Vieläkin jotkut vanhukset maksavat laskunsa pankissa ja pankki ottaa 7e per lasku itselleen
Saisi pankki triplata tuon 7e niin saataisiin viimeisetkin vastarannan kiiskit verkkopankkiin ja turhat palvelut pois pankista.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä haittaa tuosta nyt sinulle on?? Ehkä ne vanhukset ei oo niin köyhiä, etteikö niillä olisi varaa tuohon palvelumaksuun.
No kas kun eivät kirjekyyhkyä käytä..
Kirjekyyhky vie kirjeen oikeaan osoitteeseen. Postin keeneri jakaa ne minne sattuu.
Ihan jokaisella ihmisellä ei ole tietokonetta. Joo, tiedetään, eletään vuotta 2018........ Silti, 83v äidilläni ei ole tietokonetta, eikä älypuhelinta. Säännölliset laskut ( sähkö, yhtiövastike ym) ovat suoraveloituksessa, mutta muuten hän joutuu jonottamaan konttorissa ja maksamaan palvelumaksut. Suotakoon se hänelle. Miksi jokaisen ihmisen täytyisi toimia samalla tavoin kuin sinun joka halveksit täällä pankkikonttorissa laskujaan maksavaa......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä haittaa tuosta nyt sinulle on?? Ehkä ne vanhukset ei oo niin köyhiä, etteikö niillä olisi varaa tuohon palvelumaksuun.
Jos esim jollain sattuu olemaan jotain oikeaa asiaa pankkiin niin kurpat tukkivat kassat laskuinensa kun ne voisi hoitaa ihan hyvin netissäkin.
No mikä se Sinun "oikea asiasi" siellä pankissa sitten on? Lainan kerjääminenkö?
Ei voi olla mitään "oikeampaa" asiaa pankkiin kuin laskujen maksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo.
Tuohon pitäisi lakisääteisesti asettaa joku raja, että yli 60v ei saa periä kohtuuttomia maksuja henkilökohtaisesta pankkiasioinnista.
Ei välttämättä ole enää tuossa iässä kaikille helppoa tai edes mahdollista omaksua uutta tekniikkaa.
Mitähän nuoret tuumaisivat jos joutuisivat pesemään pyykit käsin - olisiko kivaa ja helppoa :D
;-)
t. 63v ATK-kouluttaja
Itse siirryin kouluttajasta päälliköksi samassa iässä ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo.
Tuohon pitäisi lakisääteisesti asettaa joku raja, että yli 60v ei saa periä kohtuuttomia maksuja henkilökohtaisesta pankkiasioinnista.
Ei välttämättä ole enää tuossa iässä kaikille helppoa tai edes mahdollista omaksua uutta tekniikkaa.
Mitähän nuoret tuumaisivat jos joutuisivat pesemään pyykit käsin - olisiko kivaa ja helppoa :D
No viimeksi kun muutin, niin olin siinä uskossa, että taloyhtiössä on pesutupa. Eipä ollutkaan. Tämän sain kuulla muuttopäivän aamuna. Ja minulla ei tietenkään ollut pesukonetta. Sitten vaan nyrkkipyykille, hyvin onnistui kun ei ollut muutakaan vaihtoehtoa.
Oli muuten onnenpäivä kun sain vihdoin rahat kasaan pesukonetta varten.
Et kuitenkaan pyykännyt rantasaunalla ja huuhtonut avannossa, kuten mummot vielä tekivät.
Tiedän yhden tällaisen tapauksen ja kuulemma kismittää häntäkin. Elää pienen eläkkeen avuin ja nostaa kaikki rahat käteiseksi. Maksaisi toki laskunsa verkossa, jos valtio kustantaisi hänelle tietokoneen ja verkkoyhteydet.
Toki voi miettiä miksei esimerkiksi kirjastossa hoitaisi näitä..
Eki-Herra 46 vuotta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos esim jollain sattuu olemaan jotain oikeaa asiaa pankkiin niin kurpat tukkivat kassat laskuinensa kun ne voisi hoitaa ihan hyvin netissäkin.
No mikä se Sinun "oikea asiasi" siellä pankissa sitten on? Lainan kerjääminenkö?
Ei voi olla mitään "oikeampaa" asiaa pankkiin kuin laskujen maksu.
Minulla ei ole ollut asiaa pankkiin vuosiin mutta jollain muulla saattaa ollakkin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan jokaisella ihmisellä ei ole tietokonetta. Joo, tiedetään, eletään vuotta 2018........ Silti, 83v äidilläni ei ole tietokonetta, eikä älypuhelinta. Säännölliset laskut ( sähkö, yhtiövastike ym) ovat suoraveloituksessa, mutta muuten hän joutuu jonottamaan konttorissa ja maksamaan palvelumaksut. Suotakoon se hänelle. Miksi jokaisen ihmisen täytyisi toimia samalla tavoin kuin sinun joka halveksit täällä pankkikonttorissa laskujaan maksavaa......
Tukkivat kassat,nostavat palvelumaksujen hintaa,hidastelevat konttorissa,jarruttavat yleistä kehitystä käyttämällä kivikautisia palveluita kun modernimpi vaihtoehtokin olisi yms.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhden tällaisen tapauksen ja kuulemma kismittää häntäkin. Elää pienen eläkkeen avuin ja nostaa kaikki rahat käteiseksi. Maksaisi toki laskunsa verkossa, jos valtio kustantaisi hänelle tietokoneen ja verkkoyhteydet.
Toki voi miettiä miksei esimerkiksi kirjastossa hoitaisi näitä..
Älypuhelin käytettynä ei maksa kun muutaman kympin ja netin käyttäminen byt on lähes ilmaista...
siinä ja siinä kirjoitti:
Eipä se verkkopankin käyttökään ilmaista ole. Jumaliste, mitä maksuja esim. Nordea kiskoo kuukausittain.
Nuija maksaa. S-pankki on kaikille ilmainen ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo.
Miksi kukaan pesisi käsin kun pesukonekkin on keksitty?Ihan sama juttu kun miksi kukaan maksaisi laskut pankissa kun verkkopankkikin on olemassa....?
Minä pesen käsin työvaatteet, kun en yhden paidan takia ala joka ilta taloyhtiön konetta varaamaan.
Kenellä ei ole omaa pesukonetta vuonna 2019...
Itse asiassa taloyhtiön pesulan käyttö ois ekologisempaa ja vähentäisi vesivahinkojen riskiä kun porukka ei pese ja kuivaa konetolkulla pyykkiä kämpässään. Ilmeisesti tämä ajatus ei ole edes käynyt päässäsi?
Aivan. Muutama koneellinen viikossa ja kuvaus kuivaushuoneessa.
Meilläkin hajoaa viiden vuoden välein pesukone, joten ei mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukkivat kassat,nostavat palvelumaksujen hintaa,hidastelevat konttorissa,jarruttavat yleistä kehitystä käyttämällä kivikautisia palveluita kun modernimpi vaihtoehtokin olisi yms.
Niin, ymmärrän..... eutanasia sopivassa iässä olisi sinusta varmaan hyvä ratkaisu.... ettei vaan vanhukset häiritse
Espanjassa on ihan eri meininki. Joka kadunkulmassa on pankki ja palvelu hyvää. Kuuden kuukauden sijoitukselle maksoivat juuri 2.55% koron.
Höh ei mun vaarilla (77) ole tietokonetta, varmaan kännykkäkin on perusmalli ilman kosketusnäyttöä ja nettiä.
Moni vanhus ei osaa käyttä verkkopankkia. Digimaailma on heille täysin vieras. Sensijaan vanhoilla ihmisillä on elämänkokemuksen tuomaa viisautta ja ymmärrystä joka monelta tällä palstalla puuttuu kokonaan.
Kuule. olen ollut siellä pankin tiskin takana myymässä näitä ensimmäisiä laskunmaksuautomaattipalveluita. Nythän ne koneet on hävinneet sieltä tuulikaapeista.
Kas kun kaikki vanhukset eivät opi näitä uusia järjestelmiä. Ei olla oltu tietokoneiden kanssa tekemisissä. Aktiivikäytössä kotikoneet ovat olleet vasta n. 20 vuotta. 90-luvulla ne ei olleet vielä mitenkään yleisiä, koko nettikin keksittiin vasta silloin. Moni silloin eläkkeelle jäänyt ei ole koskenut tietokoneeseen eikä tajua niitä. Ja voi olla alkavaa muistisairautta ettei opikaan. Kuten esim. mun äiti, joka kyllä maksaa pankin kuorta käyttämällä, mutta älypuhelinta ei opi ollenkaan. Sormet on kömpelöt ja reuman vääntämät, tao siinä sitten niitä älyluurin pieniä nappeja ja paniikki iskee herkästi. Varastoon on hommattu pari halpaa kapulaluuria tulevaisuutta varten.
