Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailemani miehen runsas alkoholinkäyttö, mikä on alkoholismia?

Vierailija
15.12.2018 |

Olen tapaillut erästä miestä nyt jo pidemmän aikaa. Olemme kumpikin yli kolmekymppisiä, työssäkäyviä ihmisiä.

Arkisin kaikki on ok, mutta olen huomnnut että mies juo joka viikonloppu yhden, tai jopa kaksi iltaa. Ja kyse ei ole tissuttelusta, vaan rehellisestä perskännistä. Kesällä mies oli reissuillaan pitempiäkin aikoja.
Minulla ei ole kokemusta alkoholismista, kuulostaako tämä siltä? Kuitenkin käy töissä.
Itse en juo juuri ollenkaan, juhlissa lasin tai kaksi.

Minulla on kaksi alakouluikäistä lasta, eivät tietenkään ole tavanneet tätä miestä vielä. Mies on lapseton.

Viime aikoina on alkanut tämä juominen vaivaamaan, mutten ole asiasta vielä puhunut miehelle, kun kuitenkin vain tapaillaan ns vakavammin, muttei seurustella edes. Myös muutama pikkujuttu on jotenkin soittanut kelloja (esim kun en vastaa heti puhelimeen, hän tiuskii).

Hmm. Tajusin ehkä nyt itsekin jo, että varmaan kannattaa jatkaa omia teitä, jos tässä kohtaa asiat vaivaa ja hälytyskellot soi.
Saisinko kuitenkin mielipiteitä?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jo suhteen alkumetreillä toiselle on tärkeämpää vetää baarissa kännejä kuin viettää aikaa yhdessä, miten kuvittelet että asia muuttuisi tulevaisuudessa? Nythän hänen pitäisi olla ihastunut ja kiinnostunut susta, ja haluta viettää sun kanssa aikaa. Näyttääkö siltä?

Vierailija
42/49 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännit joka viikko (tai edes joka kuukausi) on liian runsasta alkoholinkäyttöä minulle ja täydellinen turn off. Satunnainen saunakalja on ihan ok, samoin se että hieman humaltuu vaikkapa just uutena vuotena ja/tai juhannuksena (eli todella harvoin) mutta tuollainen jatkuva läträäminen on parikymppisten juttuja. Aikuinen ei enää tärvää vapaa-aikaansa kännissä olemiseen ja krapulassa makaamiseen, paitsi tietysti silloin kun alkoholi maistuu liian hyvin eli se on ongelma.

Toki näitä kupittajia löytyy kummastakin sukupuolesta joten kaltaistensa kanssa pariutumisen ei luulisi olevan ongelma.

N42

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join 2 vuotta putkeen noin 700 kaljaa vuodessa, joka on keskimäärin 14 kaljaa viikossa.

Olin humalassa vain muutaman kerran, join yksi tai kaksi kaljaa töiden jälkeen.

Kyllästyin puolisen vuotta sitten ja sen jälkeen olen juonut ehkä kymmenen kaljaa.

Alkoholismin raja on aika häilyvä. Lopettamiseni taustalla oli mulla kasvava ajatus, että jos määrät kasvaa, olen liemessä.

Vierailija
44/49 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa yksi nyrkkisääntö, niin oma elämä helpottuu, ja pystyy tekemään omat ratkaisunsa koskien omia suhteitaan, eikä tarvitse ulkopuolisten mielipiteitä. Kerron sen seuraavaksi;

Jos sinulla on huono olla jonkun ihmisen kanssa, niin älä ole. Näin helppoa.

Ei tarvitse teitää onko mies/nainen/kuka tahansa narsisti/alkoholisti/persoonallisuushäiriöinen/what ever, riittää että sinulla on paha olla. En ymmärrä tätä nykyajan pakkoa saada joku diagnoosi toiselle ennen kuin voitte itse päättää omasta elämästänne. 

Aivan loistavasti artikuloitu.

Vierailija
45/49 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokuviikonloppuinen humalahakuinen juominen ei ole ok missään tapauksessa.

Viikolla tulee suunniteltua kaikkea mukavaa harrastusta  vklopuksi: Ne kaikki sitten jää kun pitää päästä vähän  "tuulettuun". Siinä sitten palautellaan koko vkloppu, harrastukset jäi toteutumatta.

Suhteen alussa jos juo joka viikko, ei ajan kanssa ainakaan vähemmäksi muutu. Ja muut ajathan se on mielessä...vkloppua odotellessa.

Vierailija
46/49 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa yksi nyrkkisääntö, niin oma elämä helpottuu, ja pystyy tekemään omat ratkaisunsa koskien omia suhteitaan, eikä tarvitse ulkopuolisten mielipiteitä. Kerron sen seuraavaksi;

Jos sinulla on huono olla jonkun ihmisen kanssa, niin älä ole. Näin helppoa.

Ei tarvitse teitää onko mies/nainen/kuka tahansa narsisti/alkoholisti/persoonallisuushäiriöinen/what ever, riittää että sinulla on paha olla. En ymmärrä tätä nykyajan pakkoa saada joku diagnoosi toiselle ennen kuin voitte itse päättää omasta elämästänne. 

Aivan loistavasti artikuloitu.

Älä yritä käyttää liian isoja sanoja. Artikulaatio tarkoittaa sanojen ääntämistä.

Vierailija
47/49 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
48/49 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippumatta siitä onko kyse alkoholismista, jos hänen tapansa häiritsee sinua, niin miksi seurustelisit hänen kanssaan? 

Vierailija
49/49 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kyllä aivan ihmeellisiä mielipiteitä. Näkee miten vääristynyt kuva suomalaisilla on alkoholismista ja alkoholin käytöstä. Tuollainen kuvatun kaltainen mies on sataprosenttisesti alkoholisti. Ei se että pystyy viikolla käymään töissä poista sitä etteikö olisi alkoholisti. Itse ehdottomasti jättäisin tuonlaisen miehen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä