Uskon että miehelläni on suhde serkkuni kanssa
Kerron nyt koko tarinan, jotta teidän on helpompi tulkita tämä tilanne. Jos joitain kiinnostaa meidän iät niin mies on 26, minä 24 ja serkku 21. Olemme olleet yhdessä kuusi vuotta ja naimisissa 5kk.
Mieheni tapasi serkkuni ensimmäisen kerran kesällä meidän häissä. En ole koskaan ollut erityisen hyvissä väleissä serkkuni kanssa, mutta päätin kuitenkin kutsua hänet häihin, kun en kehdannut jättää yhtä serkkua kutsumatta. Mies tuli heti hyvin toimeen serkkuni kanssa ja ihmetteli miksi en ole aiemmin esitellyt häntä ja että miksi emme ole enemmän tekemisissä. Ja syy siihen on se, että hän asuu toisella puolella suomea, emmekä vain ole pitäneet yhteyttä.
Häiden jälkeen muutimme isompaan asuntoon kun aloin odottaa lasta. Pidimme tuparit ja mieheni ehdotti, että kutsutaan serkku myös. Serkku ei kuitenkaan päässyt tulemaan, mutta ehdotti että tulee seuraavana viikonloppuna muuten vaan meillä käymään. Ja niin hän tulikin, kuten myös seuraavassa kuussa. Hän on syksyn aikana käynyt täällä meidän paikkakunnalla aika paljon, vaikka hän ei meidän lisäksi tunne muita kuin veljensä täältä, jonka luona hän on yleensä yöpynyt. Pahinta oli se kun mieheni lähti serkkuni kanssa kahdestaan baariin sillä aikaa kun olin yövuorossa. Hän tuli kotiin vasta aamulla kun minä tulin kotiin töistä, ja väitti että kävivät vain syömässä baarin jälkeen.
Mieheni myös viestittelee serkulleni aika paljon, mutta he käyttävät siihen Snapchat-sovellusta, jossa viestit häviävät sen jälkeen kun ne on luettu. Eli en voi pyytää näyttämään mitä juttelevat. Nyt he ovat sopineet, että serkku tulee meille jouluksi kun muitakin sukulaisia tulee. Minun mielipidettä ei kysytty.
Pelkään, että mieheni haluaa olla mieluummin serkkuni kanssa ja että jään yksin tulevan lapsen kanssa. En ole asiasta miehelle maininnut, koska en halua vaikuttaa liian mustasukkaiselta. Haluaisin selvittää itse, onko heillä suhde. Miten voisin selvittää kysymättä? Kun en viestejäkään voi lukea.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Jos miehesi on kutsunut serkkusi jouluksi kysymättä sinulta niin aika selvät merkit on. Ota asia puheeksi miettimättä miltä se vaikuttaa. Kuulostaa aika pahalta.
Hmm, totta. Pitäisi varmaan tänään kysyä kun mies tulee kotiin salilta. Pelkään kuitenkin että hän pitää minua mustasukkaisena ja vainoharhaisena, jos hän pitääkin serkkuani vain kaverina.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miehesi on kutsunut serkkusi jouluksi kysymättä sinulta niin aika selvät merkit on. Ota asia puheeksi miettimättä miltä se vaikuttaa. Kuulostaa aika pahalta.
Hmm, totta. Pitäisi varmaan tänään kysyä kun mies tulee kotiin salilta. Pelkään kuitenkin että hän pitää minua mustasukkaisena ja vainoharhaisena, jos hän pitääkin serkkuani vain kaverina.
Ap
Aviomiehillä ei voi ja saa olla kavereita. Voit huoletta jättää sian. Asia ei pitkityksestä parane.
Nyt pitää olla suunnitelma, koska jos mokaat tämän, niin piilottavat suhteen paremmin, pahimmassa tapauksessa saat vielä vainoharhaisen maineen. En tiedä kestääkö sinulla pokka odottaa joulua ja kerätä silloin paremmat todisteet? Se vaatisi, että esittäisit aivan aavistamatonta siihen saakka.
Vierailija kirjoitti:
Yllätä miehesi ja anna joululahjaksi valmiit eropaperit.
En turhaan halua erota vaan haluan selvittää tilanteen ensin. Minulle on täysin ok, jos mieheni ja serkkuni ovat vain kavereita, mutta vähän epäilyttää että heillä olisi jotain enemmän.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Nyt pitää olla suunnitelma, koska jos mokaat tämän, niin piilottavat suhteen paremmin, pahimmassa tapauksessa saat vielä vainoharhaisen maineen. En tiedä kestääkö sinulla pokka odottaa joulua ja kerätä silloin paremmat todisteet? Se vaatisi, että esittäisit aivan aavistamatonta siihen saakka.
Sitä minäkin ajattelin. Sen takia en ole vielä asiasta kysynyt, kun haluan tosiaan niitä todisteita ensin. Ehkä pakko odottaa jouluun ja katsoa, mitä tapahtuu.
Ap
Kysy mieheltä onko hän ihastunut serkkuusi, koska vähän liiankin tuttavallinen on häntä kohtaan. Ja miksi kutsui serkkusi jouluksi, ilman että kysyi sinun mielipidettäsi asiasta.
Jos mies alkaa raivoamaan ja syyttämään sinua hulluksi ja mustasukkaiseksi, voit olla varma, että serkun kanssa on käyty peittoa heiluttamassa. Jos taas asiallisesti, niin mies voi olla ihastunut serkkuusi ja sen takia haluaa tutustua paremmin ja ei tajua oman käytöksensä typeryyttä.
En tiedä oletteko tosissanne noiden kolmenkimppa-vastauksien kanssa vai haluatteko vaan ärsyttää minua, mutta en todellakaan ryhdy sellaiseen. Tuskin kukaan haluaa seksiä oman serkkunsa kanssa, enkä ylipäätään suostuisi kolmenkimppaan kenenkään kanssa. Tollaiset vastaukset voitte lopettaa nyt.
Ap
Enpä osaa neuvoa. Vaikea tilanne. Olen vastaavassa tilanteessa osittain, tosin en tiedä, kenen kanssa mieheni on yhteyksissä. Mutta kännyä suojellaan, viestejä vaihdetaan illalla viimeiseksi, aamulla ensimmäiseksi ja muuten siinä välillä.
Tilanne syö minua. Mutta mies ei halua kertoa. Ja minä en halua vaikuttaa vainoharhaiselta.
Luottamusta tämä väliltämme vie. Mutta samalla on se tilanne, että meillä on pieni vauva. En vaan ole valmis eroon.
Meillä on pitkä suhde takana. Miehellä on ollut ainakin yksi ihastuksen tyylinen suhde takana, josta olemme selvinneet. Toivon, että tuo viestittelysuhde myös joskus selviää, jos/kun se jotain on (’henkistä pettämistä’ tms. jakaa elämänsä noin tiiviisti jonkun ulkopuolisen kanssa?). Mutta ei tämä ihannetilanne ole. Enkä suosittele tätä muille.
Vierailija kirjoitti:
Enpä osaa neuvoa. Vaikea tilanne. Olen vastaavassa tilanteessa osittain, tosin en tiedä, kenen kanssa mieheni on yhteyksissä. Mutta kännyä suojellaan, viestejä vaihdetaan illalla viimeiseksi, aamulla ensimmäiseksi ja muuten siinä välillä.
Tilanne syö minua. Mutta mies ei halua kertoa. Ja minä en halua vaikuttaa vainoharhaiselta.
Luottamusta tämä väliltämme vie. Mutta samalla on se tilanne, että meillä on pieni vauva. En vaan ole valmis eroon.Meillä on pitkä suhde takana. Miehellä on ollut ainakin yksi ihastuksen tyylinen suhde takana, josta olemme selvinneet. Toivon, että tuo viestittelysuhde myös joskus selviää, jos/kun se jotain on (’henkistä pettämistä’ tms. jakaa elämänsä noin tiiviisti jonkun ulkopuolisen kanssa?). Mutta ei tämä ihannetilanne ole. Enkä suosittele tätä muille.
Tee ratkaisusi. Jätä mies. Elarit juoksemaan ja pääset elämässäsi eteenpäin. Ihme roikkujia täällä palstalla. Kai tuollaisten kynnysmattojen yli talsitaan mennen tullen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En turhaan halua erota vaan haluan selvittää tilanteen ensin. Minulle on täysin ok, jos mieheni ja serkkuni ovat vain kavereita, mutta vähän epäilyttää että heillä olisi jotain enemmän.
Ap
Kuten sanottu aviomiehillä ei ole naispuolisia kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kuten sanottu aviomiehillä ei ole naispuolisia kavereita.
Kyllä minun mielestäni naimisissa olevilla saa olla kavereita sukupuolesta riippumatta. Minullakin on muutama miespuolinen hyvä ystävä, mutta olen tuntenut heidät jo ennen miestäni. Mielestäni on vähän outoa, että yhtäkkiä mieheni tutustuu serkkuuni ja pitää noin paljon yhteyttä. Mutta tosiaan kavereita saa olla.
Ap
Sano miehellesi, että serkkusi tunnusti sinulle, että hänellä on suhde miehesi kanssa. Tällöin miehesi ei voi valehdella vaan joutuu sen myöntämään. Tosin jos suhdetta ei ole niin voi olla vähän huonompi tilanne.
Seuraavan kerran kun serkkusi tulee teillä mainituksi, sano miehellesi leikkisään sävyyn: voisin melkein luulla sun olevan ihastunut tohon ”mimosaan”, kun niin paljon sitä haluat tapailla. Toinen, huonompi, epärehellinen, tapa: mä muuten kuulin että ”mimosa” on tavannut jonkun kundin, kivaa, nyt voidaan sit vaikka viettää nelistään uuttavuotta...
Ehkä paras vaan kysyä suoraan että miksi tuo mun serkku on niin tapetilla sun elämässä....
Minä kyllä hommaisin jostain kuuntelulaitteet tai seuraisin miestä ja serkkua heidän tietämättään, tai hommaisin nannycamin asuntoon jotta kuulee mitä mies serkun kanssa viestittelee. Jos mies vain leikkii tyhmää eikä ymmärrä mitä outoa on tapailla vaimon serkkua kahden kesken tuon tuosta...
Vierailija kirjoitti:
Sano miehellesi, että serkkusi tunnusti sinulle, että hänellä on suhde miehesi kanssa. Tällöin miehesi ei voi valehdella vaan joutuu sen myöntämään. Tosin jos suhdetta ei ole niin voi olla vähän huonompi tilanne.
En kysynyt asiasta vielä tänään mitään vaan ajattelin odottaa jouluun asti. Tätä voisin ehkä kokeilla sitten kun olen saanut enemmän todisteita.