Mutta laskunsa on hoidettava niidenkin vanhusten. Ja he tekevät sen totuttuun tyyliin, tiskillä. Appiukolle yritin neuvoa, että laskun voi maksaa vaikka R-kioskilla halvemmalla. Ei, se ajaa pankkiin. Automaattikorttiakaan sillä ei ole. Tuntee syvää epäluuloa niitä kohtaan. Kun ei vaan ymmärrä nykymaailman menoa. Ja se vanhuus tulee kaikille, myös sulle ap. Sä et varmaan tule tajuamaan, mitä se sun tekoälyllä varustettu hoivarobotti sulle vuonna 2062 selittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo.
;-)
t. 63v ATK-kouluttaja
Juu, sinä olet jo haudan partaalla...nuorison mielestä.😉
Kyllä vaan, lapsiraukat kuvittelee että 50+ on jo seniili joka tarvitsee holhousta. Oma äitinikin on jo 70+ ja hoitaa sijoituksensa ja remonttinsa ihan itse ja yksin. Kakarat edes tiedä noista asioista mitään ja kuvittelevat että osaavat.
t: eri
Ymmärrän oikein hyvin sen, että verkkopankki voi olla osalle vanhuksista liian haastava asia. Mutta miksi siitä seuraisi, että laskut pitää maksaa pankin tiskillä? Kun olin lapsi ja nuori, vanhempani maksoivat laskut maksupalvelussa. Lasku laitettiin erityiseen kuoreen ja vietiin pankin seinässä olevaan "postiluukkuun". Ei tarvinnut tiskillä jonotella. Tällaista oli käytössä 90-luvulla, eikö enää ole vai miksi tämä ei tiskillä maksajille käy? Luulisi olevan ehtinyt oppia systeemin, jos se on ollut olemassa ainakin lähemmäs 30 vuotta ja ehkä pitempäänkin?
Vierailija kirjoitti:
Kuule. olen ollut siellä pankin tiskin takana myymässä näitä ensimmäisiä laskunmaksuautomaattipalveluita. Nythän ne koneet on hävinneet sieltä tuulikaapeista.
Kas kun kaikki vanhukset eivät opi näitä uusia järjestelmiä. Ei olla oltu tietokoneiden kanssa tekemisissä. Aktiivikäytössä kotikoneet ovat olleet vasta n. 20 vuotta. 90-luvulla ne ei olleet vielä mitenkään yleisiä, koko nettikin keksittiin vasta silloin. Moni silloin eläkkeelle jäänyt ei ole koskenut tietokoneeseen eikä tajua niitä. Ja voi olla alkavaa muistisairautta ettei opikaan. Kuten esim. mun äiti, joka kyllä maksaa pankin kuorta käyttämällä, mutta älypuhelinta ei opi ollenkaan. Sormet on kömpelöt ja reuman vääntämät, tao siinä sitten niitä älyluurin pieniä nappeja ja paniikki iskee herkästi. Varastoon on hommattu pari halpaa kapulaluuria tulevaisuutta varten.
Mutta laskunsa on hoidettava niidenkin vanhusten. Ja he tekevät sen totuttuun tyyliin, tiskillä. Appiukolle yritin neuvoa, että laskun voi maksaa vaikka R-kioskilla halvemmalla. Ei, se ajaa pankkiin. Automaattikorttiakaan sillä ei ole. Tuntee syvää epäluuloa niitä kohtaan. Kun ei vaan ymmärrä nykymaailman menoa. Ja se vanhuus tulee kaikille, myös sulle ap. Sä et varmaan tule tajuamaan, mitä se sun tekoälyllä varustettu hoivarobotti sulle vuonna 2062 selittää.
Netti on "keksitty" jo 60-70 luvulla arvon matami
No viimeksi kun muutin, niin olin siinä uskossa, että taloyhtiössä on pesutupa. Eipä ollutkaan. Tämän sain kuulla muuttopäivän aamuna. Ja minulla ei tietenkään ollut pesukonetta. Sitten vaan nyrkkipyykille, hyvin onnistui kun ei ollut muutakaan vaihtoehtoa.
Oli muuten onnenpäivä kun sain vihdoin rahat kasaan pesukonetta varten.