Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pilasi jouluni - ei halua avioehtoa

Vierailija
15.12.2018 |

Olemme menossa mieheni kanssa naimisiin ensi vuoden helmikuussa. Minulla on enemmän omaisuutta kuin miehelläni ja haluan suojata sitä avioehdolla. Kun otin asian puheeksi mieheni kanssa, hän otti asian epäluottamuksen osoituksena.

Miten saisin hänet ymmärtämään, että asia on minulle tärkeä, eikä se ole epäluottamuksen osoitus häntä kohtaan?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää menkö naimisiin.

Vierailija
2/21 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot ettet mene naimisiin ilman sitä. Minun mieheni allekirjoitti vasta kirkossa ennen kävelyä alttarille. Meillä on huomattava ero omaisuudessa ja mies oli jo eronnut useamman kerran... en olisi mennyt naimisiin ilman sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista avioehtoa vaadit? Naimisiinmenon hetkellä oleva omaisuus erikseen vai kaikki omaisuus erikseen?

Vierailija
4/21 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ollut uskossa, että solmii taloudellisen sopimuksen eli avioliiton hänelle edullisemmin ehdoin kuin nyt pyydät häntä sen solmimaan.

Mies empii nyt liiton solmimista tai ainakin teeskentelee empivänsä, jotta saisi parhaan mahdollisen taloudellisen sopimuksen. Pysy lujana.

Vierailija
5/21 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mieheltä mikä olisi reilua? Esim poissuljettaisiin se mitä teillä on ennen suhdetta ja mahdolliset perinnöt mutta muu yhteiselämän aikana tienattu olisi yhteistä?

Vai onko mies siis täysin avioehtoa vastaan? Miksi?

Tietysti jos on avioehto täytyy huolehtia että kaikki ostetaan oikeudenmukaisesti jne. Eli jos talo vain toisen nimillä ei toisen kannata osallistua remonttikuluihin jne. Kannattaa miettiä miten kokonaisuus saadaan toimimaan järkevästi.

Vierailija
6/21 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei avioehto voisi olla automaattista... Ottaisin tietenkin avioehdon jos menisin naimisiin, koskaan ei voi tietää jatkuuko suhde vai ei.

Vierailija
7/21 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kannattaa varmaan miettiä uudestaan onko mitään järkeä mennä naimisiin tuollaisen lompakkoloisen kanssa.

Vierailija
8/21 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ottaa vain. Kuuntele järjenääntä ja laita vihkiuunnitelmat jäihin. Avioliiton solmiminen on ennen kaikkea juridinen ja taloudellinen sopimus. Avioehto on syytä laatia tapauskohtaisesti ammattilaisella. Viimeistäännyt teidän on syytä keskustella, miten käytätte rahaa ja kumman tienaamaa, miten houdetaan mahdollisten lasten kotihoito ja siitä aiheutuvat tulonmenetykset kotiinjäävälle. Muista rajata myös tulevat perinnöt. Lakimiehet ja pankeissa työskentelät tietävät liian monta surullista tapausta.

Vierailija
9/21 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaista avioehtoa vaadit? Naimisiinmenon hetkellä oleva omaisuus erikseen vai kaikki omaisuus erikseen?

Kaikki omaisuus erikseen. Minulla mahdollisuus sijoittaa omaisuuttani ihan erilainen kuin miehelläni. Samoin omaisuutta valmiiksi enemmän minulla kuin miehelläni.

Ap

Vierailija
10/21 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene naimisiin ilman avioehtoa. En halua toisen rahoja ja vastaavasti omat rovot pysyy itselläni.

Vierailija
11/21 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme menossa mieheni kanssa naimisiin ensi vuoden helmikuussa. Minulla on enemmän omaisuutta kuin miehelläni ja haluan suojata sitä avioehdolla. Kun otin asian puheeksi mieheni kanssa, hän otti asian epäluottamuksen osoituksena.

Miten saisin hänet ymmärtämään, että asia on minulle tärkeä, eikä se ole epäluottamuksen osoitus häntä kohtaan?

Niin mun tuleva vaimonikin alkoi selittämään epäluottamuksesta. Mulla on omaisuutta kertynyt paljon ennen kuin edes tavattiin ja sillä ei ole yhtään mitään. Jos ei ehdot ei käy, niin ei käy papin aamenkaan. Olen nähnyt kaveripiirissä miten käy, kun ei niitä ehtoja ole ja toisella on ja toisella ei ole ja yhtäkkiä sillä jolla ei ole, niin on enemmän kun sillä jolla oli valmiiksi kaikenlaista. Siihen en ryhdy itse. Eikä tämä ole mitää kuspäistä ajattelua.

Vierailija
12/21 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en menisi ilman avioehtoa naimisiin, vaikka olen köyhä nainen. Haluaisin tehdä selväksi, etten tahdo miehen mahdollisia rahoja, enkä myöskään antaisi omaa pientä perittyä omaisuuttani pois.

Vierailija
13/21 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni avioehdon vastustaminen kertoo enemmän rahanhimosta kuin himosta kumppania kohtaan.

Vierailija
14/21 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei avioehto voisi olla automaattista... Ottaisin tietenkin avioehdon jos menisin naimisiin, koskaan ei voi tietää jatkuuko suhde vai ei.

Frendi ei ottanut ehtoa. Oli valmiiksi rahoissa ja paljon olikin. Tuli ero kahdessa vuodessa ja ex vaimoke vei hyvän siivun kaikesta ja kaupan päälle sen exän uus mies loikoilee frendin rahoilla.. Ei voi ku nauraa. Se uus mies pokas hyvän pinon rahaa jonka frendi oli raatanut..

Vierailija
15/21 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan mene naimisiin ilman avioehtoa...tulet katumaan raa'asti muuten.

Ajatteleppa minua. Olen eronnut ja omistan sadantonnin arvoisen asunnon. Jos menen vielä joskus uudelleen naimisiin, ilman avioehtoa, niin antaisin ukolle automaattisesti puolet asuntoni omistuksesta! Eron hetkellä joutuisin ottaa 50 000 e pankkilainaa maksaakseni osuuteni miehelle eikä mies olisi ikinä maksanut euron hyrrää mun kämpästä, 50 tonnii tippuisi miehen syliin tosta noin!

Eli arvaappa vaan olisinko niin tyhmä että avioituisin ilman avioehtoa?? NEVER EVER!

Vierailija
16/21 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki omaisuus erikseen. Minulla mahdollisuus sijoittaa omaisuuttani ihan erilainen kuin miehelläni. Samoin omaisuutta valmiiksi enemmän minulla kuin miehelläni.

Ap

No kai sitten muistat huolehtia siitäkin, että mieskin tekee oman ehdon, ettet itse puolestasi kuppaa häntä erossanne? Ja jos hänellä ei ole sitä varaa kirjoituttaa, niin kustannat samalla sitten senkin?

Entä loppupää - kuolemankinko varalle, vaiko vain eron?

Mitä tapahtuu jos teille tulee lapsia ja sinusta jättää aika? Meneekö kotinne siinä vaiheessa myyntiin, jos lapsille tulee sitä vaativa edunvalvoja?

Vai ajattelitko ottaa henkivakuutuksen, jotta leskesi ei jää täysin tyhjän päälle?

Vierailija
17/21 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

1/5

Vierailija
18/21 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioehto on nykyaikaa. Ilman sitä ei kannata mennä naimisiin, jos haluat rakkausliiton.

Miljonääri voi vaatimalla vaatia ettei köyhän puolison kanssa hankita avioehtoa, ei kukaan muu. Kaikkien muiden kannatta se ottaa, että saa rakkausliiton. Rakkaus ei katso rahoja.

Vierailija
19/21 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

1/5

😂 mikä tää yks kautta viis on? Että naisella ei voi olla enemmän omaisuutta kuin miehellä, vai?

Vierailija
20/21 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No kai sitten muistat huolehtia siitäkin, että mieskin tekee oman ehdon, ettet itse puolestasi kuppaa häntä erossanne? Ja jos hänellä ei ole sitä varaa kirjoituttaa, niin kustannat samalla sitten senkin?

Entä loppupää - kuolemankinko varalle, vaiko vain eron?

Mitä tapahtuu jos teille tulee lapsia ja sinusta jättää aika? Meneekö kotinne siinä vaiheessa myyntiin, jos lapsille tulee sitä vaativa edunvalvoja?

Vai ajattelitko ottaa henkivakuutuksen, jotta leskesi ei jää täysin tyhjän päälle?

Nää asiat ei taida olla sulle kauheen tuttuja, vai mitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi