Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka on mielestänne ansainnut jouluapua tai apua yleensäkin?

Vierailija
16.12.2018 |

Kun tuntuu että palstan mukaan kaikki hädänalaiset ovat ihan itse sen hätänsä aiheuttaneet ja eivät tarvitse apua?

Kuka/millainen on ihminen jolle lahjoittaisi?

Itse olen palstan mukaan ollut aina vääränlainen hädänalainen, joten tässä ihan pohdiskelen että kuinka saada av-mammojen mielestä kruunu kiiltävämmäksi.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja lisään vielä että puhun nut kotimaan hädänalaista ihmisistä. Ap

Vierailija
2/11 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ansaitsevat apua jotka sitä tarvitsevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan Elisa joka juoksee turvakodille

Vierailija
5/11 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, aika mielenkiintoinen kysymys. Aina moititaan elämänhallinnan puutteesta, jos on köyhä. Mutta mitä sille pitäisi tehdä? Miten saisi elämänhallinnan taitoja, jotta saisi elämänsä kuntoon? Jos ihminen nyt vain sattuu olemaan niin yksinkertainen ja vaikka lapsuudessa traumatisoitunut, ettei osaa itse ymmärtää elämänhallintaa.

On totta, että fiksusti elävä pienituloinen voi elää varsin hyvää elämää ja elellä täysin ilman mitään jouluapuja. Mutta mitä jos et olekaan fiksu, etkä osaa elää fiksusti? Olen tavannut erään, jolla ei ollut edes perus yhteen- ja vähennyslaskun taitoja. Puhumattakaan että olisi osannut ajatella asioita minuuttia pidemmälle.

On myös totta, että köyhyys itsessään ei syrjäytä, on paljon köyhiä joilla on erittäinkin vilkas sosiaalinen elämä. Nämä osaavat viedä lapsia metsäretkille, käyttää kirjastossa, panostaa lukemiseen jne. Mutta mitä jos olet myös sosiaalisilta taidoiltasi täysin kyvytön, etkä osaa edes ajatella että joillakin kirjastokäynneillä olisi lapsen kannalta jotain merkitystä?

Itseänikin veronmaksajana harmittaa maksella näiden menoja, jotka ihan itse ovat aiheuttaneet tilanteensa. Silti koitan aina miettiä, että jos he yksinkertaisesti eivät osaa niin sille on todella vaikeaa tehdä mitään.

Heidän lapsensa ansaitsevat silti joululahjan.

Vierailija
6/11 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka yrittää itsekin. Harmittaa nämä täysin eläteiksi heittäytyneet.

Vierailija
7/11 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, aika mielenkiintoinen kysymys. Aina moititaan elämänhallinnan puutteesta, jos on köyhä. Mutta mitä sille pitäisi tehdä? Miten saisi elämänhallinnan taitoja, jotta saisi elämänsä kuntoon? Jos ihminen nyt vain sattuu olemaan niin yksinkertainen ja vaikka lapsuudessa traumatisoitunut, ettei osaa itse ymmärtää elämänhallintaa.

On totta, että fiksusti elävä pienituloinen voi elää varsin hyvää elämää ja elellä täysin ilman mitään jouluapuja. Mutta mitä jos et olekaan fiksu, etkä osaa elää fiksusti? Olen tavannut erään, jolla ei ollut edes perus yhteen- ja vähennyslaskun taitoja. Puhumattakaan että olisi osannut ajatella asioita minuuttia pidemmälle.

On myös totta, että köyhyys itsessään ei syrjäytä, on paljon köyhiä joilla on erittäinkin vilkas sosiaalinen elämä. Nämä osaavat viedä lapsia metsäretkille, käyttää kirjastossa, panostaa lukemiseen jne. Mutta mitä jos olet myös sosiaalisilta taidoiltasi täysin kyvytön, etkä osaa edes ajatella että joillakin kirjastokäynneillä olisi lapsen kannalta jotain merkitystä?

Itseänikin veronmaksajana harmittaa maksella näiden menoja, jotka ihan itse ovat aiheuttaneet tilanteensa. Silti koitan aina miettiä, että jos he yksinkertaisesti eivät osaa niin sille on todella vaikeaa tehdä mitään.

Tämä. Ja niistä vaikeista olosuhteista on välillä niin vaikeaa ponnistaa.

Yritä repiä iloisuutta käydä lasten kanssa kerhoissa, uimassa, tapahtumissa, retkillä jne. kun ne omat väkivaltaiset vanhemmat ja ex-mies solvaa vieläkin eikä tukiverkkoa ole. Koita myös keskittyä opintoihin, kun olet viimein sinne yliopistoon kolmikymppisenä ponnistanut ja jaksat opiskella juuri ja juuri.

Koita maksella nyt sitä asuntolainaa, kun olet viimein päässyt pois vuokrakämpästä ja veloistasi.. jne.

Sitten päälle kuuntele vielä täällä miten sulla ei ole elämänhallintaa, olet itse aiheuttanut tilanteesi jne. Ap

Vierailija
8/11 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ja niistä vaikeista olosuhteista on välillä niin vaikeaa ponnistaa.

Yritä repiä iloisuutta käydä lasten kanssa kerhoissa, uimassa, tapahtumissa, retkillä jne. kun ne omat väkivaltaiset vanhemmat ja ex-mies solvaa vieläkin eikä tukiverkkoa ole. Koita myös keskittyä opintoihin, kun olet viimein sinne yliopistoon kolmikymppisenä ponnistanut ja jaksat opiskella juuri ja juuri.

Koita maksella nyt sitä asuntolainaa, kun olet viimein päässyt pois vuokrakämpästä ja veloistasi.. jne.

Sitten päälle kuuntele vielä täällä miten sulla ei ole elämänhallintaa, olet itse aiheuttanut tilanteesi jne. Ap

Just näin. Moititaan jopa siitä, että miksi et valinnut parempaa puolisoa vaan piti ottaa tuollainen solvaaja. Mutta miten sellaisen valinnan olisi osannut tehdä, jos on kasvanut sellaisissa kotioloissa joissa on väkivaltaiset vanhemmat? Iso tsemppi sinulle, olet jo tosi pitkällä!

Vierailija
9/11 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienosti kirjoitettu, juuri näin ajattelen itsekin.

Vierailija
10/11 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta köyhien jouluapu pitäisi tulla yhteiskunnalta eikä vapaaehtoisilta yksityishenkilöitä. Ts joulukuun toimeentulotukeen ylimääräinen lisä jouluruokiin ja joululahjoihin. Tai sitten yritykset voisivat lahjoittaa tavaroita, lahjakortteja tms, jotka jaettaisiin joulukuun toimeentulotuen yhteydessä.

Vierailija
11/11 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta köyhien jouluapu pitäisi tulla yhteiskunnalta eikä vapaaehtoisilta yksityishenkilöitä. Ts joulukuun toimeentulotukeen ylimääräinen lisä jouluruokiin ja joululahjoihin. Tai sitten yritykset voisivat lahjoittaa tavaroita, lahjakortteja tms, jotka jaettaisiin joulukuun toimeentulotuen yhteydessä.

Näin tehdään nyt jo, aina ainakin joissain kunnissa/kaupungeissa. Niitä ei vaan saa jos ei osaa pyytää. Minä en työttömänä pienen lasten yksinhuoltajana osannut lypsää yhteiskunnalta kaikkea tai oikeastaan mitään, joten yksi (onneksi vain yksi) joulu oli ihan hanurista.

Sain töitä ja päätin että ei enää koskaan työttömäksi, jos kerran ahneet vievät sossun tuistakin ensin parhaat. Ilman että muille edes kerrotaan koko asiasta.

Vaikka siis nykyään ostan omilla rahoillani joulun jutut, silti mietin että onko paljonkin ihmisiä jotka eivät tiedä mistä saisi jouluapua tai eivät osaa ottaa edes selvää koska luulevat ettei apua ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä