Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten oman rahan perheissä päätetään isommista hankinnoista?

Vierailija
15.12.2018 |

Aiemmin päivällä oli pitkä ketju siitä että isolla (?) osalla parisuhteista ei tiedetty/tarvinnut tietää/ ei kiinnostanut puolison tulotaso. Miten näissä perheissä päätetään vaikka auton/sohvakaluston hankinnasta? Vai onko nämä niin pieniä että voidaan valita ihan mikä nyt halutaan eikä hinta rajoita valikoimaa?

Miten päätetään asunnon ostamisesta/tarjoamisesta? Käykö kumpikin neuvottelemassa omat lainansa ?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä kun ne nettotulot on 1500€/kk ja 3000€/kk; miten silloin elintaso rakennetaan? Sen 1500€:n tulojen mukaanko? Mitä toinen tekee lopuilla tuloillaan?

Sehän on ihan miten sovitaan. Mutta jos on yksin maksanut vuoraa esim 850€/kk, niin eihän kahdestaan asuessa eikä edes lasten jälkeen hankita sellaista asuntoa, jonka vuokra olisi 1700 €/kk vaan huomattavasti halvempi. Pienempituloisenkin osuus vuokrasta on pienempi kuin jos hän asuisi yksin.

Vierailija
42/43 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä kun ne nettotulot on 1500€/kk ja 3000€/kk; miten silloin elintaso rakennetaan? Sen 1500€:n tulojen mukaanko? Mitä toinen tekee lopuilla tuloillaan?

No meillä tuloero on tonni ja menot mitoitettu siten että 2 ansiosidonnaisella saa arjen pyörimään. Nyt kun meillä on alaikäinen lapsi, olen pienenä kompensaationa maksanut lapsen kulut.

Toisaalta pienituloisempi on niin tarkan markan mies, että enemmän hänelle jää säästöön/kk kuin minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itse olisin se 1500 e ansaitseva niin mitä muuta voisin edes haluta? Että toinen tarjoaa minulle elintason, johon itselläni ei olisi varaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme