Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yllättävä käänne: Petteri Orpo sai loppu­viikosta 2,2 miljardin euron yllätyksen, ja Suomi pääsee lyhentämään velkaansa ensimmäistä kertaa kymmeneen vuoteen

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu! Toivottavasti seuraava hallitus jatkaa hyvää työtä.

Vierailija
2/19 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusitte korjausliikkeen, saitte korjausliikkeen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää sosialismia kirjoitti:

Halusitte korjausliikkeen, saitte korjausliikkeen!

Eikö joku halunnut korjausliikettä?

Vierailija
4/19 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mammojen mukaan tuokin olisi pitänyt laittaa haisemaan.

Vierailija
5/19 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vallitsevassa tilanteessa velkaa ei kannata lyhentää.

Vierailija
6/19 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen hyvin toimeentuleva, mutta en sulje silmiäni siltä, että soten säästöt ovat menneet paikoitellen yli. Ja että kamalaa köyhyyttä ja puutetta on monilla eikä itse aiheutettuna. Amiskoulutus on ajettu alas samoin kuin monet muut oppitasot ja tutkimus. Seuraukset näkyvät pidemmällä aikavälillä.

Nyt nähdään ns nopeita voittoja mutta isot tappiot tulevat näkyviin myöhemmin.

Vierailija
7/19 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen hyvin toimeentuleva, mutta en sulje silmiäni siltä, että soten säästöt ovat menneet paikoitellen yli. Ja että kamalaa köyhyyttä ja puutetta on monilla eikä itse aiheutettuna. Amiskoulutus on ajettu alas samoin kuin monet muut oppitasot ja tutkimus. Seuraukset näkyvät pidemmällä aikavälillä.

Yhteiskunnan tulee kannatella yksilöitä, vaikka menisi viimeisetkin siemenperunat. Kyllä ne velat sitten joku tuleva sukupolvi maksaa.

Vierailija
8/19 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaapa juttu ja kommentit. Lainaa siis ei otettu kahden miljardin edestä, se ei ole sama kuin lyhennys. Lisäksi On myyty valtion omaisuutta että tähän tulokseen on päästy (Caruna anyone?) eli tämä on vain hallituksen vaalitemppu, jota Hesari kiltisti avittaa.

Vierailija
9/19 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se onkin mielenkiintoista nähdä mitä tehdään nuorille jotka eivät lukioon pääse, mutta amiksiakaan ei enää ole. Saavatko kansalaispalkan suoraan kotiin.

Vierailija
10/19 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuonna velkaa otetaan lisää yli miljardi.

Vierailija
11/19 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keynesiläiset ovat jankanneet tätä koko nousukauden, ei ihan mennyt Jonin oppien mukaan...

Vierailija
12/19 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa ei valtion kannata lyhentää. Valtiot ovat jo korviaan myöten veloissa. Oletteko aiwan kaheleita? Ikään kuin valtiot pystyisivät(niiden annettaisiin..) maksaa velkansa. Valtion kannattaa ottaa niin paljon lainaa kuin ikinä vain annetaan. Kaikki sijoittaa suomen rajojen sisäpuolelle ja rakentaa järkevää infraa ja valtion yhtiöitä. Sitten on helpompi ottaa vastaan totokuponkien tarkastus..

Vierailija
13/19 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lisäksi valtio on tänä vuonna myynyt omaisuuttaan tavallista enemmän"

"Lisäksi Orpo sanoo, että osa tälle vuodelle budjetoiduista menoista on saattanut yksinkertaisesti siirtyä tuleville vuosille."

Semmosta, silmänkääntötemppu

Vierailija
14/19 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion velka on vain etukäteen kulutettuja veroja.

Onpahan pullamössöilläkin jotain haastetta, kun koettavat pärjätä jättiläisvelan kanssa.

Vierailija
15/19 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keynesiläiset ovat jankanneet tätä koko nousukauden, ei ihan mennyt Jonin oppien mukaan...

Kreikkalaiset ovat mallioppilaita. Meni muuten hyvin.

Vierailija
16/19 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvarihallitusksen vaalibudjettivara.

Suomen valtio on viimeksi ollut nettovelaton Lipposen kakkoshallituksen aikana. Silloin oli asiat hyvin.

Toivottavasti saadaan demarivetoinen hallitus ja päästään kuormaan porvareiden tuhoja.

Vierailija
17/19 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukekaapa juttu ja kommentit. Lainaa siis ei otettu kahden miljardin edestä, se ei ole sama kuin lyhennys. Lisäksi On myyty valtion omaisuutta että tähän tulokseen on päästy (Caruna anyone?) eli tämä on vain hallituksen vaalitemppu, jota Hesari kiltisti avittaa.

Vuodesta 2007 alkaen Kokoomus on ollut hallituksessa ja valtion (lue: veronmaksajien) velka on lisääntynyt 37 miljadista eurosta 107 miljardiin euroon joten valtio (lue: veronmaksajat) ovat elänneet 11 vuotta velaksi ja valtion velka on lisääntynyt 80 miljardilla eurolla.

Yritysten tilaukset ovat alkaneet vähentyä / olemme menossa pitkään kestävään laskusuhdanteeseen jolloin valtion on joko vähennettävä menojaan tai otettava lisää valtion velkaa jotta selviytyy tulevista menoistaan tai sitten korotettava veroja / maksuja (joidin kuuluu polttoaineveron korotus - sähköveron korotus - alkoholiveron korotus - tupakkaveron korotus - haittaverojen korotukset - ympäristöverojen korotukset - soteen menee monta miljardia - hävittäjiin menee 10 miljardia joten erittäin vaikeat ajat on edessä tulevalla hallituksella jossa yhtenä puolueena on Kokoomus sillä Kokoomus voittaa seuraavat eduskuntavaalit.

Vierailija
18/19 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten taitamattomasti valtion taloutta oikein hoidetaan, kun 2,2 miljardia tulee YLLÄTYKSENÄ? Ja eihän sitä velkaa kannata lyhentää, vaan tehdä järkeviä investointeja ja parantaa sosiaaliturvaa, luopua eläkkeiden leikkauksista, koulutusleikkauksista jne.

Vierailija
19/19 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutuksesta leikattiin että saadaan maksettua velkoja ennen vaaleja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi