Olen lähödössä yksin lomamatkalle (kentällä jo) ja jotenkin tosi ankea mieli...
Parin yön reissu yksin, kun ketään kaveria ei yksinkertaisesti saanut mukaan. Halusin kuitenkin käyttää lomapäivät reissussa, niin tuntui ihan ok idealta lähteä sitten yksin. Eipä tunnu enää :( Tosi yksinäinen ja ankea fiilis, vaikka kuvittelin että olis kiva kokeilla kerran lähteä yksin. Niin kiva olis nytkin rupatella ystävän kanssa, ottaa yhdessä vaikka lähtöskumpat.
Onko kellään samoja kokemuksia? Miten reissu sitten meni lopulta?
Kommentit (38)
Tuohan on aivan paras hetki! Istua rauhassa odottamassa koneen lähtöä, katsella ihmisiä, lukea vähän, juoda kahvit tai vaikka ne skumpat. Ja matkalla saa tehdä ihan mitä huvittaa ja koska huvittaa, eikä tarvitse kuunnella kenenkään kommentteja tai mielipiteitä, tai tehdä kompromisseja. En ikinä matkusta muuten kuin yksin.
Vierailija kirjoitti:
Reissaan aina yksin, perillä saa kyllä seuraa – varsinkin jos ei ronklaa. All inclusive -kohteissa tietysti all inclusive -seuraa, fiksummissa kohteissa fiksumpaa.
Millaista on all inc seura? Entä kumpaan kategorioit itsesi, all inc vai fiksumpi?
Minullakaan ei ole matkaseuraa, vaikka olen kesästä asti pyytänyt että mies, sisko tai joku kaveri lähtisi jonnekin. Nyt olisi ihana lähteä lämpimään kun on kylmä Suomessa ja itse olen enemmän kesäihminen. Mutta kaikilla on koulut tai työt, ja työttömillä kavereillani ei ole rahaa. Joululomalla jollain voisi olla aikaa matkustaa, mutta silloin hinnat on paljon korkeammat, jonka takia taitaa jäädä väliin. Itse teen keikkatyötä, jonka takia minulla on aikaa ja rahaa, mutta tosiaan seura puuttuu. En voi mennä yksin, koska en puhu tarpeeksi hyvin englantia pärjätäkseni ihan yksin.
Vierailija kirjoitti:
En edes lähde mihinkään kun ei ole ketään kenen kanssa lähteä.
Aivan käsittämätöntä! Jätät elämsi elämättä, kun ei o!e ole toista käsikynkässä tai kainalossa!?
Minusta on Parasta matkustaa yksin: silloin tutustuuu ja ottaa kontaktia toisiin, tuntemattomiin ihmisiin paljon suuremmalla todennäköisyydellä. Ja saat kaikesta enemmän irti, kun voit keskittyä pelkästään uusiin kokemuksiin.
Muutin jopa ulkomaille yksin, ja sillä tiellä olen. Kavereita on kertynyt täälläkin, mutta en raahaa heitä mukaan Suomi-lomille. ;)
Mä toivotan sulle oikein hyvää matkaa. Toivottavasti siellä matkakohteessa on jo paremmat fiilikset. Avoimin mielin vaan matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Minullakaan ei ole matkaseuraa, vaikka olen kesästä asti pyytänyt että mies, sisko tai joku kaveri lähtisi jonnekin. Nyt olisi ihana lähteä lämpimään kun on kylmä Suomessa ja itse olen enemmän kesäihminen. Mutta kaikilla on koulut tai työt, ja työttömillä kavereillani ei ole rahaa. Joululomalla jollain voisi olla aikaa matkustaa, mutta silloin hinnat on paljon korkeammat, jonka takia taitaa jäädä väliin. Itse teen keikkatyötä, jonka takia minulla on aikaa ja rahaa, mutta tosiaan seura puuttuu. En voi mennä yksin, koska en puhu tarpeeksi hyvin englantia pärjätäkseni ihan yksin.
En ihmettele että puuttuu. Kuka haluaa lähteä paapomaan kielitaidotonta ja hoitelemaan sen asioita? Käytä aikasi englannin opiskeluun.
Vierailija kirjoitti:
Mä matkustin 10 vuotta yksin, enimmillään kahden viikon reissuja yksin. Sitten sain tarpeekseni. Enää en matkusta ollenkaan. Se oli kivaa aluksi joo, mutta lopulta alkoi vaan masentaa siellä pariskuntien ja perheiden keskellä olla ainoa yksinäinen.
Sinun vikasi on valikoiva näköaisti. Yksinäisiä on vaikka kuinka paljon kaikkialla. Mutta kai ne ihmiset, jotka kumppania etsivät, kiinnittävät huomionsa vain pariskuntiin.
Vierailija kirjoitti:
En voi mennä yksin, koska en puhu tarpeeksi hyvin englantia pärjätäkseni ihan yksin.
Ymmärrän, jos tuntuu tuolta, mutta ihan varmasti pärjäät, jos osaat englantia edes jonkin verran. Omat isovanhempani matkustivat 70- ja 80-luviulla pari kertaa Euroopassa ihan täysin ummikkoina. He kävivät sellaisissa ravintoloissa, joissa annoksista oli kuvat, ja sitten vain osoittivat sormella, mitä halusivat.
Onko sinulla älypuhelin? Jos on, niin pääset nettiin kaikkialla ja pystyt helposti kääntämään mitä tahansa kieltä suomeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vain epämiellyttävät ja hullut ihmiset joutuvat olemaan yksin. Siinä totuus.
Hassu, monet epämiellyttävät ihmiset elävät ihmisten ympäröiminä! Sullakin on siis vielä mahdollisuuksia! Jaksuhali!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menin eron jälkeen yksin Sisiliaan. Muistan ton ankeen fiiliksen. Mutta reissu olikin onnistunut. Niin käy sullekin!👍
Hei kiitos aivan valtavasti näistä tsemppaavista, lämpimistä kommenteista ❤️
Ihana kuulla, että joku muukin on kokenut tämän ”ankean tunnelman” kentällä (missä se tunnelma yleensä on ollut katossa!) ja silti lomasta on kehkeytynyt kiva 😊
Myönnän että hieman pelotti öisellä Catanian juna-asemalla yksinään väsyneenä seisoskella. Mutta yritin olla asiantuntevan ja itsevarman näköinen. Siinä pyöri vähän epämääräistä porukkaa.
Mutta juna tuli kuin tulikin.
Suomessa mua on uhkailtu jopa päivänvalossa ja kerran ryöstetty. Mutta Italiassa ei ole tapahtunut mitään pahaa.
Sisilialainen italianopettaja kertoi, että häneltä ei kotona viety mitään koskaan, mutta Helsingissä varastettiin heti auto.
Vierailija kirjoitti:
Omat lomat on ihan parhaita! Nauti! Ota se skumppa itseksesi, seuraa mitä ympärilläsi tapahtuu tai osta joku hyvä kirja/lehti selailtavaksi :) Mukavaa matkaa!
Komppaan!
Käytä tilaisuus hyväksesi ja juttele ihmisten kanssa! Mulle ei ikinä tultu jutskaamaan niin paljon kuin sen ainoan kerran kun olin Interraililla yksin.
Säkin kuulostat nuorelta.
Ole avoin ja kohtelias, mutta järkevä.
Hieno reissu tulee.
Yksin matkustaminen on luksusta! Maisemanvaihdos saattaa tuoda uusia näkökulmia ajatuksiin, joita ehdit ajatella rauhassa. Eikä perillä tarvitse taistella aktiviteettien valinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi mennä yksin, koska en puhu tarpeeksi hyvin englantia pärjätäkseni ihan yksin.
Ymmärrän, jos tuntuu tuolta, mutta ihan varmasti pärjäät, jos osaat englantia edes jonkin verran. Omat isovanhempani matkustivat 70- ja 80-luviulla pari kertaa Euroopassa ihan täysin ummikkoina. He kävivät sellaisissa ravintoloissa, joissa annoksista oli kuvat, ja sitten vain osoittivat sormella, mitä halusivat.
Onko sinulla älypuhelin? Jos on, niin pääset nettiin kaikkialla ja pystyt helposti kääntämään mitä tahansa kieltä suomeksi.
Mun 75-vuotias isotäti matkusti yksin, täysin kielitaidottomana ja ekaa kertaa, Australiaan.
Ihmeesti vain sai apua ja löysi perille vaihdot ja muut.
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinkku? Voithan etsiä tinderistä päivä-hengailuseuraa. Olen nähnyt monien matkailijoiden tekevän niin. Mutta ole tietysti varovainen, älä tapaa ketä tahansa missä tahansa...
Joo ei.
Sinkkuaikana monta reissua tuli tehtyä yksin, jenkkeihin, Australiaan, Intiaan jne. Kivaa siellä on ja yksinään tulee juteltua helpommin muiden turistien ja paikallisten kanssa! Nauti lomasta!
Voi miten kutkuttava ajatus yleensä lähteä ulkomaille. Mä oon ollut viimeksi lentokoneessa 10 vuotta sitten. 😌
Onko kellään vinkkiä, minne kokemattoman 30+ vuotiaan naisen olisi hyvä lähteä yksin, missä pärjää englannilla, missä suht turvallista?
Olen miettinyt Espanjaa tai Kreikkaa... myös thaimaan luonto kiehtoo..
haluaisin toisaalta omaa rauhaa, rauhallista rantaa ... mutta ehkä myös kahvilat ja elämä yleensä kiinnostaa..
Ihanaa!! MÄÄmatka! Itsellesi ja itseesi. Mä odotan omaani. Vielä 4kk. Ja englannin taitoni heikohko ja reissannut tätä ennen tasan kaksi kertaa ulkomailla. Silti uskaltaudun lähtemään. Hauskaa matkaa!
Tykkään hurjasti käydä yksin reissussa! Harvoin vaan pääsee, yleensä pitää ottaa joku mukaan kohteliaisuus- tai muista syistä.