Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko vuokratalossa asuvat samanarvoisia omistusasunnoissa asuvien kanssa? Monesti vuokratalot ovat levottomia

Vierailija
15.12.2018 |

Itseäni mietityttää tämä asia. En halua lokeroida ihmisiä, mutta aina kun joudun käymään vuokrataloissa, tulee mieleeni levottomuus. Mitä siellä odottaa? Gettobusteri raikaa, tupakka palaa parvekkeella, lökärit paljastavat pyllyvaon, piha täynnä röttelöautoja ja seassa muutama tulotasoon nähden liian hyväkin.

Maija, okt-asuja (velaton)

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin tupakoitsijoissa. Kaikki eivät ole paskiaisia, mutta kaikki paskiaiset ovat tupakoitsijoita.

Vierailija
2/27 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä saa snut kiinnostumaan vuokrataloissa asuvien arvosta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy koskaan kaupungin vuokrataloissa, mutta ainakin ohikävellessä näyttäisi pihalla olevan tosi hienojakin autoja, tosin niissä osassa on balttialaiset kilvet. 

Vierailija
4/27 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen tuleva pääministeri voi ponnistaa vuokratalosta. Se tässä systeemissä on hyvää. Mutta keskimäärin vuokralle joudutaan ja omistusasuntoon päästään. Eikö niin?

Maija

Vierailija
5/27 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen tuleva pääministeri voi ponnistaa vuokratalosta. Se tässä systeemissä on hyvää. Mutta keskimäärin vuokralle joudutaan ja omistusasuntoon päästään. Eikö niin?

Maija

Mitä tekemistä sillä on ihmisten samanarvoiuuden kanssa?

Itse arvostan enemmän hyvin perusteltuja mielipiteitä kuin omaisuutta joten jos vuokratalossa asuva osaa perustella mielupiteensä esim. sinua paremmin arvostan häntä sinua enemmän.

Vierailija
6/27 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin pääsin vuokralle. Ei ikinä enää omistusasuntoa minulle.

Vierailija
7/27 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asuin vuokralla (Hgin kaupungin) melkein kymmenen vuotta. Mua kadehdittiin, kun sain halvan asunnon niin läheltä keskustaa. Ei siellä ollut mitenkään levotonta, riippuu varmaan alueesta.

Vierailija
8/27 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat.

Vierailija
9/27 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinhan samassa talossa on omistusasuntoja ja vuokra-asuntoja. Omistusasunnosta myös tulee helposti vuokra-asunto, kun omistaja muuttaa siitä pois ja vuokraa sen jollekin.

Vierailija
10/27 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää multinikkitrollaaja-ap ei ole henkisesti terve

Vierailija
11/27 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan lähiseutua, koska inhoan roskia. Eniten roskia on mm. kaupungille kuuluvan kerrostalon ja monien muiden vuokratalojen ympärillä.

Ihmiset ovat erilaisia ja heitä viehättävät erilaiset asiat. Minä pidän kirjallisuudesta, taiteesta ja siisteydestä. Omakotitaloista tai rivitaloista en pidä, joten asun kerrostalossa. 

Ns. Maijasta tulee mieleen jonne 15 vee, jonka äidillä on menestyvä yritys. 

Vierailija
12/27 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talot joissa asuu paljon "kansallispukuisia" (ah, tätä kiertoilmaisujen ihanuutta!) ovat tunnelmaltaan aika hmm... vauhdikkaita.

Vuokrataloja, aina.

Vierailija
13/27 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ollaan alempiarvoisia.

Vierailija
14/27 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maija

Asin vuokralla. Omistan yhden itse ostamani yksiön ja perimäni ok-talon, ja näistä kumpikin on vuokrattu eteenpäin. Vuokralaiset ovat kohta maksaneet yksiöni lainan ja ok-talosta saan pelkkää tuottoa. Näillä tuotoilla voin vaihtaa asuinpaikkaa mieleni mukaan. Vuokralla on ihanaa, kun jos joku menee rikki tai kaipaa remonttia niin vuokrayhtiö hoitaa. Omaisuuteni karttuu samalla.

Vierailija
15/27 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi esim. Cheekin omistama kerrostalo on määrä x omistusasuntoja vai vuokratalo? Mielestäni molempia.

Vierailija
16/27 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useinhan samassa talossa on omistusasuntoja ja vuokra-asuntoja. Omistusasunnosta myös tulee helposti vuokra-asunto, kun omistaja muuttaa siitä pois ja vuokraa sen jollekin.

Mutta yksityiset valitsevat hieman eri tavalla kenelle vuokraavat

Vierailija
17/27 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon asunut sellaisessa omistustalossa jossa asukas sai varoituksen jo muuttopäivänä. Se siitä rauhallisuudesta.

Vierailija
18/27 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käy koskaan kaupungin vuokrataloissa, mutta ainakin ohikävellessä näyttäisi pihalla olevan tosi hienojakin autoja, tosin niissä osassa on balttialaiset kilvet. 

Jos et käy koskaan kaupungin vuokrataloissa niin miten voit tietää mikä on kaupungin vuokratalo ja mikä ei? Luokitteletko kaikki kerrostalot kaupungin vuokrataloiksi vai oletko opiskellut asiaa ja opetellut ulkoa mikä missäkin on kaupungin vuokratalo?

Vierailija
19/27 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Matti Perusmaksajaa mahtaa ottaa päähän, kun tekee töitä 40 vuotta, maksaa hirveän kasan veroja ja saa vihdoinkin ostettua uudesta, juuri valmistuneesta kerrostalosta 7.kerroksen kolmion itselleen ja vaimolleen eläkepäiviksi, piti vielä ottaa velkaakin.. Mutta unelma uudessa asumisesta vihdoinkin toteutui.

8.kerroksen asunto oli liian kallis Matille.

Sen asunnon osti asuntosijoittaja, joka vuokrasi sen kunnalle ja kunta sijoitti siihen asumaan 2700€/kk vuokralla 7 henkisen Mohammadin perheen, joka on asunut Suomessa kohta 18 vuotta, mutta perheen vanhemmat eivät ole tehneet päivääkään töitä tai maksaneet euroakaan veroja.

Matti saattaa vähän ottaa aivoon.

Tämä on tätä monimuotoista asumista.

Vierailija
20/27 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin työpaikka ei ole itseisarvo. Vuokralta on helppo muuttaa muualle, toisin kuin omistusasujan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan