Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä saa ihmiset tuijottamaan tuntematonta ihmistä?

Vierailija
16.12.2018 |

Vaikkapa ihan julkisella paikalla tuijotetaan eikä hävetä vaikka jäisi tuijottamisesta kiinni.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kumman häpeämistä siinä on, että katselen? Joskus huomaan, että joku nuori nainen otaksuu että tuijotan ja rupeaa aggressiivisen näköisenä tuijottamaan takaisin. En anna sen häiritä.

Vierailija
22/47 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä on yksi muija, jolla on helkkarin hyvä perse. Housut on aina tiukat hänellä. Ikää joku 40v, ei mikään nuori enää, mutta se perse. Täydellinen kupuperse. Siitä ei saa silmiä irti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota noin... en tuijota ihmisiä, jotka ovat epäsiistejä, oudon näköisiä tai vaarallisen oloisia. Sen sijaan saatan tuijottaa paheksuvasti moukkia, jotka esimerkiksi tupakoivat tupakointi kielletty-kyltin alla tai parkkeeraavat kaupan eteen vaivautumatta hakemaan parkkiruutua. Saatan sanoakin asiasta.

Eli huonosti käyttätyvää tuijotan ja tuijotan jatkossakin. Hän siinä juntti on, en minä.

Sosiaalinen kontrolli toimii suurissa kaupungeissa huonosti muutenkin, ja siihenhän nuo mulkvistit luottavat.

Vierailija
24/47 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä on yksi muija, jolla on helkkarin hyvä perse. Housut on aina tiukat hänellä. Ikää joku 40v, ei mikään nuori enää, mutta se perse. Täydellinen kupuperse. Siitä ei saa silmiä irti.

Mulla sama, paitsi nainen on vielä vanhempi. Hämmästelen vaan miten sen ikäisellä voi olla niin nuorekas kroppa. Yritän olla vilkuilematta, mutta pakko se vaan on vähintäänkin kauempaa katseella etsiskellä vähän väliä.

Vierailija
25/47 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaa ihmiset. Ei tarvitse olla mitenkään räväkkä tai poikkeava tyyli tai olemus, toiset ihmiset vain kiinnittävät huomiota. 

Mutta onko pakko tuijottamalla tuijottaa?

En osaa arvioida, miltä mun tuijottamiseni näyttää. Varmasti moni huomaa, että katson. En mä mitenkään erityisesti suunnittele sitä, että katson, vaan ihmiset vain kiinnittävät mun huomion.

Vierailija
26/47 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan rumia katsele. Ihmisten silmät kääntyy kiinnostaviin asioihin, jos siis sua tuijotetaan voit olla todennäköisesti iloinen

Vierailija
27/47 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisessä voi olla jotain omituista jos tuijotetaan.

Mitä esimerkiksi?

Vierailija
28/47 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävarmuus ja kateus.

Vierailija
29/47 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä samaa minäkin ihmettelen joidenkin ihmisten kohdalla, kun heidän aina minut nähdessään pitää oikein pysähtyä tuijottamaan minua estoitta suu ammollaan aivan kuin minulla olisi kolme päätä tai olisin muuten todella erikoisen näköinen. Eräskin ihminen aina ohitseni kulkee ohitseni samalla kun hän tuijottaa minua jonka jälkeen hän aina parin metrin välein kääntyy katsomaan minua hölmönä ja kulkee tahallaan sellaista nopeutta että voi kulkea edelläni oikein pitkään ja kääntyy vähän väliä katsomaan minua. Tiedän, että hän tuijottaa nimenomaan minua, koska hän kääntyilee katsomaan taakseen vaikka kulkisimme samaa katua kaksin niin että tiedän hänen katsovan aina minua. Oikeasti ihmetyttää, että eikö tuokaan aikuinen ihminen tajua kuinka naurettavan näköistä tuollainen touhu on. Joskus kun olen tahallani kääntynyt kadulta jossa hän kulkee edelläni jollekin toiselle kadulle niin saan olla varma, että hänkin tulee sinne, juoksee edelleni ja aloittaa taas tuijottaminen.

Vierailija
30/47 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menet Ranskaan, Saksaan tai Englantiin, ei kukaan tuijota sinua, olitpa sitten metrossa, pubissa tai bensa-asemalla. Tuijotus on minun kokemuksen mukaan ihan suomalainen epämiellyttävä piirre. Itä-Euroopasta en tiedä, kun en ole siellä juurikaan käynyt.

Vierailija
31/47 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tätä tuijotuksesta valittamasta vauvapalstalla, kun Suomi kuitenkin on yksi harvoja paikkoja läntisessä maailmasta, missä vieraan silmiin katsominen ei ole oikein sallittua. Ehkä nämä tuijottelusta valittavat itse tuijottelevat muita koko ajan? En mä edes huomaisi, jos joku mua katselisi ja siinähän katselee sitten. 

Vierailija
32/47 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkään voi katsoa ennen kuin se muuttuu tuijotukseksi?

Vierailija
33/47 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla seuraavat syyt: 

1. Olen ajatuksissani, etten tajua tuijottavani. 

2. Jotkut ihmiset ovat vain niin kauniita tai muuten kiinnostavia, että on vaikeaa pitää silmänsä erossa. Toki en tällöinkään suoraan tuijota, mutta tämä voi yhdistyä kohtaan 1. 

3. Saatan katsoa jonkun ihmisen ohi, esimerkiksi jostain ikkunasta ulos ja silloin ikkunan lähellä oleva henkilö saattaa luulla, että tuijotan häntä. 

4. Joku ihminen saattaa näyttää tutulta ja mietin kuka hän on, mistä hänet tunnen tai onko hän se, joksi häntä luulen. 

Vierailija
34/47 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä esimerkiksi?

Jotain ärsyttävää, suututtavaa. Tuijotus ei aina ole hyväntahtoista.

Vierailija
35/47 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikkapa ihan julkisella paikalla tuijotetaan eikä hävetä vaikka jäisi tuijottamisesta kiinni.

Yleensä ihmisellä  joka kuvittelee muiden tuijottavan häntä on vaan hiton  huono itsetunto tai liian suuret luulot itsestään. Newsflash: Se sua "tuijottava" ihminen ei välttämättä edes huomaa sua tai katso sua aktiivisesti. Se voi vaikka vilkaista sun takana olevaa näyteikkunaa.

Jos sulla on usein tuollainen olo, suosittelen ammattiauttajaa.

Vierailija
36/47 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä esimerkiksi?

Tuo tulkinta kertoo vain susta, ei  katsojasta. Sulla on ongelma jos koet toisten katsovan sua pahantahtoisesti. Sinä tulkitset jostain syystä tarkoitushakuisesti noin. Miksi sulla on tarve siihen?

Vierailija
37/47 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä poikkeuksellisen hyvä ulkonäkö olipa kyseessä sitten nainen tai mies.

Kauneus/komeus voi jotain niin silmiinpistävää että katse vaan lukittuu seuraamaan sitä, ehkä vielä siksi koska sellaiset ihmiset joita on siunattu kivalla ulkonäöllä ovat harvinaisia ja luonnollisesti siksi he erottuvat edukseen massasta.

Vierailija
38/47 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just yks mies tuijotti mua hieman erikoisessa tilanteessa. Pakkohan sitä oli välillä katsoa takaisinkin. Erittäin kummallinen ja levoton olo tuli. Suorastaan eläimellinen. Ja ei todellakaan tuijottanut seinää mun takana, vaan suoraan syvälle silmiin.

Vierailija
39/47 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on keksitty aurinkolasit. Niiden takaa on hyvä katsella kauniita naisia kesällä, varsinkin kun lämpimällä säällä naisten pukeutuminen on kevyempää kuin nyt pakkasella.

Vierailija
40/47 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä esimerkiksi?

Tuo tulkinta kertoo vain susta, ei  katsojasta. Sulla on ongelma jos koet toisten katsovan sua pahantahtoisesti. Sinä tulkitset jostain syystä tarkoitushakuisesti noin. Miksi sulla on tarve siihen?

No esim. minua ei pidetä täkäläisenä. Olen kohdannut muutaman kerran vihamielistä tuijottamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi