä.
No kyllähän se lähde pitää mainita. Kalevauvakin kyllä on alusta lähtien kertonut, mistä sanoitukset ovat peräisin.
Mikset voi vain sanoa sitä asiaa omin sanoin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Me, jotka niitä kommentteja lauomme, emme omista niitä itse.
Näin on. Jos olemme lausuneet täällä jonkun mielipiteen, emme voi enää olla asiasta samaa mieltä loukkaamatta sanoman omistusoikeutta tähän mielipiteeseen.
Iliman muuta. Jos omatuntosi sen hyväksyy.
Mä en ole luopunut mistään oikeuksistani kirjoittaakseni tänne.
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän se lähde pitää mainita. Kalevauvakin kyllä on alusta lähtien kertonut, mistä sanoitukset ovat peräisin.
Koska joku toinen sanoi sen täydellisesti ja on verbaalisesti lahjakkaampi kuin mitä itse on.
Yhtä hyvin voit myös siteerata torinlaidan juoppoja.
Ei täällä mitään oikeuksia ole kellään näihin kommentteihin. Ne on anonyymejä kommentteja, joita kukaan ei voi omia. Saa siis käyttää vapaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska joku toinen sanoi sen täydellisesti ja on verbaalisesti lahjakkaampi kuin mitä itse on.
No onhan se siinä tapauksessa epärehellistä esittää asia omanaan, jos ei siihen itse olisi kyennyt. Ehkä tuossa voisi viitata johonkin epämääräisesti "eräs viisas mies sanoi joskus..." tai "eräs tuttavani totesikin kerran osuvasti.." Ei ole pakko viitata mielestäni palstaan, mutta jotenkin on mielestäni väärin esittää asia täysin omanaan, jos ajatus on jotenkin erityisen hieno eikä sitä olisi itse osannut muodostaa.
Siksi tietysti kun ei ollut itse keksinyt. Tai ei ole tullut mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Eräässä keskustelussa on tosi ytimekäs, hieno kommentti joka sivuaa esitelmäni aihetta. Voinko laittaa sen power pointtiini? Lähinnä nolottaisi että av-palstailuni tulisi ilmi jos mainitsisin lähteen.
Jos haluat nolata itsesi, ole hyvä.
Minun kommenttejani voit käyttää vapaasti.
T. Vierailija
On tuo mielestäni säälittävää ja väärin käyttää toisen sanoja ominaan, vielä jossain arvostelun saavassa työssä eikä vain arjessa. Laitonta ei varmaan ole.
Voit tietysti. Miksi nolostua jos se kerran on totta?